Hoi dames, na een aantal flinke onregelmatige cyclussen hebben mijn man en ik toch de stap ondernomen om naar de dokter te gaan. Ze stuurde mij meteen door + partner, naar de gynaecoloog. Ze schrok behoorlijk en vermoedt dat ik bij bijna alle cyclussen geen eiersprong heb. Best wel een klap in ons gezicht . Donderdag is het zo ver. Heeft iemand van jullie een idee wat ik (wij) kunnen verwachten. Hoe lang een onderzoek duurt en hoe je je voelt na het onderzoek? (krampjes, suf? etc) Kijk er als een blok tegen op!! Groetjes, Friesin
Ik kreeg bij mijn eerste afspraak een inwendige echo en moest bloed afgeven, voor mijn man werd er gelijk een afspraak gemaakt voor semenonderzoek (moesten ze inplannen op het lab, vandaar niet gelijk). Ik vond het allemaal wel meevallen, al zijn er natuurlijk leukere dingen te bedenken dan met de beentjes de lucht in voor een wildvreemde ik had naderhand ook nergens last van. Als je je wat ongemakkelijk voelt om met ontbloot onderlichaam te moeten lopen trek dan een rokje of een wat langer topje aan (bv van only hebben ze van die shirtjes die ook als minijurkje kunnen). Succes meid komt goed!!
Hoi hoi, Ten 1e goed dat jullie de stap hebben durven nemen. Maar hoezo vermoed je ha dat je geen eisprong hebt dan? Bij het 1e gesprek werd mijn cyclus besproken, medische geschiedenis etc. Bloed geprikt, uitstrijkje gedaan, inwendige echo. En daarna toen mijn cyclus weer begon hebben ze die helemaal gevolgd. Mijn partner heeft zijn goedje in moeten leveren om gecontroleerd te worden. Nu ben ik helaas 1 van die personen waarbij het zwanger worden niet lukt (het duurt elke keer minstens 16 maanden) en ze hebben geen idee waarom, ook lekker. Dat kan dus ook, dat ze absoluut niks kunnen vinden. Gezien je verhaal zullen ze je ook wel een of meer cyclussen gaan volgen en bloedprikken om te kijken of je een goede eisprng hebt. Al met al, het eerste gesprek is meer oriënterend dus niet zo spannend. Gewoon over je heen laten komen en hopen dat je heeeeeeeeeeeeeeeeel snel zwanger bent. Dan hoop ik dat met je mee, mijn duimen draaien voor je!
Hoi Pluizje en Esther, bedankt voor jullie reactie. Goede tip om iets aan te trekken wat langer valt, zodat je niet helemaal open en bloot ligt! Mijn arts zei dat je meestal bij cyclussen die langer dan 35 dagen geen eiersprong hebt. Krijg je trouwens ook meteen de uitslag van wat ze vinden en wat niet?
Ze konden bij mij gelijk zien dat ik pcos heb ( zogenaamde kralenkrans op de echo), maar alle uitslagen kregen we pas bij de vervolgafspraak een kleine maand later.
Kleine tip bij de inwendige echo (ik weet niet of je die vaker hebt gehad). Op het moment van het inbrengen van de eendebek even goed uitademen. Dan ontspan je en gaat het allemaal net wat makkelijker naar binnen.
Ik vraag me ook af waarom ze dat zei. Ik heb zelf ook lange cyclussen.. nu op dag 61 En ben gister hiervoor naar de dokter geweest en liet haar mn temperatuur schema zien. En hierop zag zij in mn cyclus van 49 dagen wel een eisprong. Op dag 36 heb ik toen een eitje gehad. Maar goed.. ik heb zelf as vrijdagochtend een inwendige echo bij de gyn. Ik ben ook erg benieuwd of hier iets uitkomt.
