Helemaal zat--> Wonderolie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dienares, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Hallo,

Morgen ben ik 37 weken zwanger. Ik ben het nu helemaal zat. Vooral de nachtONrust, de maagzuur, de zware buik, de harde buiken, de druk overdag met mijn zoontje, maagzweer, BI en de oververmoeidheid.
    Las op het net dat vaak wonderolie wordt aangeraden door gyns en vks.
    Wil er morgen mee beginnen.

Wat denken jullie?
    Zowel lichamelijk als geestelijk kan ik het niet meer aan.

Groet

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het wordt ook ontzettend AFGERADEN ! Heftige buikkrampen en flinke diarree, lijken me op dit moment ook zeker geen pretje.
    Als je zoiets zou willen proberen, zou ik toch zeker overleggen met je eigen vlos.
    Verder: Als het werkt, geeft het alleen dat kleine zetje om de bevalling te beginnen, als je lichaam er toch al aan toe is.

Zo is strippen ook een veel gebruikte methode om de bevalling te beginnen. Dit wordt dus door de vlos gedaan. Maar ook dit is iets, wat expres pas laat gedaan wordt omdat het ook gewoon vaak niet helpt als het nog te vroeg is (als het dan al mogelijk is overigens).

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan beter een goed gesprek aanvragen met bv je VK voor bv een slaapmiddel e.d.

Wondermiddelen zijn er niet alleen als je er echt klaar voor zou zijn en lijkt me erg vroeg met 37 weken.

In hele ernstige gevallen willen ze meedenken qua inleiden maar dan moet je ook erg mazzel hebben.

Ik denk dat iedereen het zat is rond jouw termijn, iedereen heeft pijn, slaap slecht, is moe, meeste hebben ook kids rondlopen.

Ik heb zelfs ME.CVS en daarvoor zouden ze me geeneens willen helpen.

Van wonderolie kan de baby ook gaan poepen in het vruchtwater (vanwege stress) en een hoop buikkrampen voor niets word je ook niet vrolijker van, dus IK zou het niet doen..

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb het daar aan het eind van mijn zwangerschap ook over gehad met mijn vk.
    Ze zei dat het bij sommige wel aanslaat. In princiepe krijg je er giga darmkrampen van wat kan overslaan op je baarmoeder zodat deze aan het werk gaat. Maar de vk was ook van mening dat dat pas gebeurd als je lichaam en beeb er ook echt klaar voor is.

Succes met de laatste loodjes

5. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Ik heb maandag afspraak bij de gyn, ik zal met hun dr over hebben. Ik wilde morgen beginnen, maar zit net te denken dat het daarna ook weekend is, en in het weekend wil ik niet bevallen ivm oproepen gyn, evt anesthesioloog en andere artsen. Als ik er maandag toch ben dan vraag ik t even. En ik heb liever even die darmkrampen die over gaan, dan nog 3 tot 5 weken zo.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dus het risico dat je kindje in zijn vruchtwater poept is dan minder belangrijk? en diaree veroorzaakt vaak stress bij je baby in de baarmoeder (die reageert er namelijk op maar niet perse in de zin die jij wilt) ik snap helemaal dat je het zat kan zijn maar niet dat je je dat risico wilt lopen eigenlijk..

7. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Mijn moeder heeft bij haar eerste zwangerschap wonderolie geslikt voor het leven.. maar heeft niets geholpen.
    Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als er ook maar iets over risico's voor de baby op internet staat.

Ik zou gewoon overleggen met de vk, maar ja, iedereen moet wachten tot het vanzelf komt he.. (als je geen klinische bevalling hebt.).

8. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ik zou het sowieso bespreken met de gyn voordat ik ook maar iets zou nemen...
    Wat anderen ook schrijven, als je lijf er niet klaar voor is dan begint het toch echt niet... en met wonderolie kan je dus wel kwaad doen...
    Seks kan ook helpen om de boel op gang te brengen en dat kan (zolang je geen gebroken vliezen hebt) geen kwaad... om maar wat te noemen.

