wonen in Almere

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaSmurf, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

sinds een paar maanden zijn wij op internet aan het rondkijken voor een koophuis. Wij weten nog niet of we hier in de omgeving willen blijven (klein dorp; wel dicht bij mijn werk). Al eerder hebben we gekeken of Maarssen een optie voor ons is aangezien de huizen daar stukken goedkoper zijn en het minder dorps is dan hier; je zit snel in Utrecht; het ligt vrij centraal en toch niet te ver van mijn werk)

Nu hebben we gisteren voor de grap eens gekeken wat de huizen in Almere kosten... man wauw wat een prachtige huizen staan er tussen voor relatief weinig.

Maarja... Almere. Wij zijn er nog nooit echt geweest. Dus graag hoor ik van jullie. Hoe bevalt het in Almere? Wat zijn de voor/ nadelen?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #2 Devilschase, 24 okt 2015
    Laatst bewerkt: 24 okt 2015
    Ik woon er prima. Ik woon in Almere Buiten.

Tip voor de wijken die je moet mijden:

Stad:
    Stedenwijk
    Waterwijk
    Tussen de Vaarten
    Kruidenwijk

In Buiten:
    Eilandenbuurt
    Oostvaardersbuurt
    Regenboogbuurt
    Huurgedeelte van Molenbuurt.

Haven en Poort ben ik niet zo in thuis. Poort zou ik nooit willen wonen en Haven ook niet. Afgezonderd, in Haven geen treinstation etc.

Ik woon in het koopgedeelte van de Molenbuurt, onze buren hun huis staat te koop voor 164500. Pb me maar mocht je info willen.

Voordelen:
    Alles is hier 7 dagen pw open,
    Veel scholen.
    Heel centraal
    Goed openbaar vervoer.
    Directe aansluitingen met Amsterdam, Utrecht etc.
    Gescheiden fietspaden en busbanen.
    Centrum dichtbij en in de wijken toch rustig wonen.(in Buiten)
    Veel wandelmogelijkheden.
    Strand in Almere Poort.
    Binnen 20 min in Amsterdam ( zonder file)
    Vrij groen
    Meeste wijken en buurten worden goed onderhouden.

Nadelen:
    In sommige wijken/ buurten veel criminaliteit.
    Groeiende stad dus vaak omleidingen door bouwwerkzaamheden.
    Als je uit een dorp komt kan je het als druk ervaren, ligt echter wel aa de wijk/buurt die je uitkiest.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Voor wij in A.lmere gingen kijken dacht ik dat het een pauperstad was. Boy was I wrong! De eerste keer waren we meteen enthousiast. Heel veel groen, goede voorzieningen en ov. Leuke huizen en aardige mensen. We wonen hier sinds juli en we gaan hier voorlopig niet meer weg :) ga er vooral eens kijken dus.

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Stedenwijk kan je prima wonen hoor.. Ik heb daar 19 jaar gewoond maaaaar je moet wel aan de 'goeie' kant wonen ..
    Zelfde geld met kruidenwijk ik woon d'r nu 4 jaar en wil nooit meer weg .. Wel moet je in kruidenwijk kopen en niet huren .. De sociale huur woningen zijn de 'slechte' stukken van kruidenwijk zoals ik hoor..
    Maar waar wij wonen ideaal mijn kinderen kunnen gewoon vrij spelen .. Buren letten op alle kids ook wij op alle kids ..

Dus ligt eraan waar je in de wijken woont..
    Ik heb een jaar in Almere buiten gewoont en vond dat 10x niks..

Oh ja en in Almere wonen .. Ik woon er nu 26 jaar en wil nooit meer weg.. Mijn man komt uit een andere stad en is voor mij naar Almere komen wonen ..

5. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij Devilschase. Almere is echt een hele fijne stad geworden in de loop der jaren. In het centrum van Almere stad heb je alles wat je nodig hebt; veel winkels, eettentjes etc. Genoeg te doen! Wbt de wijken die genoemd werden, daar ben ik het mee eens, behalve Eilandenbuurt. Er is een deel waar je inderdaad liever niet wil wonen, maar ook een (groot) deel waar juist prachtige huizen staan met aparte architectuur. Dat deel van de wijk is juist heel mooi, ziet er luxe uit, kindvriendelijk en goed verzorgd opgezet. De variatie in huizen is naar mijn mening erg groot.
    Ik woon al jaren in het 'betere' deel van Eilandenbuurt en dacht voorheen ook dat het een 'slechte' wijk was, maar het is dat het allemaal onder Eilandenbuurt valt, anders zou je niet denken dat het bij elkaar hoort.

Almere poort is in opkomst, mooie woningen ook, maar nog niet veel te doen verder. Ze hebben wel een treinstation en goede busverbinding. Voordeel van Poort is dat je (zeker met file) veel sneller in Amsterdam bent, het ligt dichterbij.
    Waar ze nu ook aan het bouwen zijn is Nobelhorst. Bijzonder concept, waar alles draait om een dorpsgevoel te creëren in een stad. Google maar eens, het is wel iets wat je moet liggen..

Als je wil kan me pb'en wat jullie prijsklasse is en wat je ongeveer zoekt. Dan kan ik wel kijken voor je op funds om je een idee te geven (ik vind huizen kijken stiekem erg leuk :D)

6. Vlinder84

Stedenwijk zijn wij 1 keer gaan kijken. Leuk huis, verschrikkelijke buurt, dus daar waren we gauw weg. Wij hebben uiteindelijk voor de f.ilmwijk gekozen. Vlakbij het centrum (ong. 5 min met fiets, auto en bus), vlakbij het weerwater, busbaan om de hoek, basisscholen om de hoek en het huis was toevallig ook het mooist :D Verder vonden we buiten ook wel mooi, maar toch nog best ver rijden voor ons. Liefst zo dicht mogelijk bij de stad wilden wij, maar wel een gevoel van in een rustige wijk wonen. Onze buren hebben hun huis te koop voor 245.000 :D

7. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    De wijken die als 'slecht' worden aangegeven hebben allemaal wel goede delen hoor. Waterwijk is een hele leuke wijk als je maar aan de goede kant zit.

Ikzelf woon in Almere Buiten in het niet zo bekende 'Hofstedenbuurt'. Deze buurt ligt vlakbij het centrum. Wij wonen hier prima. Alles op loopafstand en toch een groot park en genoeg groen in de buurt. Sinds kort ook een hele leuke speeltuin :D

Zelf ben ik niet zo een fan van de molenbuurt en van de bouwmeesterbuurt. Ook seizoenenbuurt en de stedenwijk trekken mij niet. Maar ook hiervoor geld dat er ook beste goede gedeeltes in deze wijken te vinden zijn. Maar dan moet je meestal wel een wat groter budget hebben ;)

8. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik woon zelf in de filmwijk, en is super om hier te wonen! Ik kom zelf uit een andere stad, maar ben een aantal jaar geleden voor mijn man hier komen wonen. Dichtbij de stad, maar in een rustige buurt, zoals Vlinder84 al zegt. Ik zou lekker eens kijken in Almere!

9. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Grappig, ik woon ook in filmwijk.
    Ik ben geboren in haven tot mijn twaalfde gewoond. Als kind altijd heerlijk gewoond. Veel vrijheid
    Vanaf mijn twaalfde in filmwijk tussendoor een aantal jaar midden in de stad gewoond en daarna weer terug naar filmwijk. Wat de wijken betreft. Klopt het zoals hierboven beschreven is

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoofdsteden buurt bedoel je :p heb ik ook gewoond, Genevestraat!

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    En ik woon in kruidenwijk , koop gedeelte idd, nooit geen last van iemand!!

Bij de huurhuizen is t anders gok ik, ik hoef er niet tussen te zitten iig.

Wonen verder prima, alles dichtbij.. Vind t ideaal. Woon er nu 2.5 jaar en mis m'n dorp niet.

12. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Als je vanuit een kleine stad/dorp hier komt wonen is het behoorlijk wennen. Mijn vorige woonplaats had maar 1 hoofdstraat waar inprincipe alle winkels aan lagen. Hier is dat wel anders. Zoveel straten/winkels/hoge gebouwen, ik had het gevoel alsof ik in amerika was en dan moest ik alleen naar een supermarkt toe.
    Maar daarnaast is het hier wel goed vertoeven. Overal brugjes, veel groen, kinderboerderij hier vlakbij, speelplekken voor kids (zowel binnen als buiten), veilige fietspaden waar geen auto komt. Maar toch ook (en dat vind ik een redelijk nadeel) overvliegende vliegtuigen. Hoe het in de rest van almere er aan toe gaat weet ik niet, maar hier in stedenwijk vliegen ze redelijk vaak (en laag) over. Maar als je binnen zit heb je daar nauwelijks last van.
    Kom eens een kijkje nemen zou mijn advies zijn. Op basis daarvan kunnen jullie nog altijd beslissen.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vliegtuigen heb ik echt geen last van. Ik zie ze wel maar niet laag ofzo :)

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Een vriendin van mij (zonder kinderen) is er gaan wonen, omdat haar werk in Almere was. Ze heeft er 2 jaar gewoond, maar kon er echt niet aarden in de stad en is weer weg verhuisd. Daarvoor en daarna woonde ze in een stad met een echte oude dorpskern, oude kerken, weet niet precies hoe te omschrijven maar met zegmaar meer 'oude sfeer' ipv allemaal nieuwe gebouwen.
    Beetje de vergelijking tussen Delft en Zoetermeer bijvoorbeeld, voor wie met die steden bekend is.
    Ik denk wel dat het een groot verschil maakt of je er met kinderen woont of als vrijgezel. En wat je dan voor kenmerken waardeert aan een stad.

15. Vlinder84

Ik zie vliegtuigen heel in de verte/hoogte voorbij gaan, maar ik kom uit een dorpje waar ze veel lager overvlogen dus ik vind het echt meevallen. Maar misschien vliegen ze juist bij ons niet over, kan ook :D En ik word altijd heel erg blij van de stad. Ik kwam voorheen veel in L.eiden, dus ben gewend aan een oude binnenstad. Maar ik vind A.lmere ook echt z'n charme hebben, krijg er ook een vakantie gevoel van :) licht en schoon!

Hey meiden uit de filmwijk, wonen jullie in Noord of Zuid? Gek idee dat we zo dichtbij elkaar zitten, hier komen en elkaar niet kennen :)

16. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

bedankt voor alle reacties tot nu toe!
    Wij gaan funda eens goed doorspitten en Almere verkennen.

Even over de crimminalteit... wat moet ik me daarbij allemaal precies voorstellen? In alle steden heb je hiermee te maken maar als je het over Almere hebt is dat vaak een van de erste dingen die bij mensen ter sprake komt

17. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik woon vlakbij de half ronde paarse flat aan de dreef. Ik kijk vanuit mijn keukenraam schuin over de busbaan op de flat.

18. Vlinder84

Half ronde paarse flat... Hmm ff denken. ik ken wel een half ronde blauwe (kan ook paars zijn haha) flat, naast de busbaan. We hebben daar gekeken in de p. ash.straat voor een woning. Wij wonen in zuid, naast de singel.

19. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Even een tegen geluid. Ik woon ook tussen Amsterdam en Utrecht, inderdaad erg prijzig. Mijn en ik komen hier uit de regio en we hebben tijdens onze studie jaren in Amsterdam gewoond. Ik zou echt niet in Almere willen wonen, dan maar iets kleiner op een fijne plek. Sorry Almere lovers.

De hele sfeer vind ik niks, alles nieuw. Veel apart volk in de stad (mijn mening). Ik zou zeggen ga er eens goed rondkijken, niet alleen op Funda.

20. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier 32 jaar in Almere gewoond en ja ik ben verhuisd om de criminaliteit die steeds erger word. Woon nu in een dorp en bevalt mij heel goed!

Je hebt in Almere Buiten inderdaad erg goede wijken (daar hebik mijn hele leven zowat gewoond) Ik weet dat er bij mijn ouders in de straat echt een super huis staat (moet nog wel wat aan gebeuren) maar goed het is een schitterend huis met een prachtig uitzicht.

Deel Deze Pagina