Elinor

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ahava, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Een paar vraagjes over deze naam:

-Hoe spreken jullie deze naam uit?
    -Wat vind je mooier, Elinor of Elinoor?
    -We zijn op zoek naar een mooie tweede naam in de trant van Joy, Grace, Hope...iemand nog goede tips?

2. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    1. ELLIE-NORE

2. Elinor

3. Sky vind ik leuk :)

3. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Ik spreek hem uit als Elie-noor. Vind de schrijfwijze mooi, maar vind 'Elinore' ook mooi. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je hem uitspreekt. Verder kwamen de namen Charity, Joya, Lyric, Angel en Integrity nog in me op voor een tweede naam. Sky(e) vind ik ook mooi, zoals hieronder al is gezegd. :)

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spreek het uit als elinor. Maar de oorspronkelijke naam schrijf je heel anders toch? Elanore of Eleanor vind ik veel sjieker staan. En dan zeg wel automatisch noor op het einde.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Elinoor.

Maar Eleanore vind ik veel mooier!

6. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik spreek het uit [illienor] en vind het eigenlijk maar vreemde naam. Ellienore vind ik dan weer wel leuk

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Elie-noor zeg ik. Ik vind de spelling Eléonore / Eléonoor wel een stuk mooier of anders Eleanor!
    Tweede naam:
    Dawn
    Serenity/ Serena
    Charity
    Rain(e)
    Celeste
    Crystal
    Melody
    Rose

8. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    ik zou het precies zo zeggen als je het schrijft, En dan met de klemtoon op de eerste lettergreep: EElinor. Vind het wel mooi!

9. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    hmmz.. nu ik er nog eens overna denk zou ik het ook met de klemtoon op de laatste lettergreep kunnen zeggen: elinOOr. Klinkt ook leuk! Maar dat geeft voor mij wel aan dat het niet meteen duidelijk kan zijn voor mensen hoe deze naam uit te spreken.

10. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    sorry bij mij kwam het volgende op Elin-Oor, vind de klassieke spelwijze mooier Eleanor

11. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Dank u dames!
    Vaak komt de opmerking naar voren dat de klassieke spelling Eleanor mooier is, maar wij willen echt de uitspraak: EELIENOOR.
    Dan is Eleanor toch niet echt logisch, want dan gaan mensen misschien zeggen EELEEAANOOR, of is dat een kronkel in mijn hoofd?
    Graag jullie mening/tips...

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    - Ik spreek de naam uit als Eelienor.
    - Elinoor denk ik. Ellenoor vind ik nog mooier.
    - Heather, Dawn, Faith, Holly, Gloria, Glory, Hannah, Hazel, Fay / Faye, Liberty, Destiny, Charity, Mercy, Chastity, Serenity, Verity, Honor, Felicity, Harmony, Justice, Pride, Prudence, Constance, Lyric, Karma, Melody, Journey, River, Nova, Autumn, Spring, Summer, Winter, Tuesday, Rose, April, May, June, Lilly, Heaven, Love, Skye, Pearl, Daisy, Meadow, Juniper, Asher, Opal, Angel, Amber, Jade, Beryl, Dahlia / Dalia, Giada, Ceder, Neva, Amaris, Luna, Nuray, Amaya, Indra, Rain, Asta, Astra, Astrea, Danica / Danika, Daw, Estee / Estée, Estelle, Esther, Hesper, Hester, Izar, Izarre, Star, Stella, Sterre, Vega, Vesper, Yildiz, Yilla, Lumen, Brooke / Brook, Kenda, Lynne, Mayim, Maylin, Doris, Hali, Mare, Maren, Marin, Maris, Mariska, Meredith, Morgan, Muriel, Ocean, Ula, Asis, Cira, Dysis, Kiran, Sinne, Solange, Solaris, Sun, Suvan, Zonne...

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Eleanore vind ik mooier. Levert ook geen problemen op vanwege de angelsaksische herkomst. Legt de klemtoon op wat mij betreft de mooiste plek: nore, met een zachte langerekte o, en een afgeronde r. Niet zoals Noor, waar je een rollende r achteraan kunt plakken.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn schoonzusje had Ellenoor in haar hoofd (tot onze Noor geboren werd ;)). Nu is dat Ellemijn.
    Maar Ellenoor is ook leuk en vind ik persoonlijk mooier dan Elinoor.

15. Luja

Luja Niet meer actief

Elle-nor, nee sorry vind het niks.. :(
    Enore of Enora lijken erop en dat vind ik dan wel weer super leuk, misschien een optie?

Deel Deze Pagina