Namen bedenken! Moeilijk!!! Word er nerveus van

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ingelke87, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het zo moeilijk om namen te gaan bedenken!
    We hebben al jaren een meisjesnaam in gedachten, maarja... als het erop aan komt, dan ga je toch twijfelen! Nu het zover is dat ik zwanger, weet ik niet zeker of ik die naam wel echt zo leuk vind!

Nu willen we wachten tot we weten of het een jongen of meisje wordt, zodat we ons niet over een jongens- én meisjesnaam hoeven te buigen, en we hebben nog wel ff, maar ik krijg er wel een beetje de zenuwen van!
    Je kindje draagt die naam wel het hele leven mee... Maakt me onzeker!

En een jongensnaam vind ik sowieso al heel moeilijk. Mijn man houdt van standaard namen, van mij mag het best een beetje apart zijn..... Ach, we komen daar wel uit, maar toch! Word er nerveus van! Wil het er niet op aan laten komen ;)

Hebben meer meiden daar last van?

2. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Ik had bij men zoontje een hele waslijst van namen zowel meisje als jongen. Uiteindelijk is het een heel andere naam geworden :). Bij dit kindje heb ik ook al twee namen, maar sta open voor vernieuwing :). Het is idd een belangrijke keuze

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    lastig he

ik wil wel voor beiden een naam ondanks dat ik weet wat t word
    want ze kunnen t fout hebben

ik vind meisjesnamen makkelijker dan jongensnamen...

ik heb een tuk of 6 voor een meid... nog maar 1 voor een jongen...

en ja veel is "leuk" maar als je t dan aan je eigen kind moet geven dan is ineens niks meer goed genoeg...

je moet t horen... zien lezen

kijk tv, lees aftitelingen eens voor de verandering :p
    krante boekjes etc
    of in t centrum.... soms hoor je moeder kids roepen en denk je OHH leuk
    ehh of je denkt OHH MIJ GOD!!

en tijd zat hoor echt :)

4. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Is inderdaad lastig. Ik ben er nog niet actief mee bezig, eerst maar eens afwachten of het goed mag blijven gaan. Maar wij hadden wel al jaren namen die we wilden. Maar nu het een tweeling is klopt dat op een of andere manier ineens niet meer. Dus nu hebben we ook wel zoiets van oh jee...ineens zoveel mogelijkheden! Ik let wel erg op namen merk ik, om me heen en op tv.

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik had ook altijd de namen al klaar alleen mijn broer en ik kunnen volgens mij elkaar gedachte lezen:p hij heeft mijn beide jongens namen ook gekozen voor zijn zoontjes...en nu dus opnieuw wat bedenken maar wat is dat moeilijk zeg...

Ik word er soms ook nerveus van hoor maar goed ook ik heb nog tijd zat..

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Wij zijn pas begonnen op het moment dat we wisten wat het ging worden.

Wij vonden het ook heel moeilijk, maar uiteindelijk hebben wij allebei een lijst gemaakt met namen die we leuk vinden. Vervolgens hebben we de lijsten gewisseld en mochten we allebei bij elkaar strepen. Dit deden we zo een paar keer. Uiteindelijk hielden we een maand voor geboorte 2 namen over
    Boris en Boet. Een week voor de geboorte waren we eruit het is Boet geworden.

We hebben geen moment spijt gehad.

Succes het is ook heel erg leuk namen zoeken.

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    en als t weer een jochie word nu is je keus makkeijk...
    toch??

8. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nog maar heel pril zwanger(vrijdag 2 maanden). Maar ik heb nu al een hele stoere jongensnaam in mijn hoofd :D Meisjesnamen lijken mij weer veel moeilijker. Succes in ieder geval!

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik zie het bij mij nog gebeuren dat we voor de bevalling nog niks weten voor een jochie (meisjesnaam hadden we meteen)
    Dus ben ook heel hard aan nadenken. En inderdaad, meesten zijn 'wel leuk' maar voor je eigen kind weer minder ofzo. Zo belangrijk....

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik herken het helemaal :)

Wij zijn inmiddels al drie keer van gedachte veranderd. Kies je een naam waarvan je zeker weet dat dat hem wordt, na een paar weken klinkt het al minder leuk en begin je te twijfelen. Zo is het bij ons elke keer gegaan. Nu zijn we sinds een week erover uit, en nu maar hopen dat het leuk blijft want ik heb nog maar 10 weken te gaan

11. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Hihi dat weet ik eigenlijk niet, want ze beginnen bijde met een B en wij willen niet dezelfde voorletters, maar wie weet veranderd dat nog hihi

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Lastig he! Ik vind het voor een meisje ook makkelijker. We krijgen een jongen! Hier heeft het lang geduurd maar we hebben toch de naam gekozen die we beide een hele tijd heel mooi vinden maar toch twijfel ik nog wel eens... Hoelanger ik zwanger ben hoe zekerder we zijn van de naamkeuze.

