Bruin-achtige afscheiding..?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Moe, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hai dames

ik ben net gestopt met de pil, ik was bij de tweede wek gestopt ik had er gewoonweg geen zin meer in...1jan 2008 ben ik ongesteld geworden en ik heb dus een cyclus van 28 dagen als ik het goed heb uitgerekend...mijn man en ik zijn flink bezig geweest voor zwanger te worden...nu is mijn NOD volgende week dinsdag dus nog 5dagen...maar nou was ik vanochtend naar het toilet geweest en en vond een soort bruin-achtige afscheiding...wat kan dit betekenen?Ik heb verder geen last van jeuk of brandig gevoel dus een infectie kan het niet zijn...betekend het dat ik ongi ga worden :(?

Ik hoop van jullie te horen groetjes...

2. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    is er niemand die het toevallig heeft meegemaakt of weet :( :(: :(: :)

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het kan een voorbode op je menstruatie zijn!

4. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Het kan allebei, maar je moet het echt even afwachten! Zeker als je net gestopt bent met de pil, dan kan er van alles in je lichaam gebeuren!

Ik heb ook 1 dag wat bruine afscheiding gehad, maar ik ben ondertussen nog niet ongesteld geworden. Ik zit momenteel op 91 dagen, ik hoop dat het bij jou niet zo lang zal duren!

Succes! En anders op je NOD gewoon een testje wagen, dat geeft je wellicht wat duidelijkheid!

X

5. Niet meer actief

Ik heb het ook gehad toen ik stopte met de pil.
    1 keer omdat ik weet niet wat?
    En de 2e keer kwam omdat ik mijn eisprong had.
    Want dan gaat je baarmoedermond open staan en kan je best wat oud bloed verliezen.

Je moet je er helaas ook niet te veel op vastpinnen dat je over 5 dagen ongi moet worden, helaas kan dat nog even duren na het stoppen van de pil

6. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Ik heb het ook zo vaak gehad (laatste 5 maanden niet meer) dat mijn ongi begon met bruinig afscheiding.

Kan best een innesteling zijn (oud bloed) omdat het nog 5 dagen tot je nod is. Maar je bent ook net gestopt met de pil en dan kan je lichaam ontregeld zijn en je cyclus alles behalve regelmatig zijn, dus je kan er weinig over zeggen meid, het beste is om het even aan te zien.

Succes!

7. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    had ik vorige maand ook 5 dagen voor ik ongi werd...

8. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    humm dat is jammer om te horen...voor ik met de pil begon heb ik nadrukkelijk aan mijn huisarts gevraagd of het geen gevolgen zou hebben op mijn vruchtbaarheid nu gebruik ik ruim een jaar de pil en mijn huisarts vertelde dat ik (als ik 100% vruchtbaar ben) vrijwel gelijk ervan uit kon gaan dat ik zwanger zou zijn....ik vind het zo verschrikkelijk dat ik misleid ben...ik heb echt te doen met die dames die een ontregelde menstruatie hebben en dat allemaal door de pil...als ik dit had geweten had ik voor een ander voorbehoedsmiddel gekozen...jammer dat ik er nu pas achter kom...:(:( oke dan denk ik dat ik mezelf bij de rest van de dames moet aansluiten...vind het jammer maar het is niet anders...ik weet in ieder geval voor een volgende keer dat ik niet meer de pil ga gebruiken..!

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik denk dat je je misschien vergist. Wat ha zeggen en ook op de bijsluiter staat is dat als je stopt je vrijwel onmiddelijk zwanger kan worden. Maar de praktijk wijst uit dat je meestal wel een paar maandjes nodig hebt om van de hormonen van de pil te herstellen. (en dan bedoel k dus, dat de hormonen van de pil zo uit je bloed zijn, maar dat je lijf zelf weer je cyclus moet gaan oppakken wat soms even duurt)De preciese aantallen weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar je hebt geloof ik zo'n 20 % kans per cyclus om daadwerkelijk zwanger te raken. Als je dus heel vruchtbaar bent én nog geen 30. Je hoort vaak van vrouwen dat het bij de eerste poging raak is, maar helaas zijn dat toch eigenlijk de uitzonderingen. Je moet rekenen op een half jaar tot een jaar. Alles eerder is mooi meegenomen. (Ikzelf was trouwens twee keer bij de eerste poging zwanger, maar gebruikte toen nog geen pil. Ik ben inmiddels 8 maanden gestopt met de pil en mijn cyclus is nog steeds niet goed op orde! Dat je geen pil meer wil kan ik dus heeeeeeel goed begrijpen ;) )

10. Tigger84

Tigger84 Lid

5 okt 2007
    92
    0
    0
    Eindhoven
    mijn ongi begint altijd met bruine afscheiding, dit is de eerste dag en daarna helderrood

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0

ja maar als dat wat duidelijk was uitgelegd was ik er dus nooit aan begonne...pas nu kom ik er achter hoe moeilijk het eigelijk is...anywany ik blijf positief denken....ik heb alleen vanochtend een beetje slijm gehad...de rest van de dag nie....ik hoop echt dat ik kan testen dinsdag...en zo niet dan gaan we vrolijk door tot het wel positief is :D

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    tja. Ik wist het wel en heb dus ook nooit aan de pil gewild voor m'n tweede werd geboren. Niemand had me ooit verteld dat weer zwanger raken dan langer zou kunnen duren, maar kon wel nagaan dat het invloed zou kunnen hebben en wou gewoon die hormonen niet in m'n lijf. Na mijn tweede zouden we eigenlijk ook niet meer voor een derde gaan en omdat ik zo snel zwanger werd ben ik dus wel aan de pil gegaan. Had ook niet gedacht dat ik er na het stoppen nog zo veel last van zou hebben hoor! Toen ik net gestopt was met de pil heb ik vanaf 28 dagen voor het eerst getest en daarna elke paar dagen weer. Inmiddels ben ik behoorlijk wat geld armer maar een ervaring rijker. Tip: test als je overtijd bent en daarna elke twee weken. Wordt je test dan wel roze dat zit je er in elk geval niet meer dan 2 weekjes naast met hoe lang je zwanger bent. Heel veel succes gewenst! Enne, sommige vrouwen worden ook wel gewoon meteen zwanger na de pil hoor of hebben gewoon meteen een regelmatige cyclus terug!

Succes!

13. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    dank je wel meissie je geeft ons alle hoop ;)

Deel Deze Pagina