Kraamvrouwenkoorts volgende zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Robinabel, Sep 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robinabel

Robinabel Lid

Oct 12, 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    Hallo Allemaal,

Ik ben inmiddels in verwachting van mijn derde kindje. Nu heb ik bij de geboorte van mij tweede kindje na 3 dagen kraamvrouwenkoorts gekregen waarbij ik 4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen en erg ziek was. Nu ik weer zwanger ben ben ik bang om dit nog eens mee te maken. Wie heeft dit meegemaakt en heeft daarna alsnog een kindje gekregen?

Alle reacties zijn welkom.

Liefs San

2. Robinabel

Robinabel Lid

Oct 12, 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    Niemand?:(

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Sorry meis... ik heb het (gelukkig ) nooit gehad...
    Het ligt er denk ik ook aan wat de oorzaak was waardoor je die infectie hebt opgelopen. Ik zou gewoon eens aan de vk vragen (Evt hier op zp) wat de kans op herhaling is.

Misschien zijn er ook wel middelen ter voorkoming zoals een ab kuur tijdens en na de bevalling.

4. Jeetje kraamvrouwenkoorts, da's niet niks. Is bekend geworden hoe je het hebt opgelopen? (ben je zelf draagster van de bacterie in de darm of door slechte hygiëne, meestal in het ziekenhuis?) Dat is even belangrijk om te weten. Je moet het ook absoluut met de vk overleggen en lijkt me verstandig om ook eea van het ziekenhuis te horen erover. Want dragers kunnen ook behandeld worden (weet er het fijne verder niet van).
    Het komt iig door streptokokken A.

Dit heb ik er iig over gelezen:
    Kortom, als je het nog een keer zou krijgen zou je immuunsysteem er goed op reageren dus moet je er niet zo heftig op reageren als vorige keer.

Dus ik denk dat je het beste bij een arts kunt zijn hiervoor en er over praten! Die kan je de beste antwoorden geven.

Share This Page