positie kindje steeds hetzelfde

Discussion in 'Zwangerschap' started by loncocacola, Jul 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    In totaal heb ik 4 echo's gehad, de laatste was gister met de 20 weken echo. Alles zag er gelukkig goed uit, geen bijzonderheden volgens de echoscopiste, maar toch valt er mij iets op.

Bij de laatste 3 echo's ligt kindje de hele tijd in dezelfde positie. Dit was bij de pretecho, toen was ik 17 weken zwanger, daarna de gratis echo bij de vu, toen was ik 19 weken en die echo van gister dus. Bij al deze echo's heb ik kindje nooit in een ander positie gezien. Hij ligt steeds onderste boven, dus zijn hoofd naar beneden en naar mijn rugkant gekeerd en aan mijn buikkant zie je dan zijn rug. Ik vind het zo vreemd dat die niet van positie verandert.

Hebben meerdere mensen dit? Volgens de echoscopiste van de 20 weken echo hoef ik me geen zorgen te maken, maar toch doe ik dat wel. Kan het zijn dat mijn kindje zich niet kan draaien ofzo? En bij elke echo kan je zijn gezicht dus niet goed bekijken, omdat zijn gezicht naar mijn rug is gekeerd. Vind het toch best wel raar.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zou ik me niet druk om maken idd... als ie zo blijft liggen, ligt ie perfect voor je bevalling, ;)
    En hij kan heus wel draaien, maar niet alle kindjes doen dat evenveel. Kan bovendien stom toeval zijn dat ie steeds zo ligt... kan tussendoor best anders zijn...

3. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    ik zou me er ook niet druk om maken mijn kleine ligt al vanaf 12 weken met het hoofdje voor de ingang. Is erg makkelijk aangezien hij/zij nu mooi is ingedaald. Daarbij zal hij/zij echt wel bewegen maar merk je dat misschien nog niet en is dat de plek waar hij/zij steeds naar terug gaat

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    meid maak je niet druk me kindje ligt al vanaf 15 weken met het koppie naar beneden

5. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0
    hoi bij mij is de positie van het kindje ook hetzelfde.( vanaf 19 weken) Nu vertelde de vk, dat het te maken kan hebben met de hoeveelheid vruchtwater. Ik heb niet heel veel vruchtwater ( ook niet weinig hoor!) maar daardoor kan het zijn dat het kindje wat minder ruimete heeft om te draaien. mijn kindje ligt met het hoofdje naar beneden en draait alleen maar om z'n as. Ik ben er wel blij mee, de kans op stuitligging is zo erg klein. Ik zou me nergens druk over maken hoor

6. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    niet druk om maken hoor! De mijne ligt ook altijd met zijn rug rechts en koppie naar beneden. Heel soms draait hij, maar dan draait hij toch snel weer terug. kennelijk is dat de lekkerste manier van liggen.

7. Niet meer actief

Bij mij precies hetzelfde liedje.. mijn beebje ligt ook bij alle echo;s tot nu toe met zn koppie naar beneden !

8. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Bij mij ook, allebei met de hoofdjes naar beneden! En toch bewegen ze megaveel!

9. Niet meer actief

Dat is bij mij dus ook.. mijn kindje beweegt superveel.. ook op de echo's ligt die kleine voetballer echt nooit stil!
    Maar wel altijd met zn koppie naar beneden... Naja, van mij mag die de komende 15 weken ook nog zo blijven liggen ;)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij mij ligt ie net zo als bij jou! Met het gezicht naar mn rug, hij "kijkt" dus naar mn rug zeg maar. Was bij 20 weken zo, bij 28 weken, en nu nog steeds. Wees maar blij! Als dat zn favo houding is, heb je iig weinig kans op stuitligging...

11. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Ja Devilchase, bij mij kijkt hij dus ook met zijn gezicht naar mijn rug. Ja blijkbaar is dit toch echt zijn favoriete houding.

Bedankt dames, door jullie reacties ben ik toch wat meer gerustgesteld.

12. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    same here...ik heb d'r 1 keer voelen draaien van koppie onder naar koppie boven en weer terug...maar verder draait ze alleen om d'r as en heeft ze d'r koppie lekker op m'n blaas en placenta neer gelegd...hahahahahahahah

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Geweldig toch!
    De onze draaide tot de 37e week. Met de echo's lagtie steeds om en om.
    Ik zal je vertellen dat je er op het laatst niet vrolijk van wordt alstie steeds omdraait.

14. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn mutsie lag ook steeds met dr bol naar beneden. Ze draaide wel...maar alleen om dr as. Dus soms lag dr rug links dan weer rechts...maar toch vaker links.
    Zo heeft ze dus n hele tijd gelegen...tot de tijd dat ze moest gedraaid zijn...en wat denk je? Jawel hoor....madam draaid...maar ze lag dus al goed :rolleyes:
    Maar goed...het is dus helemaal totaal geen probleem hoor als je kleine de hele tijd op n zelfde manier ligt. Die zal wel het lekkerst zijn.
    Weet je waar je placenta ligt? Die schijnt in te zijn als kussen. Heb ik al van n aantal echoscopisten en zwangeren gehoord.
    Dus als jou placenta net als die van mij wat lager in je buik zit hebben we misschien n trend gevonden ;)

15. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Hi Wilma, mijn placenta ligt aan de voorzijde. Volgens mij ligt het niet te laag, dus niet voor de ingang zeg maar.

Ja blijkbaar ligt mijn kindje zo het lekkerst. Toch is het wel jammer omdat we bij elke echo zijn gezicht niet kunnen zien, omdat die steeds verstopt zit.

Met 27 weken heb ik weer een pretecho, kijken of hij dan van positie is verandert. We zullen zien.

Share This Page