Pfffffff..........wat moeten we hiermee (opvoedkundig)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ja kijk, maar dan word het al een ander verhaal he? Je kin dje is dus beperkt en dat kan een hoop frustratie geven bij hem. Geef hem de tijd, het hoort echt bij de leeftijd. Onze zoon word over 3 maanden 4 en die kan ook nog erg dwingend zijn.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook erg herkenbaar hoor!!!
    Als ik haar zou laten zou ik ook iedere 2 minuten een andere dvd op moeten zetten, 4 boterhammen per maaltijd moeten smeren met steeds ander beleg oid.

Hier ook regelmatig een driftbui als iets niet gaat zoals mevrouw het wil! Jammer dan...
    Ik zou hem ook laten kiezen uit 2 dvd's en dan niet meer wisselen. Als hij zegt 'uit uit' dan zou ik gewoon de tv uit zetten..klaar!

In de winkel is het in het autootje (voorop de kar) of in het zitje bij mama. Als ze steeds uit het autootje stapt gaat ze dus in het zitje, loop ik gezellig met een jankend kind boodschappen te doen.
    Gelukkig is ze weer redelijk snel om te buigen dat ze me kan helpen met de boodschappen (vanuit het zitje!!)....
    Heb ik een boterham gesmeerd maar wil ze hem toch niet: ga geen nieuwe smeren voordat die op is. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. Dan eet ze maar niks als ze het niet wil.. meestal gaat ie dan gewoon op! Kun je hem niet laten kiezen uit 2 soorten beleg (of doe je dat al?).....

Probeer het altijd wel naar iets om te buigen, zodat je niet de hele dag nee aan het zeggen bent.
    Als ze iets op de grond gooit moet ze het zelf oprapen en op tafel leggen of aan mij geven. Kostte ook 2 weken bloed zweet en tranen en nu is het kwartje eindelijk gevallen.. Ze gooit nog wel dingen op de grond, maar hoef het nog maar 1x te vragen en ze raapt het op. Soms al uit zichzelf!!!

Tja, peuterpuberteit... en zeker bij je zoontje die op bepaalde gebieden nog nog wat beperkt is. Levert hem denk ik ook extra frustratie op!

3. Loe

Loe Niet meer actief

Kristel, bedankt voor je spiegelverhaal. Nu, hier dus precies hetzelfde. 'Blij' dat hij dus niet de enige is die zo pubert. Alleen is hij zo ontzettend sterk dat ik hem niet van een auto in een zitje krijg als hij tegenstribbelt. Hij wordt vast ooit sterkste man van nederland want er zit me toch een partij oerkracht in!

Broodbeleg gaat wel goed hoor, maar hij is extreem gefocust op knopjes, muziek en licht. Ofwel: dvdspelers, lampen en tv......

Deel Deze Pagina