Ik voel me opeens zo rot, ik vindt dat mijn dochter erg veel jengelt en moppert en dit eigelijk al vanaf het begin. het is een schat van een kind en s avonds slapen gaat ook allemaal goed maar overdag is ze constant bezig met jengellen in de box op de grond in de wipstoel alles is leuk maar voor 10 minuten.nu begint ze ook al te huilen in de kinderwagen na een uur of twee en in de maxi cosie klaagt ze ook al.Ook gaat ze bij het aantrekken van haar jas en muts histerisch lopen huilen en heeft ze geen geduld tot we naar buiten gaan.het is soms zo zwaar vooral als ik andere moeders zie die gewoon rustig op bezoek kunnen gaan met hun kleintjes,mijn dochter is eigelijk ook gewend om in bed te slapen en wil dus ook om de 2 uur slapen dus een keertje visite is dan ook al moeilijk. ik zou graag jullie meningen horen en hoe jullie hiermee omgaan
hoi je bent niet de enige hoor haha hier nog een jengelaar.... soms gaat t goed maar ze heeft een hele eigen wil, en als ze iets niet wil of zich verveelt dan gaat t de hele tijd zo . maar zit ze nog in t wippertje?das knap. daar heeft ze hier tot een mnd of 5 in gezeten. de sprongetjes zijn erg gezellig hier.....
Hoi hoi, Ik moet vreselijk lachen als ik je berichtje lees (sorry) maar wat heerlijk herkenbaar. Soms ga ik hier wandelen met Senna (en meteen Frodo de hond uitlaten) en dan hoort mijn vriend ons vertrekken (lees: Senna brult keihard) en hij kan ons het hele blok om horen lopen..... omdat hij Senna dan de hele tijd hoort huilen. Als mevrouw het ergens niet mee eens is dan zal ze het laten weten. Ik vind het ook niet altijd even leuk, maar probeer er zo positief mogelijk op in te spelen. Het is een persoontje met een eigen willetje en dat mag ze van mij ook tonen. Als Senna moppert of jengelt in de box dan werkt het hier goed om haar te negeren. Als ze dan na een minuut of vijf doorheeft dat het niet werkt en zij lekker gaat spelen, dan geef ik haar aandacht en lachen we heel wat af. Succes meid, je gevoelens zijn herkenbaar hoor! Daar hoef je je echt niet voor te schamen.
Dat is hier met enige regelmaat ook zo. Niet altijd, ze kan soms wel urenlang lekker gezellig en blij zijn, met name als ze aandacht krijgt, en het maakt niet uit van wie. De box is weg, daar was het alleen maar krijsen. Aankleden is huilen. Op de grond gezet worden = vaak huilen. Tegenwoordig in de gespen in de wandelwagen ook al he-le-maal fout. Ze wil achterstevoren op d'r knietjes in de wagen, zwaaien naar alle mensen :-s In de auto in het zitje is ook geregeld aan drama. Ze is in gezelschap van andere mensen echt perfect en ze is wat dat betreft het makkelijkste kindje. Maar afgezien van het alleen in eigen bed slapen verder herken ik heel veel van wat jij zegt Moona! Ik hoop dat het hier nog wel goed komt, als ze zichzelf beter kan vermaken, en straks naar het kdv gaat.
Onze eerste zoon was ook vrij jengelig. Soms kreeg ik er een punthoofd van. ´t Was een pittig knaapje, kon en wilde altijd alles heel vroeg, ik kon hem bv niet alleen verschonen als hij gepoept had, dan haalde ik m´n man altijd even op (die werkt thuis) Het is even heftig als je erin zit, maar geloof me, het gaat echt over! Het is nu een gezellige man, nog wel vrij druk trouwens. De tweede was al een stuk rustiger en de derde is helemáál rustig.
hier ook hoor...zeker met jas aan trekken...in de kinderwagen...ow...dan word meneer driftig...pffft...maar ja...ooit gaat het over denk ik dan maar...