Maar ook dat werkt alleen als je lijf eraan toe is...
    Ik snap dat je aan het eind van je latijn bent, maar ik zou dat allereerst met je gyn/vk bespreken. Niet middeltjes gaan gebruiken... Een bevalling kan je niet plannen (goed, met inleiden of een ks kan dat dat enigzins wel), maar je zal toch moeten wachten tot het begint.
    Succes met die laatste loodjes, ze wegen het zwaarst...

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ten eerste is dit weer een middel wat misschien kan helpen mits je lichaam en je baby er klaar voor zijn.
    Dit middel zou een zetje kunnen geven maar kan je net zo goed de hele dag op de wc zetten met pijn in je buik, leuk met je andere kind die aandacht wil en mama die op de wc zit.

En wat er al aangegeven word is dat je kind door de stress in het vruchtwater kan poepen.
    Sorry maar dat is veel schadelijker voor je kindje dan jij met last van je lijf.
    Tuurlijk voel je je ellendig en ben je het zat maar dat zijn de meesten met 37 weken.
    Nog even op je kiezen bijten en met je gyn goede afspraken maken over evt inleiden.

10. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik ben het met de rest eens. Dit is echt een breekpunt in de zw.schap. Het meerendeel is het nu zat, ik ook. Maar ik doe niks wat ook maar enig risico met zich meebrengt.
    Heb een hele pittige zw.schap, 25 wkn aan weeremmer, constant pijn en harde buiken, dus ben al 17 weken beperkt. enz enz enz.
    Ik snap je wanhoop hoor, echt!
    Bovendien werken middeltjes alleen als je baarmoedermond rijp is, en dan nog zegt het niet altijd wat, moeder natuur gaat zijn eigen weg.

Als het echt niet te houden is moet je idd een gesprek met je gyn aan gaan. Heb ik ook gedaan, en mits ik goed inleidbaar ben wil hij me iets eerder inleiden. Maar dat is gezien mijn hele voorgeschiedenis.

11. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kreeg het aangeraden door de vk toen ik 40 weken was. Heb de volgende dag het gehaald (kostte geen drol) en 's avonds ingenomen. 's Nachts begon het inderdaad.

Hou er wel rekening mee dat dit soort dingen alleen werken als je lichaam en de kleine er daadwerkelijk klaar voor is. Anders kun je ook enorme problemen krijgen! Krampen (geen weeen) diaree. En trouwens het smaakt ook nog eens vies.

Dus alleen doen als je door de 'profs' het aangeraden krijgt. Hoe graag je ook nu wil dat je kleine komt.

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik zou het risico niet nemen dat de baby in de stress schiet. En als je leest op dit forum dan zul je ook vinden dat lang niet alle ervaringen met de zogenaamde wonderolie positief is...

13. Meis ik weet helemaal wat je bedoeld, ik had er ook last van de laatste weken van m'n zwangerschap.
    Maar mij werd pas met 38,5 weken verteld door de vk dat wonderolie nu wel eens kon helpen.
    Maar zolang je lichaam en de kleine er nog niet klaar voor zijn heeft het helemaal geen zin.
    Ik heb zelf lekker het hart van een ananas gegeten (ze zeggen dat dat ook helpt.) en s'nacht kreeg ik weeen en die dag is mijn dochter geboren, noem het maar toeval maar bij mij heeft het gewerkt.

14. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Wie zegt dat de baby door krampen in mijn buik gaat poepen in het vruchtwater? Als het idd zo gevaarlijk is, waarom wordt er door gyns en vks geadviseerd om wonderolie in te nemen? En dit zonder de patient van het risico dat de baby in de vruchtwater gaat poepen op de hoogte te stellen? Lijkt me dus niet waar.
    Een kind poept in het vruchtwater wanneer hij/zij het benauwd heeft en niet door de krampen die een moeder heeft. Want ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap niet alleen maar gewone darmkrampen gehad, maar hele galstenen en nierstenenkolieken die dagen duurden en steeds terug kwamen en ik had toen ook een maagzweer.
    Mijn kind is gezond en wel, met alle dank aan God.

