uitwendige echo na 8 weken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by elledeco5, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    Hai,
    ik wil binnenkort naar de verloskundige om te weten hoe ver ik precies zit. Kan 5, 6 of 7 weken ver zijn. En om te zien of alles goed is.
    Maar kan dit te zien zijn met een uitwendige echo of is dit enkel met een inwendige echo mogelijk?
    Ik zie een inwendige echo namelijk niet zitten...

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik denk dat ze meteen een inwendige echo gaan doen juist in dit stadium. met 7 wk is het al moeilijk om uitwendig iets te zien en de kans dat je minder ver bent zit er in dus ja houdt daar maar rekening mee. ik vond het ook niks hoor toen ik dit voor het eerst kreeg, zegt ze doe je broek en onderbroek uit en ga hier maar liggen. nou ja lig ja dan best beschaamd. maar van de echo zelf voel je eigenlijk weinig, het kan een beetje vervelend zijn maar zodra je je kleintje op het scherm ziet ben je alles om je heen vergeten.

tip: doe een lang shirt aan, dan schaam je je een stuk minder omdat je niet helemaal naakt naar de tafel hoeft te lopen. ook kun je het dan een beetje afschermen voor je eigen idee. dit is voor hun lopende band werk dus schamen hoeft echt niet hoor.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarom zie je een inwendige echo niet zitten dan?
    Je voelt er niks van en kan toch naar je beebje kijken. Voor je weet lig je daar en vergeet je die hele echo ;)
    Je beebje trekt de aandacht wel hoor!

Of wachten tot je verder bent, dan krijg je hem uitwendig!

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik heb met 8 weken en 5 dagen een uitwendige echo gehad ;)
    Maar wel met volle blaas...
    Aangezien jij ongeveer 5, 6 of 7 weken bent denk ik toch dat je het inwendig krijg.
    Vraag het anders aan de echoscopiste of het eerst uitwendig kan ;) ziet ze niks dan ja....

jessica

5. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    En met inwendige echo's krijg je mooiere foto's.
    Meid het steld niets voor wees maar gerust. Trek een rok aan zodat je dat een beetje over je heen kan schuiven. Of een lange blouse ofzo..

6. Kyrillis

Kyrillis Lid

May 4, 2007
    83
    0
    0
    Zoasl al gezegd is.. ken ik alleen maar inwendige echo's bij de vroege echo's. Ook mij leek het helemaal niets zo'n inwendige echo..maar we zijn inmiddels bij nummer 3 en het maakt me echt niet uit.. wat? Ik tel de dagen voor ik mag!

De tip met lange shirt is wel een goeie..

Weet dat je echt.l. zodra er beeld op het scherm komt.. je alles vergeet! (en het doet totaal geen pijn!)

Succes!

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    ik had met 8.3 weken een uitwendige

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik heb zelfs met 12 weken nog een inwendige echo gehad om het kindje beter in beeld te krijgen. Dit vroeg ze eerst wel, dus ik had het vast kunnen weigeren. Maar na meerdere inwendige echo's ben ik wel over mijn schaamte heen (en ik vond het ook echt heeeel vervelend).
    Succes!

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Je moet eerst nog afwachten of je wel meteen een echo krijgt bij je eerste afspraak. Dat is echt niet standaard bij zo´n korte zwangerschapsduur.
    Volgens mij worden de meeste echo´s pas gemaakt rond de 10-11 weken, geteld vanaf je laatste menstruatie.

En wat betreft die inwendige echo, dat is zeker geen pretje, maar wat je te zien krijgt maakt het echt goed. Inwendig is echt superduidelijk, en het doet geen pijn ofzo.

Groetjes, Anakin.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hi,

Ik snap het probleem niet echt van de inwendige echo's, kun je je voorstellen hoe je er tijdens de bevalling bij ligt!

Ik heb tientallen echo's gehad om zwanger te worden en het was zeker de moeite waard. Je moet gewoon op het scherm kijken en niet denken aan hoe je erbij ligt.

Liefs,
    Snoopy

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inwendige echo hoeft echt geen pijn te doen hoor (tuurlijk zijn er uitzonderingen).
    Je baarmoeder ligt mooi vooraan, bij je eierstokken oid is het verder zoeken en dan kan het best gevoelig worden.
    Ik heb mijn inwendige echo's maar niet meer geteld 8)

Maarre...je wilt binnekort..heb je al een afspraak intussen?

12. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    Ik heb m´n eerste uitwendige echo bij 7 weken gehad, er was toen duidelijk een knipperend stipje te zien!
    Vantevoren had ze me wel gewaarschuwd dat het waarschijnlijk een inwendige echo zou worden. Maar na 1 uitwendige poging was daar ons knipperlichtje! Een paar weken later hebben we bij de gynaecoloog wel een inwendige echo gehad, nou dat stelde echt niet veel voor qua pijn/vervelend gevoel!
    Niet te veel aan denken, gewoon over je heen laten komen!

13. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Ik had vandaag mijn eerste echo! Met precies 8 wkn 6 dgn (volgens de berekening).. kreeg ik een uitwendige echo. Het ging heel snel, en voor ik het wist zagen we een klein minimensje op het scherm. Het mooiste moment is toch wel het horen van het hartje.. Volgens mij besefte ik toen pas dat ik echt zwanger ben, werd me even bewust van een wezentje in me, dat vond ik echt bijzonder. Liet wel enkele traantjes :oops:

Denk sowieso dat je alles om je heen vergeet bij dat moment, en bovendien dimmen ze het licht toch? Dat deden ze vandaag in ieder geval, zodat je beter op het scherm naar je baby kan kijken.

14. elledeco5

elledeco5 Lid

Apr 23, 2007
    29
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties :thumup:
    Het gaat me meer om het idee dat iets "vreemds" in mij komt, maar ach wat lul ik toch.
    Ik heb intussen een afspraak gemaakt en zie het wel zitten :)

15. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Mijn eerste echo was inwendig (met een week of 8 geloof ik) en is me reuze meegevallen.
    Goed, het idee vond ik niet echt wat, maar zodra dat kleine boontje in beeld kwam met dat knipperende hartje was ik de rest alweer vergeten!
    Volgens mij is het vooral het idee...

Nijnie

16. Niet meer actief

een inwendige echo is echt niet eng of zo, enne, bij de bevalling kijken ze je ook recht naar binnen hoor :D of hou je je broek aan tijdens de bevalling

hihi, grapje natuurlijk!

Share This Page