Komt goed.. je hebt nog even..

13. misa

misa Niet meer actief

Hier is het (de tweede) keer ook erg moeilijk. Jongensnaam heb ik wel, man moet erg wennen. We liggen niet echt helemaal op 1 lijn. En daarbij is de leukste jongensnaam al vergeven aan onze eerste..! ;)

En een meisjesnaam komen we wel uit, wel wat leuke opties. Maar de naam die we eigenlijk willen (Isabel) 'kan' niet meer omdat het dochtertje van mijn mans broer Isa heet.... Al vinden hun het niet erg zeiden ze.
    Maar goed, ik herken het!

14. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik vind/vond een meisjesnaam moeilijker. Jessie haar naam hadden we pas met 38 weken zwangerschap! Eigenlijk veel eerder want hij stond toen op mijn lijstje maar mijn vriend had hem eerst afgekeurd!  als het nu een jongen wordt weten we het al maar een meisje... Pfffff heeeeeel lastig! Het moet vrouwelijk zijn, niet oubollig of kinderachtig, internationaal, niet te vervormen tot pestnaam, passen bij ons 3en.... Zucht... Ik kijk dus echt aftitelingen!

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook al jaren een meisjes naam die we allebei mooi vonden. We hebben alleen die naam nooit geheim gehouden dus iedereen die ons een beetje kent weet wat die is. Niet dat dat een groot probleem moet zijn alleen was ik er gewoon niet meer zeker van.

Toen zijn we lijstjes gaan maken. Ik kwam op een lijstje van 9 namen, m'n man had er nadat hij pas op de helft van het groot namenboek was al iets van 15. Hij wilde eigenlijk eerst het hele boek doorakkeren maar opeens vond hij een van de namen op mijn lijstje ook mooi. Toen waren we er opeens uit!

Ik vind het werken met lijstjes en daarop gaan strepen ook wel wat lastigs hebben. Mijn lijstje had 9 namen maar ik had duidelijk voorkeuren binnen dat lijstje. Toen mijn man voor de eerste keer naar het lijstje keek bleek dat hij mijn top 3 niets vond. Maar goed, we zijn er gelukkig toch uit gekomen :D

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Een jongensnaam hadden we zo bedacht maar een meisjesnaam was echt moeilijk en kwamen we niet uit. Met de 20 weken echo bleek het een meisje te zijn en hebben we uiteindelijk pas met 36 weken bijzondere naam gevonden..

Nu ga ik er nog niet over nadenken, wordt er inderdaad al zenwuachtig van..

17. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    wij waren vrij snel met elkaar eens, zowel bij dochterlief als nu, nu wel een zoon krijgen..... ik had 3 namen en daarvan koos manlief er 1 uit ! erg makkelijk !

18. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    De jongensnaam hebben wij al jaren, de meisjesnaam was inderdaad wat moeilijker. Totdat mijn man van zijn werk kwam en de naam op de radio gehoord had. Ik vond het ook meteen supermooi en dus heel erg gemakkelijk uiteindelijk. Nooit discussie over gehad! Je moet het wel beiden leuk vinden. Oh ja, onze meisjesnaam staat niet eens in de boeken met voornamen. Op internet gelukkig wel. Dus aan ons dikke boek met honderden namen, zouden wij niks gehad hebben. Veel succes!

19. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is zo'n belangrijke keuze...
    Ik weet het echt niet wat ik moet. Zeg ik een naam, maakt mijn man er meteen weer een woord van waar hij aan moet denken, weg leuke naam ;)

We wachten denk ik gewoon totdat we weten wat het wordt. Ervan uitgaande dat we dat te horen krijgen en we er vertrouwen in hebben dat het klopt.

Goede tip om eens op te letten wat je voorbij ziet komen overal. Ik wil in ieder geval niet zo'n mode-naam. Graag een naam die bijzonder is, maar niet het risico lopen dat er nog 3 kinderen met dezelfde naam in de klas zitten. :p

MOEILIJK!

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben wel benieuwd naar die naam dan.. :D Naam van onze dochter staat ook niet in de boekjes overigens.

Deel Deze Pagina