Ik heb nog de verkleiner (dat hoofd dingetje zeg maar) in de maxi cosi zitten en ik vroeg me eigenlijk af wanneer je die eruit haalt? Ik vind namelijk dat ze af en toe al een beetje klem lijkt te zitten, maar of ze nu ook al echt in de auto haar hoofdje goed recht kan houden betwijfel ik... Wie weet raad?
Ow, jouw uk is al 4 maanden, dan kan ie er wel uit. Ik had 'm er bij 1 maand al uit, omdat ze anders helemaal met haar kinnetje op haar borst geduwd werd. Ik moet wel zeggen dat ik de Lodger Shelter in de Maxi Cosi had, en met die verkleiner erbij was dat dus te krap (ze is geboren met 3110 gram, dus erg groot was ze niet).
ik heb hem op aanraden van een vriendin ook bij 2,5 maand eruit gehaald. Ze kreeg een mega onderkin en zat echt klem. Denk echt wel dat die bij jou eruit mag. Officieel bij 4 maanden maar ik denk dat dat ligt aan je kindje.
Ja, ik vind ook dat ze soms zo gepropt zit. Ze is nu bijna 6,5 kg en 63 cm... dus een gemiddeld kind. Maar houden ze hun hoofdje dan wel goed recht?
Mijn fysio zei het, ik heb toen eerst dat kussentje er uit gehaald en er in gelaten. want dat was wel op te vullen met een handdoek zei ze, maar toen kwam ik er achter dat die er uit kon en zo heb ik haar tot een maandje eterug in de maxi gehad, en nu zit ze heerlijk zonder kussentje en vind het geweldig! En ja, hoofdje gaat wel scheef als ze slaapt, maar je kan er op letten..
ja, dat kussentje heb ik er al tijden geleden uitgehaald. Vriendin van mij zei dat je ook bij het hoofdje een knuffeltje kan plaatsen ofzo zodat het hoofdje niet teveel zakt. Want zij zit met de maxi cosi achterin en ik kan haar dan niet altijd in de gaten houden.
Hier ook al met een maand ofzo, nou is Jayro ook groot enzo, maar een zakkend hoofdje in de maxi-cosi heeft hij misschien toen nog 1-2 weken last van gehad. Nu totaal niet meer, ook niet met slapen.
Ik heb hem er vorige week uitgehaald. Ze zat helemaal opgefrommeld in de maxi cosie. Nu heeft ze iets meer ruimte, maar niet veel. Ze is ± 64 cm, en ik schat 5700 gram.
Gewoon eruit halen, wanneer het te krap wordt. Volgens mij hebben wij hem alleen de eerste 2 maanden gebruikt. Wanneer kindjes al met hun kin op de borst komen te zitten, is het echt te krap en dat is ook heel onveilig, want het belemmert de ademhaling.
nu scheelde het dus dat Pauline een sterk nekje heeft. Ze zwabbert niet teveel heen en weer Bekijk het eens goed en test het eens zou ik zeggen.