He jeetje, wat dubbel inderdaad, hopen dat je volgende week nog steeds een hartje ziet en dat t vruchtzakje hersteld is! Ik duim voor je!
ja echt te erg dit....het wordt gewoon een week afwachten... Ik zou nu ongeveer 6 weken zwanger moeten zijn....
Ohhh meis wat vervelend dit, Hoeveel weken ben je nu ongeveer? En wanneer is je volgende echo? Ik ga verder met duimen!!! Dikke knuff
Hmm lov moeilijk zo Maar je hebt wel in ieder geval iets van nieuws gehad, het is niet veel maar toch weer iets. Nu een lange week wachten, ik blijf voor je duimen.. Sterkte!
ja zal wel duidelijkhied krijgen.... Geen erger bloedverlies verder....geen krampen dan is er nog hoop....
he lov dat is toch wel een klein ligt puntje mis ook voor mij hoop zo voor je dat het goedkomt hou dit topic zeker in de gaten heel veel succes in deze spannende tijd
Oh meis wat een spanning voor jullie.......je weet hoe hard ik ga duimen voor een goede afloop!!! Wanneer mag je volgende week terug dan? dikke knuffel!!
Lief meiden....volgende week maandag om 12:30 mag ik terug. Maar weten jullie dit misschien ...... Als een vruchtzakje niet goed is hoe kan het kindje nog leven dan?
Oh meid, wat een dubbel nieuws! Hoop echt dat jullie kleine uk blijft zitten, ik ga iig hard voor je duimen. En hopen dat de week niet al te lang duurt
Het is in elk geval wel hoopvol nieuws.... Wel spannend deze week, heel veel sterkte met het wachten Ga voor je duimen
Ja dat kan. Het dooierzakje is trouwens wat verdwijnt, de vruchtzak is hetgeen je kindje de hele zwangerschap in leeft. Maar op deze prille termijn zegt een onregelmatig vruchtzakje echt nog niet zoveel hoor, er is zeker nog hoop. Zeker omdat het hartje wel al klopt. Ik hoop het beste voor je, heel veel sterkte met deze laaaange week
Ahi ik dacht al als een vruchtzak niet goed is en mijn kindje wel leeft....zit deze dan in een ander vruchtzakje? Dus een twee eiige tweeling? Pfffff slopend wordt dit....maar ik heb weer hoop. Mijn kindje leeft nu nog dus mij banner gaat terug!
en zo mag ik het horen heb ze wel nog verder gekeken of er een hematoom ergens zat in elk geval heb je een kloppend hartje dus dat is al heel positief natuurlijk
Jee wat een dubbel nieuws, maar ze kon dus toch een hartje zien? WOW! Dat is wel weer heel goed nieuws dan... Ik heb daar eens iets over gelezen dat de kans op een MK dan enorm afneemt. Zal het even voor je opzoeken. Hoe ver was je dan nu volgens de VK? Een hartje gaat pas kloppen op 5w3d... Op z'n vroegst. Ben je dan toch verder dan je dacht?
Gevonden... (Dit heb ik na mijn mk's opgezocht): Uit: Fysische diagnostiek - auscultatie van foetale harttonen Auteurs: J.G. Nijenhuisen en P.P. van den Berg Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde 1999: 143:455-8 1e Trimester Een positieve uitslag van een zwangerschapstest geeft aan dat er een zwangerschap is maar zegt niets over de vitaliteit daarvan. Het risico op een spontane abortus bij een positieve zwangerschapsuitslag is ongeveer 10-15%. (...) Foetale hartactie kan met echoscopie zichtbaar gemaakt worden vanaf een amenorroe van 5 weken en 3 dagen. De foetale hartactie begint met een trage frequentie van 70/80 slagen per minuut maar de frequentie stijgt snel naar ruim 160 slagen per minuut bij 8-9 weken en daalt dan geleidelijk naar 140 slagen per minuut bij 15 weken. (...) Indien geen hartactie zichtbaar is bij 6 weken amenorroe en ook niet bij herhaling na 1-2 weken, is het zeker dat de zwangerschap niet intact is. Ook is niet-vitaal zijn van de zwangerschap zeker indien geen hartactie wordt gezien bij een vruchtzakdiameter van 15 mm of een kop-stuit lengte van 5 mm. Het eerdergenoemde risico op een spontane miskraam daalt snel tot 1-2% indien hartactie aanwezig is. Bij bloedverlies in het eerste trimester is de kans op een miskraam slechts 4-6% indien foetale hartactie gezien wordt. ********** Ik hoop dat dit bericht je wat gerust kan stellen. Ik heb het opgezocht omdat ik missed abortions heb gehad en ik wilde weten hoe groot/klein die kans was. Nou... Als er hartactie is gezien: heeeeeeeeel klein dus. (Ik had gewoon dikke pech).