peuter gevallen stang in buik gehad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kleintje88, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    onze dochter was op de kinderwagen aan het klimmen, al 100 x gezegd dat ze dat niet mag maar eigenwijs dat ze is...
    En toen viel ze om :( ze ving zich goed op met haar handjes maar ze leunde met haar buik tegen de stang dus die kreeg ze ook vol in haar buik :$
    Flink huilen (doet ze niet snel ze is een echte bikkel ) en nu klaagt ze steeds over pijn in haar buik links (ze is ook geen klager ) Ze speelt verder wel en is zichzelf maar ze komt regelmatig naar me toe en zegt "" ikke nog auw"" heb gekeken en er zit een rode / blauw achtige plek maar verder is er niks te zien..

Moet ik er vanuit gaan dat die pijn komt van de plek of moet ik me zorgen maken dat er inwendig misschien ook iets kan zijn ?
    En waar moet ik dan opletten ? Als ze normaal blijft is het goed ? Wordt ze hangerig / suf dan aan de bel trekken ?

Ze ligt nu op bed en wil even aankijken of ze er na het slaapje weer over begint

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Toevallig hier van de week met dochter bij de hap voor geweest....
    Ze had in de middag een stang in haar buik gekregen en klaagde af en toe over buikpijn maar verder leek er niet veel aan de hand. Om 7 uur op bed en om 8 uur werd ze wakker en moest spugen.
    Wel weer gaan slapen maar zat me toch niet helemaal lekker dus om half 10 hap gebeld voor advies en toen moest ik toch direct langskomen....

Hier gelukkig toeval geweest maar wanneer ze koorts zou krijgen of het spuwen werd erger of als ik bloed zag met plassen dan moest ik direct weer bellen.

Misschien kun je ze ook even bellen voor advies, grote kans dat ze haar dan toch even willen zien. Buikje is nog zo kwetsbaar....

Sterkte!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou voor je eigen gemoedsrust even bellen. Wij kunnen vanaf hier niet precies wat er is, natuurlijk. Je moet zeker bellen als ze inderdaad bleek, slap, lusteloos wordt of als haar buik hard aanvoelt als je er op duwt. (Als het zo ver is, is er trouwens echt al sprake van een vrij ernstige situatie en moet je direct 112 bellen en niks meer te eten, drinken geven!)
    Zoals je het beschrijft, lijkt heel ernstig letsel me trouwens niet echt waarschijnlijk. Maar zoals ik al schreef: wij kunnen het vanaf hier niet zien. Zeker met kinderen die (blijven) klagen over pijn, vind ik het altijd wel verstandig om uit voorzorg toch even langs te gaan tenzij je echt 100% zeker bent dat er niets is.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als ze dadelijk wakker is kijk ik even of ze er nog over heeft, zo ja dan bel ik!

5. Loe

Loe Niet meer actief

suf worden daarmee bedoel je een mogelijke hersenschudding. Heeft niet direct met dit te maken. Het kan in theorie een inwendige bloeding veroorzaken, dit zie je natuurlijk niet aan de buitenkant. Of het blijft gelukkig gewoon oppervlakkig. Maar met het blote oog kun je dat niet zien.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee met suf worden doelde ik op een inwendige bloeding.. Op een gegeven moment gaan ze daar natuurlijk ook suffer / hangeriger van worden lijkt me...

Maar goed ze heeft niet echt meer wat aangegeven en heeft lekker gespeeld dus heb niet meer gebeld..

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Even in het algemeen: Van een echte inwendige bloeding worden ze inderdaad wel suf. Dan raken ze namelijk in shock doordat er niet meer genoeg bloed circuleert. Sowieso is suf / verward gedrag na een verwonding, botsing of val altijd een signaal waar je op moet reageren! Dat hoeft niet alleen maar bij hoofdletsel te zijn!

Terug ontopic: Fijn dat jouw meisje er verder geen last mee van lijkt te hebben. Wat kunnen ze je soms toch laten schrikken hè?

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja zeker!
    Vooral die van ons das echt een stuntpiloot.. Zit ook altijd onder de blauwe plekken doordat ze zo lomp is! Ziet nergens het gevaar van in!
    Mensen die haar niet kennen zullen zich wel afvragen..

Deel Deze Pagina