Mijn zoontje 2 weken oud en heeft vandaag spontaan na de voeding alles overgegeven?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sunshine28, Feb 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshine28

Jan 2, 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje 2 weken oud en heeft vandaag spontaan na de voeding alles overgegeven, wat kan ik het beste doen omdat hij zo klein is?

Was gisteren even naar buiten gegaan en ik heb hem zo goed in gepakt over de maxicosi extra doek erover gelegd zodat hij geen kou kan krijgen.

Maar vandaag om 21.00 uur de fles snel leeg gedronken had honger en hopa alles kwam eruit. Ik maak mij heel erg zorgen over hem hij heeft vandaag de heledag gehuilt om de 2 uur heeft hij fles gekregen, omdat hij moeite heeft met boertjes laten deed hij regelmatig huilen.

groetjes,

Sunshine

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    zou even in het reflux-topic kijken...misschien dat. anders een virusje? even in de gaten houden...

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan ook zijn dat hij gewoon veeeeeeel te snel heeft gedronken en daardoor juist is gaan overgeven! Denk nu niet direct aan reflux, maar houd het wel in de gaten.

Mocht hij problemen hebben met boertjes laten, dat schijnen ze trouwens ook te moeten leren, dan kun je misschien beter steeds 2 minuten laten drinken, rechtop houden en proberen te laten boeren en daarna weer 2 minuten laten drinken.

iedere 2 uur fles: Uhm met 2 weken kan hij in een soort van sprongetje zitten mbt voeding, dat hij meer nodig heeft. Maar het kan ook clusteren zijn. Mijn dochter heeft dat van tijd tot tijd ook dan wil ze ineens ook eerder al een volgende fles.

4. sunshine28

Jan 2, 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om 21.00 uur fles gegeven en even 2-4 min. laten drinken recht op gehouden mooi boertje eruit en ging weer verder hij had de fles bijna leeg en wilde hem even weer rechtop houden en hopa alles kwam eruit maar hij heeft echt heel snel gedronken ik hoop dat hij geen virus of reflux heeft.

Ik heb hem nieuw kleertjes aangedaan en in het wiegje gelegd hij slaapt momenteel als een blok ik hoop dat de volgende voeding er ook niet uit komt, als dat gebeurd dan ga ik de huisartspost bellen want hij is nog zo klein....

5. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,295
    113
    Nederland
    Ons zoontje heeft dit ook gehad toen hij 1,5 week oud was! Dit was niet direct na de voeding, maar een half uurtje er na spuugde hij ook bijna alles er uit! Schone kleren aan, bed verschoont , daarna terug in bed en nog geen tien min erna weer een hele golf! Daarna hebben we hebben we hem een beetje water gegeven en toen was het goed!

6. sunshine28

Jan 2, 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat weer beter, hij heeft daarna niet meer overgegeven maar voor zekerheid draai ik de fles heel strak dicht zodat hij wat langzaam kan drinken.

Het overgeven had te maken met te snel op drinken, maar omdat hij zo klein is dan schrik je ervan hopen dat het niet meer gebeurd.

Share This Page