Ik heb ook getempt, 3 maanden, maar ik werd er niets wijzer van! Schema bijgehouden.. Daarna ovulatietesten gebruikt! En bij mijn foto's kun je bij de laatste foto zien dat hij duidelijk positief is, en dus (dacht ik) een eiersprong had. Dit heb ik ook 3 maanden uitgehouden! Maar het kost me te veel geld en energie. Toen ff een maand gestopt omdat ik er wat aan onderdoor ging. En uiteindelijk besloten om toch maar naar de huisarts te gaan. Toch best wel een drempel aangezien je een heel traject tegemoet (kan) gaan. Veel succes vrijdag! Ik hoop voor je dat je gauw duidelijkheid hebt. Liefs!
ja pffff die ovulatietesten... Hier ook geen succes hoor.. Heb ook veel van die (dacht ik) positieve ovu testen gehad, maar geen eitje.. Jij ook veel succes morgen.. Hoop dat je snel een beebje mag vast houden.. Komt vast goed!
hey, succes friesin! Ik heb zo'n 2 weken terug mijn eerste afspraak gehad. Eerst gingen ze ons beiden vragen stellen en daarna mocht ik gaan liggen. Ik had hier ook al de tip van een jurkje aantrekken gekregen en dat was wel fijn. De inwendige echo en het eendebekje vielen me hartstikke mee dus daar zou ik me niet al te druk om maken, al deed ik dat van tevoren ook hoor. Bij mij was ook de beruchte PCOS kralenkrans te zien. Ook meteen moeten bloedprikken en mijn vriend zijn zaadjes inleveren. Maandag heb ik een vervolgafspraak. Dus zo te horen gaat t overal hetzelfde ongeveer, dus vermoed ook bij jou. succes meid en laat even horen hoe het gegaan is als je wilt!
Ja ideaal, ik doe morgen zeker een jurk aan! Bedankt voor je reactie. Als ik weet wat ik heb, zal ik wel even een bericht voor je achterlaten. Hoop dat alles in orde is Liefs!
Gyn zei tegen me dat een beetje 'tegenduwen' ook helpt Succes morgen! Hoop dat we je een beetje gerust hebben kunnen stellen
Nou dames, het viel gelukkig allemaal reuze mee! Eerst een vragenuurtje. Daarna een inwendige echo. De eendenbek en daarna met de hand! Ze zag meteen opgehoopte eicellen op mijn eierstok. PCOS dus!! Mijn baarmoeder, eierstokken en de rest van mijn vagina zag er allemaal prima uit! (ook erg fijn). Behandelplan: Clomid. Zaad van mijn man is vandaag onderzocht en ik heb vandaag nog mijn bloed laten prikken. Daar krijgen we dus nog uitslag van. Bedankt voor jullie lieve reacties en tips. De arts zei ook dat ik inderdaad een beetje druk moest zetten. En ben van te voren naar de wc geweest, IN mijn JURK :-D
Hihi naar de wc in je jurk... Nou meid dan lopen we helaaas ongeveer gelijk iig..bij mij hetzelfde dus...
hier ook PCOS, volle eierstokken. Geen andere symptonen. DUs het bloed onderzoek zal het moeten bevestigen. De huisarts had gezegd dat ik hierna een afspraak moest maken met haar. Maar de gyn zei dat ik gewoon bij hem een afspraak moet maken.. Dus dat doen we maar.. ik heb 24-07 een vervolg afspraak. Dan krijg ik ook de uitslag van het bloed onderzoek. De gyn was positief, omdat ik mijn vorige cyclus van 49 dagen en verhoging had van mn temp en dus een eisprong heb gehad.. Ben iig blij dat ik nu weet waarom ik lange cyclussen heb. En het is dus niet "ontpillen", zoals de huisarts zei.
Ik heb ook zulke lange cyclussen en ben toch 3 keer zwanger geraakt, dus dat je met cyclussen van 35 dagen geen eisprong hebt is echt onzin. Maar handig is het niet. Heel veel succes met de behandeling! Hopelijk hebben jullie snel resultaat