Hoeveel slaapt jullie baby overdag? En hoe een ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik ben eens benieuwd hoeveel jullie ukjes overdag slapen.
    Mijn meisje is nu ruim 6 weken oud en slaapt in principe aan een stuk door van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends.
    Uiteraard krijgt ze hier nog voedingen tussendoor. :)

Overdag wordt ze echter steeds jengeliger en gaat ze steeds korter slapen.
    Ik wil graag de rust en regelmaat toepassen maar mijn zoontje van bijna 15 maanden brengt nou niet echt rust in de tent. ;)
    Ook heb ik erg veel moeite om haar signalen te ontcijferen.

Als ze bv. 35-40 min na wakker worden gaapt breng ik haar terug in haar bedje (wakker).
    Maar óf ze gaat (best lang) jengelen óf ze valt in slaap en is dan na bv. drie kwartier of een uurtje weer wakker.
    Wat doen jullie dan? In bedje laten liggen of eruit halen?
    Soms jengelt ze even en dan is het 20 min stil waardoor ik denk dat ze weer slaapt....om vervolgens weer even te gaan jengelen.
    Zou ze dan toch geslapen hebben in die tussentijd?

Vind het allemaal best lastig hoor! Ik gun haar zo graag die rust en regelmaat maar vind dat soms erg moeilijk te sturen met nog een kleine dreumes erbij.
    Hoe proberen jullie een beetje een ritme te krijgen?

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

#2 Behappy, 18 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2013
    Mijn dochtwr is nu 4 maanden...
    Ze slaapt van 23u tot 6 a 7 ongeveer. .
    Om 20u krijgt ze al de laatste fles :)
    Verder slaapt ze momenteel eigenlijk niet..

Mijn dochtwr houd niet zo van slapen en is soms 8 a 10u achter elkaar wakker.
    En helaas is ze dan niet vrolijk. ..veel.huilen en mopperen.
    Giser was t toppunt toen was ze 12u wakker achter elkaar..
    We waren kapot.

Twee weken geledeb hadden we nog n mooi ritme.
    7u wakker, fles...
    Half 10 a 10u naar bed dan qerd ze soms om half 11 alweer wakker maar dan gaf ik der speen en sliep ze verder tot 12:30.
    En dan deed ze nog n tukkie van 14:30 tot 16:00 ..

Helaas nu geen ritme meer..denk door tandenwerk en een sprong.

Toen ze 1 maand was sliep ze nog regelmatig van voeding tot voeding.

3. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Vanaf die tijd zijn wij gaan inbakeren en was ze meestal vanaf het wakker worden een uur wakker (fles inbegerepen). We legden haar toch na eenuur op bed ondanks dat ze wakker leek en kon huilen voordat ze in slaap viel. Ze zijn op die leeftijd snel oververmoeid.

4. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een klein ventje wat snachts nog 1x komt voor de bv (nog een enkele nacht dat hij in eens 3x komt) en soms overdag de hele dag wakker is, en soms 3 slaapjes doet van 2 uren. Je baby maakt zijn of haar eigen ritme. Ik snap dat ritme voor jou makkelijker is, maar je kleintje is nog zo jong en geeft daar weinig om denk ik! Het komt zoals het komt, geef haar ook de tijd om uit te vinden wat ze fijn vind!

Succes lief

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het eens met Lief. Je kan je kindje geen ritme opleggen, dat bepaalt ze toch echt zelf. Wat je wel kan doen is voorspelbaarheid in haar dag inbouwen en rust brengen.

Ik zou haar niet lang laten jengelen, ze is maar zo klein. Heel veel kindjes slapen niet van voeding tot voeding. Het is ook normaal dat ze steeds een beetje langer wakker kan blijven.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Komt rond een week of 12 wel!

Nu gewoon lkkr volgen

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als slapen in bed niet lukt, zou je ook een draagdoek kunnen doen. Daarin slapen ze dan vaak weer wel.
    Zo lang laten jengelen zou ik niet doen.

Met 6 weken was het hier 1 groot ziekenhuisdrama, dus wat ze toen wel en niet sliep is niet echt representatief, zeg maar.
    Maar hier een dametje dat maar weinig slaapt. Overdag max eens 4 uur bij elkaar, verdeeld over 3 slaapjes, (maar meestal minder), 's nachts een uur of 10.
    Ze kan wel veel jengelen tussendoor, maar wil ook gewoon al veel wat ze eigenlijk nog niet kan. Gefrustreerd dus.
    Jengelen is niet altijd moe of pijn, maar kan ook verveling zijn of frustratie of zoveel dingen die je kind je duidelijk zou kunnen willen maken... ;)

Deel Deze Pagina