Hallo allemaal! Laatst heb ik een topic geplaats, waar ik gevraagd heb waar ik eventueel last van zou kunnen hebben; inderdaad kwam voor mij echt muugzuur naar boven met de klachten.. Maar... voor mij blijft dit toch wel het grootste probleem: ik loop nu al 1,5 week met een raar gevoel op m'n borst: ik kan het omschrijven alsof je hard hebt gefietst; je voelt dan wel eens een 'zenuwachtig' gevoel in je keelgebied, wat steken.. Dat heb ik de hele dag door.. Soms heb ik er zelfs zere tanden bij. Ook heb je wel eens als je zenuwachtig bent, geklop in je keel, 'spannings-gevoel' in je keel, dat heb ik dus de hele dag door. Ook is het net alsof m'n hoest vast zit, af en toe flink steken in m'n borst. Maar ik merk gewoon dat ik heel gestresst ben. Las namelijk dat de klachten die ik heb ook wel eens bij hartklachten voorkomen. Alleen.. ik heb geen gevoel alsof er een gordel om m'n borst zit, alleen... ik heb geen zere schouders/armen, o.i.d. Wel heb sinds gisteravond een 'zeer vel' op m'n rug, het klinkt raar, maar zo gauw je daar overeen wrijft voelt dit heel apart. Ik maak me zo zorgen om dat ik wat ergs heb, misschien heb ik daardoor ook wel dat rare gevoel in m'n keel/borst. Herkent iemand mijn klachten? Ik weet dat ik eventueel naar de huisarts moet gaan, en dat doe ik ook zeker als de klachten aanhouden, maar enige herkenning is soms al zo fijn! Bedankt!
Tja, het klinkt mij nu niet gelijk als iets ernstigs en meer als hyperventilatie cq stressig. Maar wij zijn geen dokters, ook herkenning zou niet iets bij jou kunnen uitsluiten. Mijn vader leek een hartaanval te hebben, de dokter 'herkende' de klachten, bleek toch iets heel anders te zijn (ziekte van tietse). Je kan door een herkenning van ons niets uitsluiten of erkennen. Ga met je zorgen naar je huisarts, die kan je écht helpen!
Ik denk dat je je te druk maakt. Daardoor ontstaan er nog meer stress klachten en dit maakt je nog zenuwachtiger. Misschien een idee om je bloed te laten testen op vitamines. B12 tekort heeft heel veel klachten.
Voor mij erg herkenbaar. Heb er ook last van tijdens een aanval van hyperventilatie. Maar als je het niet vertrouwd dan zou je een afspraak kunnen maken bij je ha? Sterkte
Als ik het zo lees herken ik het als hyperventilatie??? Daar kun je ook soortgelijke klachten van krijgen... Wel naar de huisarts gaan hoor om evt dingen uit te kunnen sluiten. Dacht zelf ook altijd dat ik wat met mijn hart had, maar laatst bij de longarts geweest en een bepaalde test laten doen waar er in je slagader in de pols word geprikt, hier kwam duidelijk uit dat ik teveel zuurstof in mijn bloed heb zitten en dus hyperventileer. Nu ik dat zeker weet heb ik ook meer rust en fysio om te leren omgaan en verbeteren van de hyperventilatie
Ben je nou nog niet naar de huisarts geweest? Als je zo bang bent...dan ga je toch gewoon langs? Of ben je van plan elke week een topic te openen over hoe bang je bent en denkt iets ergs te hebben...
Ik heb laatst precies t zelfde gehad ( en nu nog steeds ) zelfs zo erg dat ik dacht ' ik krijg nu een hartaanval' en was alleen thuis met de kids en het gevoel werd steeds erger.. ( ik voelde trouwens wel kleine steekjes in mij onderarmen ) Ik heb toen 112 gebeld en alles uitgelegd.. 10 minuten later staat er een auto op de stoep met 1 ambulancebroeder erin.. Er is toen een hartfilmpje gemaakt en alles was in orde.. Op dat moment was alles ook weer weg.. En bleek het gewoon een paniekaanval of hyperventilatie te zijn.. Man wat was ik opgelucht!.. Maar ook ontzettend kwaad! Hoe komen ze erop om een gewone auto te sturen met 1 persoon terwijl er misschien een moeder alleen thuis met 2 kids een hartaanval krijgt? Dat snap ik nog steeds niet.. Dus nu als ik dat gevoel heb ga ik rechtop zitten en een let ik goed op m'n ademhaling en dan is het zo weer weg... Maar ik vind het nog steeds wel eng hoor!
Klinkt absoluut als hyperventilatie, maar ik snap niet waarom je niet naar de huisarts gaat als je bang bent? Wij zijn toch niet medisch geschoold (tenminste, het grootste deel niet ) dus je stelt je vragen echt op de verkeerde plek! Succes!
Mijn man is gisteren opgehaald door de ambulance en ligt nu nog in het ziekenhuis. Hij heeft het wel aan zijn hart. Maar dat weten we al een jaar. Hij ging door de aanval van ritmestoornissen gisteren ook hyperventileren. En hij had precies last van wat jij beschrijft. Deze klachten hadden dus niet met zijn hart te maken maar met de hyperventilatie. De klachten van zijn hart waren andere klachten. Dus ik denk bij jou ook aan hyperventilatie. Maar zoals hierboven ook al staat; wij zijn geen artsen. Ga alsjeblieft naar de huisarts. Zij zijn daarin geschoold en kunnen een beter advies geven dan wij. Misschien is het niks, misschien wel. Maar ik begrijp niet zo goed waarom je hier zo lang mee door blijft lopen. Dus hup, maak een afspraak! Sterkte.
Ik heb hetzelfde gevoel, en ik heb vaak ook hartritmestoornissen. Maar toen ik het voor het eerst een paar keer had heb ik wel gelijk actie ondernomen. Inmiddels ben ik er al mee in het ziekenhuis geweest, dus ik weet dat het bij mij van onbewust stress komt. Dus hup naar de huisarts en uit laten sluiten of het iets ernstig is!!
Hop schop onder je kont en hup naar de huisarts! Meid niet blijven lopen! Je lijf heb je maar een van! (goed bedoelt hè)