Ooooh hier ook hoor! Ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben, want begon me serieus af te vragen of het echt aan mij lag. Al die andere mama's lijken nl zulke rustige baby's te hebben en dan kom ik aangekakt met een baby wat geen 3 sec stil kan zitten. Zit je bv in zo'n wachtkamer met 4 andere mama's + baby. De ene baby zit lekker op zn gemakje rond te kijken, de andere heerlijk bij mama op schoot, de ene met mama boekje lezen, de andere slaapt en daar zit ik dan.. me in het zweet te werken omdat madam van alles ziet, alles wil pakken, en dan weer staan en dan weer zitten, en dan wil ze weer kruipen, oh nee toch maar ff andere baby aan de haartjes pakken , dan alle speelgoed op de grond gooien want dat is wel leuk. Verder is ze zoals jij je dochtertje beschrijft. Ze wil in ALLES haar zin, zo niet..gaat ze krijsen, net zo lang totdat mn trommelvliezen het zowat begeven, want opgeven doet ze niet, wat is dat? Moet heel eerlijk toegeven dat het me soms echt iets teveel wordt en dan vind ik haar fftjes niet zo leuk meer Maaaaaaar..het heeft ook wel iets leuks hoor. Ze is altijd vrolijk (zolang ze haar zin krijgt ), lacht naar iedereen, heel sociaal kind (hoe meer mensen, hoe beter), ze babbelt je je oren van je hoofd af en je beleefd altijd wel wat Groetjes Jessy
Mijn dochtertje van 9 maanden is sinds een maand ook wat meer aan t jengelen; vlgs mij komt dat gewoon omdat ze meer een eigen wil krijgen en (in haar geval) veel zelf wil doen wat ze nog niet kan. Zij heeft ook een tijdje wat slechter alleen gespeeld, ik heb haar dit echt moeten 'leren'; als ik haar in de box legde begon ze al te huilen...bij mij ging er een lichtje branden toen ik van mijn vriend hoorde dat ze dit bij hem niet deed...; nu laat ik haar gewoon liggen als ze jengelt of (soms) huilt en dan gaat ze vanzelf wel spelen. Ze gilt ook om veel dingen, maar dat negeer ik vaak gewoon en dan houdt ze er ook wel weer mee op. Het opvoeden is dus blijkbaar begonnen.. Wel leuk hoor zo'n pittig meisje...want hoewel ze soms erg boos om iets kan zijn kan ze ook intens genieten van alles en is ze meestal gewoon vrolijk.
Als mijn zoontje niet in de box wil wat momenteel ook vaker voorkomt en gaat jengelen negeer ik het ook gewoon, en idd na een minuutje ofzo speelt die weer lief... Met wandelen heb ik nooit problemen gelukkig, dat vind die prachtig... maar wat niet is kan nog komen he?
hheey ik herken dit ook hoor mijn meisje wil ook niet graag in de box of alleen zijn zeg maar kan zich ook niet lang vermaken soms vermoeiend als we net thuis zijn en ik zet haar ff op de grond in de mc om mezelfmijn jas enz uit te trekken zit ze al te drammen en te doen ik was van de week op het cb was er een moeder met 2 kindjes ook 1 van 8 mnd ongeveer die zat in de kinderwagen echt een half uur te w88 tot mama klaar en heeft geen kick gegeven was met haar andere zoontje kind stond in de gang en zei was binnuh echt dat hoef ik met die van mij nie te doen brult na 1 min al de hele keet bijelkaar maar goed soms kan ik nie anders dan haar ff te laten in de box of op de grond of iets dergelijks moet soms togh ook dingetjes doen in huis enz enz
gillen doet ze hier ook niet zo erg meer als voor heen maar ze doet het wel ik probeer dat ook te negeren maar als madam 5 min ligt te gille in de box dan pak ik haar er maa rweer uit want dat gaat me door merg en been bah bah
Wat herkenbaar! Ik baal er soms ook echt van! Lekker even winkelen ofzo is er niet bij. Mevrouw zit de hele tijd te jengelen en als het te lang duurt gaat ze gillen. Ze is heel pittig en heeft een hele sterke eigen wil. Aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant echt niet hoor! Jas aan trekken hier ook een probleem, ik doe het meestal in de box, anders rolt ze de hele kamer door. Onder het eten zit ze ook niet stil, wil van alles hebben en als ze het niet krijgt word ze heel boos. Rustig eten is er hier niet meer bij. Soms denk ik wel eens dat het aan mij ligt, verkeerde opvoeding ofzo ... Gelukkig lees ik dat het niet alleen hier voorkomt. Op de EO was zo'n programma : Schatjes ... soms denk ik er wel eens aan en dan denk ik ... Zou mijn kind ook in zo'n programma kunnen / komen? In de winkels zie je zoveel kids van dezelfde leeftijd die wel gewoon lekker rustig in de wagen zitten ... Waarom heb ik dat niet? Een dag weg is hier ook geen optie. Daar is ze het helemaal niet mee eens!
Haha Valhalla, dat van die op de knietjes in de buggy zitten en dan maar kijken naar andere mensen herken ik hier ook ja. Zodra ze maar denkt dat ik haar vastmaak dan zet ze het op een krijsen. Nu heb ik daar lak aan, zodra ik merk dat ze aan het wurmen gaat dan gaat ze vast en ze weet nu ook wel dat hard huilen dan niets uithaalt. Maar wat heerlijk herkenbaar allemaal zeg. Senna is erg pittig maar ook een heerlijk, goedlachs kind. Een lekker ding.