Mijn dochter van 4 maanden heeft tot een maand geleden borstvoeding gehad. Ze poepte toen vaak maar 1-2 keer in de week. Met borstvoeding kan dat. Nu krijgt de flesvoeding en poepte ze vaker. Maar sinds een week of 2 krijgt ze ook een fruithapje. Sindsdien poept ze weer maar 2 keer in de week. Is dat normaal met flesvoeding? Soms zit ze heel erg te "persen" maar er komt niets. iemand tips? mag ik haar bijvoorbeeld al Roosvicee Laxo geven?
ik zou niet te snel iets geven, zoals laxo, omdat de darmen daar ook aan kkunnen gaan wennen. Dus echt pas iets geven als je denkt dat ze er last van heeft. in theorie zouden kindjes met fv volgens mij elke dag moeten poepen, maar hier duurt het soms ook wel een paar dagen. Vaak heeft ze dan soms nog wel een 'keutel', maar die stellen niets voor. En dan na een paar dagen is het weer een goede volle.
het zou aan het fruit kunnen liggen... wat je sowieso kan doen (om te beginnen) is 10 cc extra water aan iedere fles toe te voegen..
Julian krijgt sinds een paar weken KV ( afbouwen BV) en nu een 1,5 week af en toe fruit en groente ( nog niet echt, beetje oefenen) Maar hij poept wel elke dag ( meerdere keren) . Met BV trouwens ook elke dag vaak. Ik zou als ik jou was nog even wachten met bijvoeden. Niet uit overtuiging dat het te vroeg is maar omdat je kleintje zelf het misschien nog niet echt aankan. Het is maar bijvoeding en je kunt nog best wachten tot 6 maanden ( of iets ervoor om een beetje te oefenen)
Denk ook dat het aan het fruit ligt, ja. Ga haar iig geen banaan meer geven. Als het zo blijft kan ik inderdaad ook gaan stoppen met het fruit. Echt last heeft ze er niet van, maar ik vraag me af hoe "erg" het is als ze zo weinig poept.
Mijn dochter krijgt 5 flessen per dag en poepte iedere 4e dag. Heel vaak leek het alsof ze aan het persen was maar er kwam niets...... Ze had ook heel veel last van krampen (met het gebruik van Infacol ook iets minder geworden) Het advies van het consultatiebureau was inderdaad 10 cc water meer per fles te geven, maar hierdoor ging ze weer spugen......We hebben drie weken lang Orthiflor start gegeven en sinds twee weken poept ze om de dag, soms zelf twee keer per dag. De poept blijft groen maar volgens het consultatiebureau is dit vaker bij hypoallergene voeding (nutrilon omneo).