hoi dames , dit moet ik even van me hart , ben vandaag bij de gynacoloog geweest om even te laten checken of alles in mijn baarmoeder wel goed zit , nou dat was gelukkig ook het geval , en zag hij heel veel mooie eitjes zitten en ook dat er een geklapt was dus hopelijk zit het geluk me deze keer mee , toen ik zei van hoe kan dat nu ik zit nu op dag 14 van mijn cyclus (25 dagen dan heb ik toch wel een late eisprong want mijn huisarts heeft mij verteld dat ik op dag 10 of 11 mij ei zou hebben, nou dit alles is dus helemaal niet waar ook met een cyclus van 25 dagen heb je op dag 14 ongeveer je eisprong , nou gelukkig hebben mijn man e n ik deze week en vorige week bijna elke dag gevreeen dus nu met me beentjes omhoog en hopen dat het blijft plakken ,
Het lichaam is geen machine. Bij iedereen is het lichaam anders, het kan dus zijn dat je deze keer een langere cyclus hebt. Of dat er tussen de eisprong en je menstruatie geen 14 dagen zitten
Ik begrijp er weinig van. Een paar punten gebruiken kan geen kwaad. Ik snap eigenlijk niet waarom je 'zo boos bent op je dokter'. Ja, het kan dat je met een korte cyclus een eisprong hebt op dag 14, maar dag 11 had net zo goed gekund (luteale fase dan juist weer 14 dagen). Als de huisarts niks heeft onderzocht is het toch niet zo raar dat hij dat verwachtte. En je weet dat t ook nog per cyclus kan verschillen. Om de dag seks in tussen menstruaties in is het meest kansrijk.
Inderdaad zoals hiervoor gezegd. Het heeft met de luteale fase te maken, dat is de periode tussen eisprong en ongi. Deze is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt, met een gemiddelde van 14 dagen. Bij een cyclus van 25 dagen kan je eisprong dus plaatsvinden vanaf dag 7 tot en met dag 15. Als je in die periode sex hebt, maak je een goede kans. Je kunt de ene cyclus trouwens een luteale fase hebben van 10 dagen (eisprong op dag 15) en de andere cyclus een luteale fase van 13 dagen (eisprong op dag 12). Dat is heel normaal. Een lichaam is inderdaad niet voorgeprogrammeerd. Helaas. Vandaar dat er ook ovulatietestjes zijn uitgevonden om enigszins te bepalen wanneer je eisprong plaatsvindt!
Beetje misplaatste boosheid. Gemiddeld genomen had je huisarts dit goed berekend. Gemiddeld duurt een lutheale fase, de fase van ei naar nod 14 dagen. Kan nu dus betekenen dat je een korte lutheale fase hebt als dez cyclus ook 25 dagen is en je ei op dag 14 was.
he allemaal , boos is misschien een groot woord maar ben nu al meerdere keren door de dokter op een verkeerd spoor gebracht 3 jaar geleden had ik kanker en toen zei de dokter ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat het hormonen waren tis dat ik zelf heb aangedrongen om me door te verwijzen naar het zieken huis en toen had ik dus wel degelijk kanker en was mijn diagnose niet goed , en nu weer zei hij al een half jaar nee kim je ei zit echt rond dag 10 echt niet later dus vandaar deze terleurstelling naar mijn dokter toe en ook een betje de boosheid , weet zelf ook wel dat je lijf geen machine is maar zou wel fijn zijn als een dokter je begrijpt , en ovulatie testen werken bij mijn nooit en geven altijd een lichte tweede streep zelfs als ik menstrueer dus tja daar had ik ook niks aan