Verder ben ik ervan overtuigd dat het kind alleen geboren wordt, als het zijn/haar tijd is om te worden geboren, dus met of zonder wonderolie.

Ook heb ik gezegd dat ik met mijn gyn ga overleggen.
    Vind het alleen wel jammer dat men hier, op het forum, elke keer wordt aangevallen als zij iets zegt of vraagt. Zal wel aan de hormonen liggen ofzo.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Goed dat je gaat overleggen, heel belangrijk. En de reacties komen ook voort uit schrik denk ik hoor. Er zijn heel veel verloskundigen die het echt afraden.
    Hier staat het nog maar eens op een site van verloskundigenpraktijk uit volendam:
    Tips om je goed voor te bereiden op de bevalling:
    - voetreflex
    - massage
    - acupunctuur

Eventueel kunnen wij je strippen. Bij het strippen voelen we inwendig of je al wat ontsluiting hebt (dit is mogelijk de laatste weken van de zwangerschap). Indien dit het geval is, kunnen we proberen de vliezen los te woelen van de ontsluitingsrand. Hierbij komen hormonen vrij die soms net dat zetje geven dat je nodig hebt om te gaan bevallen. Strippen is ongevaarlijk voor moeder en kind. Wel kan het soms zijn dat je last krijgt van (ongevaarlijke) buikpijn, maar dat de bevalling zelf nog niet begint. Ook is het mogelijk dat je na het strippen enkele druppels bloed verliest. Dit is ongevaarlijk. Als het bloedverlies meer wordt of je maakt je zorgen, neem dan contact op met de dienstdoende verloskundige.

Wij raden het sterk af om wonderolie te gebruiken omdat je er beroerd van wordt en omdat je dan een grotere kans hebt dat je kindje in het vruchtwater poept.
    ---------------------------------------------
    dit is er 1 maar er zijn er meerdere te vinden. Maar oke, er zijn ook nog veel (met name) huisartsen, die het weer wel aanraden. Wel wordt het dan vaak in een hele lage dosis aangeraden. Tja, zoveel medici, zoveel adviezen, op allerlei vlakken. Maar oke, je bent er zowiezo bijna! Sterkte met die allerlaatste ozo zware loodjes!

16. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    als je googled vind je nogal wat artikelen die het afraden tijdens een zwangerschap...

Dus IMD zat zo verkeerd nog niet hoor...

En Allah heeft voor alles een tijd bestemd idd, waarom willen haasten met olie die jou en jouw kind schade kan aanrichten of in ieder geval onprettig kan zijn? tawakoelAllah...

17. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0

Overleggen kan nooit kwaad!
    Ik weet niet of het spul overgaat van moeder op kind, maar als dat wel zo is kan dat wel het gevaar van poepen in het vruchtwater verklaren: als mama ervan aan de diarree gaat, dan die kleine wellicht ook.
    Ik denk dat het met krampen weinig te maken heeft, daar zal je kindje denk ik niet zoveel, zo niet niks van meekrijgen...
    Overleg en volg je gevoel. Ik zou zelf geen wonderolie gebruiken, maar er hoeft natuurlijk niet 1 juiste optie te zijn, dat kunnen er best meer zijn.

Succes met je laatste loodjes!

18. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Gewoon afwachten! Je baby komt er wecht wel uit alsie dr klaar voor is. Je koos er zelf voor om zwanger te worden (hoop ik voor je), dus dan moet je hem ook maar uitdragen. Sorry dat ik het zo bot zeg, maar ik meen het wel! Je hoeft maar uiterlijk 42 wk (als het tegenzit..) en dan heb je je beebietje!

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    klinkt hard maar ben het met je eens.

20. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    @ Kimmeding + MaartjeV: Heel grappig hoor, en inderdaad, niet zelf voor gekozen! Moest aan zware medicatie, waardoor de pil niet werkte en dit werd mij niet door de arts of apotheker verteld. Daarom ben ik zwanger.
    Wat zijn we weer zielig, heel jammer dat er van dit soort mensen nog zijn.

Deel Deze Pagina