Ik heb echt nooit nachtmerrie's maar sinds vannacht heb ik een nieuwe ervaring. Ik heb 2x een enge nachtmerrie gehad Eerste droom ging over een kindje dat ik perongeluk dood had gemaakt en er allemaal zombies op mij afkwamen,en dan echt hele enge. Overal waren geesten waar ik was en toen ik naar het kerkhof ging waar het kindje lag werd ik echt geplaagd door mega enge geesten. Schrok me wezeloos en werd wakker gelukkig. Even naar de wc geweest en ging weer slapen. Volgende droom... Mijn jongste was ernstig ziek en haar hele beentje moest er af. Ik stond daar opeens in een hele vieze oude operatiekamer met mijn meisje in mijn armen en legde haar op de operatie tafel. Ik mocht niet weg uit de operatie kamer want ik moest zien hoe haar beentje er helemaal af ging tot aan de lies zeg maar. Zag ook in di droom iemand voorbij lopen met haar been in zijn armen,haar sokje en schoentje er nog aan. Overal liepen opeens katten rond die aan dat been gingen eten en overal zaten te poepen Toen werd mijn meisje opeens wakker en had een kunstbeen en rende vrolijk het hele ziekenhuis door Werd er super naar wakker door en voel me nog steeds super raar en hartstikke rot door die droom Kan dit nou te maken hebben met hormonen? Ik heb echt nooit nachtmerries en nu 2 in 1 nacht. Was ook erg onrustig volgens mijn man in mijn slaap (niet zo heel gek) Herkent iemand dit? Ik vind het nu al naar om te gaan slapen vanavond want wil niet weer zo eng dromen
Wat deed je voordat je ging slapen? Heb je een gesprek gehad over je angsten of iets? Zo klinkt het namelijk een beetje, alsof je angsten zich manifesteren in je droom. Ik heb hier ook last van, mij helpt het om wat luchtigs te lezen voor ik ga slapen. Even verstand op 0.
Heb sinds ik zwanger ben ook meer nachtmerries. Er zijn ook weer extra veel dingen om je druk om te maken als je een kindje erbij hebt, en ik denk dat je dat allemaal in je dromen verwerkt. Had vannacht ook een nachtmerrie die te maken had met iets wat ik op tv had gezien (wel fictie trouwens). Mijn vriend zei vanmorgen dat je eerder nachtmerries hebt, als je niet goed gegeten hebt. Had gisteravond bij iemand anders gegeten en ik kreeg pannekoeken, maar geen groente, dus zou in deze situatie kunnen kloppen. Misschien dat dat er bij jou ook mee te maken kan hebben gehad?
Ik heb gisteren gewoon heel relaxed tv gekeken,niks engs gezien ofzo. Hing lekker op de bank,meer niet. Ook niet over angsten gehad. We hebben aankomende dinsdag de 20 weken echo en daar ben ik wel super nerveus voor (had ik bij de zwangerschap van de meisjes ook) maar daar droom ik dan niet over. Misschien dat het wel samen hangt? Ik weet het niet. Verder hebben we gisteren frietjes gegeten en heb goed gegeten maar indd geen groente maar of het daar aan ligt? Dat denk ik niet. Mijn man zei al dat het komt door de hormonen,dan kun je anders dromen. Voel me er zo akelig door na die dromen,vooral na die droom over mijn jongste dat haar been er af moest en ze heel ziek was en alles daarbij in die droom. Het leek zo echt. Kon alles echt voelen en ruiken zeg maar,bbrrr Hoop toch echt dat ik vannacht een fijne droom heb,of gewoon geen.
Hey!! Ik heb ze ook om akelig van te worden. Ik droom over brand ruim brand zit stijf overeind in bed schop mijn man wakker om het hele huis door te lopen en alles te controleren. En val zelf weer in slaap.
Heej, hier ook periodes hoor.. De eerste weken (nog voor ik wist dat ik zwanger was) gruwelijke dromen over dat ik een baby had en opeens besefte dat ik die al drie dagen vergeten was, dat ik dan snel naar het wiegje rende en dat de baby helemaal verschrompelt was van het niet eten en drinken.. Werd elke nacht afschuwelijk wakker. Later rond de twintig weken inderdaad weer maar dan inderdaad gewoon hele gruwelijke dingen die niet eens baby gerelateerd hoefden te zijn. Over moorden, brand, gruwelijke ongelukken en weet ik wat voor enge dingen. Is gelukkig toen ook na anderhalve week ongeveer weer gestopt. Denk dat het inderdaad de hormonen zijn.. Vreemde dingen zijn dat
En waar die dromen vandaan komen he?? Het zijn zulke stomme dromen eigenlijk. Mijn dromen van vannacht sloegen werkelijk nergens op. Ben er nog steeds naar van,blijft maar door mn hoofd spoken die dromen.
Ik droomde van de week dat één van mijn honden dood in de voortuin lag, en dat mijn witte eendje door een krokodil werd opgegeten ( is niet echt mijn eendje, maar ik voer hem altijd ) Dat zijn geen leuke dromen! Laatst droomde ik ook dat ik whiskey aan het drinken was ( heb echt nog nooit whiskey gedronken ) en dat ik rookte....en ik voelde me zelfs in m'n droom heel schuldig tegen over de baby.
Hoi, Bij mij zijn ze heel duidelijk hormoongerelateerd. Ik heb ze altijd rondom mijn eisprong, menstruatrie en begin van de zwangerschap ook erg gehad. Nu gaat het gelukkig een stuk beter... Hoop voor jou dat ze ook snel minderen! Groetjes
Ik heb het ook. Word er heel angstig van. 1 keer gedroomd dat mijn moeder een ernstige ziekte had. En 1 keer dat de vogel dood ging van haar waar ze helemaal gek op is. vreselijk.
Hier vannacht ook een verschrikkelijke droom en iedere keer als ik wakker werd ging die droom gewoon verder de moment dat ik sliep . Mijn droom ging over het verliezen van de baby, ik was een week of 20 ver, ging naar het ziekenhuis (waarom weet ik niet). Mijn man was er niet bij en voelde mij alleen. In 1x kreeg ik hele hevige krampen en rende naar de toilet. Het bloed met grote bloedklonters stroomde uit mijn lichaam, ook de slijmprop kwam mee. Ik met veel gesukkel naar de gang en 2 verpleegsters kwamen mij helpen. Ze legde mij op de brancard en riepen de gynae erbij. Die haalt met brut geweld de kleine uit mijn buik en legt deze op mijn buik, je mag nog even afscheid nemen, zei ze. Ik vroeg achter een fototoestel om foto's te maken, toen werd ik voor de eerste keer wakker en ja ik was aan het huilen. Iedere x als ik dan terug in slaap viel kwam het grote verdriet weer, de mensen kwamen mij condoleren met het verlies. Echt vies allemaal. Het rare vond ik wel dat ik niet kon zeggen of het een jongen of een meisje was. Ik denk wel dat mijn droom te maken kan hebben omdat ik bang heb dat ik het kindje verlies. Heb het afgelopen jaar 3 ma gehad. Nu staan we al wel verder hoor en alles loopt prima maar die angst blijft, spijtig genoeg.