pfffff....wat heeft mijn zoon!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nataly1972, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.282
    1.433
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon is sinds een paar weken heel erg bezig met poep, plas en piemel. Vooral als zijn neefje van 7 jaar hier is, en een lol dat ze dan hebben. Mijn zoon is net 6 jaar.

Nu wilde zijn juf mij vanmiddag even spreken en vertelde ze mij dat hij bij de wc waar een paar kindjes uit zijn klas bij waren zijn broek heeft laten zakken. Toen de kindjes hiervan schrokken deed hij er nog schepje bovenop door met zijn piemel te gaan zwaaien.

Ook heeft hij gevraagd of hij hun piemel mocht zien. De kindjes zijn erg geschrokken en hebben dit thuis verteld. De ouders weer aan de juf en toen had ik dat gesprek.

De juf heeft aan mijn zoon gevraagd waarom hij dit deed. Hij wilde gewoon weten hoe hun piemel er uit ziet en hij wilde ook een bruine piemel. Zijn vriendje komt uit Irak.

Hij vond het allemaal wel grappig maar de andere kinderen en de ouders al helemaal niet.

Wat moet ik hier nu mee? Ik ga in ieder geval even met de andere ouders praten. Wat moeten die nu wel niet van ons denken. Voel me een slechte moeder op dit moment.

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik heb mijn dochter uitgelegd dat alles wat in je onderbroek zit, prive is, alleen voor haarzelf. Dus als ze naar het toilet gaat, moet ze de deur achter zich dicht doen omdat anders iedereen haar billen kan zien en dat is niet netjes. Misschien kan je je zoon ook uitleggen dat het niet netjes is? Gewoon net zoals je uitlegt dat eten met je handen niet netjes is. Ik zou het niet te beladen maken, hij is pas 6. Denk dat elk kind wel een fase heeft met wat extra interesse in poep, plas en piemels. Heeft helemaal niets te maken met wel of geen goede ouder zijn!! Laat je niet gek maken door de andere ouders hoor.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ah wat een vervelende situatie. Ik zou het inderdaad ook rustig aan hem uitleggen dat dit privé is en niet aan andere moet laten zien etc.
    Verder denk ik ook (gezien zijn leeftijd) dat het onschuldig gedrag is en bij deze ontwikkelingsfase hoort. Je zoon goed toespreken is denk ik het enige wat je kunt doen. Heeft niets te maken met niet of wel goede moeder zijn.

Ons zoontje (en hoor meer leeftijdsgenootjes) heeft het ook heel vaak thuis over poepie dit en plas dat en piemel etc. Wij zeggen dan dat het niet netjes is om zo te praten.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Kan me wel voorstellen dat je je een beetje schaamt, maar dat is echt nergens voor nodig.

Ik zou je zoontje goed uitleggen dat zijn piemel voor hem is en dat het niet de bedoeling is dat hij hem aan iedereen laat zien. Prima als hij eens wil kijken of voelen, maar dat mag alleen thuis bij papa en mama.

Zoontje is bijna 4 en hij zit in dezlfde fase, iedere 15 minuten heeft ie het over poep en plas, zijn zus lacht dan heel hard, waardoor hij het NOG leuker vindt... ;) Zijn piemeltje werd in ene ook reuze interessant, dus hebben hem bovenstaande uitgelegd en dat werkt eigenlijk heel goed bij hem.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.282
    1.433
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    We hadden hem altijd al verteld dat je piemel prive is dus dit kwam als een volslagen verassing.

Ik heb inmiddels 1 moeder gesproken en zij vertelde dat haar kind wel geschrokken was maar het er nu helemaal niet meer over heeft. Ze vond dat de juf het moest weten maar kon zich ook voorstellen dat ik ook geschrokken was omdat zij dit bij mijn zoon ook niet kon voorstellen.

De juf heeft het ook goed aangepakt en ze hebben een kring gesprek gehad waarbij de kinderen geleerd hebben dat alles wat tussen je middel en je bovenbenen zit van jezelf. Als ik mijn zoon hiernaar vraag dan zegt hij dit nu uit zichzelf.

Ben wel opgelucht nu.

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi hoi

ik denk dat het ook gewoon nieuwsgierigheid is ...
    dat er geen kwaad in het spel is..
    Onze zoons vinden het mega interessant Hoe hun papa zijn piemel eruit ziet ...

neemt niet weg dat het hartstikke vervelend is als hij met zijn piemel loopt te zwaaien hoor ...

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Vorig jaar toen mijn dochter in groep 2 zat was er een jongetje ( ook groep 2) op zijn stoel gaan staan in de kring met zijn rug naar de kinderen en die liet zijn billen zien, de juf stond er met haar rug naar toe.
    Eerst moesten een stuk of drie kinderen lachen en het "blote billen jongetje" vond dat wel grappig dus deed het nog een keer, nog meer kinderen lachen en hij vond het prachtig! Dus hup, nog een keer zijn broek naar beneden.....iedereen lachen en oooohhhhh dat mag toch niet!!!! Roepen..... En toen dacht de juf.... Hier is wat aan de hand:$
    Alle kinderen kwamen hier mee thuis natuurlijk en die moeder schaamde zich dood.
    Ik ben naar zijn moeder toe gegaan en heb met een grijns verteld waar onze dochter mee thuis kwam . Ze zei dat ze blij was dat ik naar haar toe kwam want ze voelde zich zo naar door al die blikken van iedereen.....

8. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik vind het niet zo schokkend en is ook echt een jongensding in een bepaalde fase. Ook al begrijp ik dat het je ongemakkelijk maakt. Het is kinderlijke onschuld, maar wel uitleggen dat het niet de bedoeling is. Er is niks mis met hem hoor.

9. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Het lijkt wel een verhaal wat ik had kunnen schrijven. Mijn zoon van bijna 6 is er ook heel erg mee bezig. Ook thuis wil hij regelmatig zijn broek eens laten zakken. Als de jongste in bad gaat zit hij er meestal bij, speelgoed aangeven. Nu roept hij gelijk al, heey ik zie een blote piemel (en een big smile). Gisteren zat hij met zijn vingers aan Stefan zijn tepeltjes en riep keihard: tietjes, lekkere blote tietjes. Ook is hij tegenwoordig erg geinteresseerd in mijn borsten.

Ik ga ervan uit dat het een fase is, maar ben er niet blij mee.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij mijn zoontje speelde dit in groep 1 vooral. Op een gegeven moment gingen kinderen constant broeken naar beneden trekken bij elkaar en dat vond ik te ver gaan, ben er toen bij de juf over gaan praten en die is extra op gaan letten.
    Dat ze elkaars ding een keer bekijken op het toilet vind ik op die leeftijd nog niet zo schokkend verder. Hij vond dat eerst ook wel interessant.
    Volgens mij is dat boeiende er voor hem nu ook wel af.

Deel Deze Pagina