Vertrouwen jullie je VK hiermee?

Discussion in 'Zwangerschap' started by missX, Oct 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    een vraagje voor de dames onder ons die al weten wat het geslacht van hun ongeboren kindje gaat worden:
    Vertrouwde jullie blindelings op het geslacht wat je VK zire dat het gaat worden? Wij hebben woe te horen gekregen dat we een meisje krijgen, maar ergens heb ik toch nog een gevoel van terughoudendheid om echt helemaal door te slaan met het kopen van meisjesspullen...over 4 weekjes krijgen we weer een echo dus dan vraag ik het sowieso nog wel een keertje, maar ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is?

2. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Wij hadden 3 wkn nadat we te horen kregen dat het een meid zou zijn weer een echo. Daar wilde ik het ook echt nog een keer horen. Ik had steeds zoiets van...tja, ze maken nog wel eens een foutje, zeker als ze zeggen dat het een meisje is (ook al zei de echografiste het 100% zeker te weten :oops: ).
    Nu hebben we het al op 4 echo's gezien en is er echt geen twijfel meer :D

3. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Wij hebben bij de zw. schap van mn dochter een pretecho gedaan, ze kon heel goed tussen de beentjes kijken en daar was overduidelijk te zien dat het een meisje was. Nu heb ik weleens gehoord dat er ook wel fouten worden gemaakt, maar het was bij ons zo duidelijk te zien en mn gevoel was ook heel sterk dat het een meisje zou zijn. Toch kreeg ik wel veel van die bang maak verhalen dat het toch ook een jongen kon zijn, die kans was er idd wel maar ik had zoiets dat zie ik dan wel. Bij mij klopte het igg. Over 4 weken gewoon nog een keer vragen.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb zelf meegekeken en zag ook heel duidelijk dat het een jongetjes is!

5. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    tja bij ons hebben ze het ook 2 keer kunnen zien, een jongen.

maar het gekke is dat ik net zo zwanger ben als bij mijn dochter maar dat zegt natuurlijk niets.

ik denk dat het heel normaal is dat je een beetje terughoudend bent. meestal hebbenze het wel goed, maar je zal toch net die ene procent zijn.
    het belangrijkste is, dat het gezond is

6. Nessa

Nessa Actief lid

Sep 14, 2006
    318
    1
    0
    België
    'n vriendin van mij was als "jongen" doorgegeven aan de ouders. Die mensen hadden dus allerlei jongensspulletjes gekocht en toen bij de geboorte bleek dat het dus een meisje was, stonden ze daar met hun jongensspulletjes... nu goed, dat is ook al 27 jaar geleden maar ik heb het altijd een grappig verhaal gevonden :D

7. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Bij mij zag ze op de echo met 16 weken dat het een meisje was, maar ze zei er met nadruk bij dat ze twijfelde en dat ik het met de 20 weken echo nog maar eens moest vragen. Nu had mijn gevoel al vanaf het begin van mijn zwangerschap gezegd dat het een jongetje was en wat bleek......... bij de 20 weken echo zagen ze dus overduidelijk dat het een jongetje was. We zagen het zelf ook, na goed kijken. En het staat op de foto, dus duidelijker kan niet.
    Komende dinsdag hebben we weer een (pret) echo en dan gaan we het uiteraard nog een keer voor de zekerheid vragen.

8. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Hier was er op 2 echo's duidelijk te zien dat het een ventje was...dus nee geen twijfel.... ;)

9. Babe

Babe Actief lid

Aug 20, 2006
    191
    0
    0
    Ik zou het nog niet doen hoor, dingen kopen. Ik zou echt nog een bevestiging willen hebben. Een vriendin van mij kreeg van de VK te horen dat ze een jongetje kregen en later bleek op de pretecho dat het toch echt een meisje was !

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou het altijd een keer laten checken, als je echt alles jongens of meisjes gericht wil kopen. Wij hebben inmiddels vier keer gezien dat het een jongetje is, dus ik twijfel niet meer.

11. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    mmm vind het zo lastig...wil aan de ene kant dus leuk al wat spulletjes gaan kopen maar twijfel nu dus wel een beetje. Op zich vroeg ik aan de VK of hij het met zekerheid kon zeggen (wij konden er zelf namelijk niks uit opmaken) en hij zei dat hij het erop hield dat het een meisje is....

12. rachel22

rachel22 Actief lid

Feb 16, 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik vertrouwde er wel op omdat het goed te zien was bij mij.en toen ze het bij de 3d echo weer zei voelde het helemaal goed.ik heb altijd stiekem geweten dat het een jongen werd zoiets zei mijn gevoel

13. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    wij hebben het met de 20 weken echo gevraagt en met 25 weken tijdens de pretecho nog eens.. en ze zeiden hetzelfde :)

14. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik had ook een paar meisjekleertjes gekocht toen we dachten dat het een meisje werd, gewoon een paar heel lieve, schattige kleertjes maar wel goedkoop in de uitverkoop van Prenatal. Nu heb ik ze gewoon achter in de kast gelegd voor een eventuele volgende baby of om weg te geven als iemand in mijn omgeving van een meisje bevalt ;)

15. Amira

Amira Actief lid

Jan 30, 2006
    230
    0
    0
    ik heb het drie keer gevraagd en drie keer een meisje dus gewoon nog een keer vragen..

16. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    bij mij was het ook overduidelijk dat het een jongetje is :-D
    en toen mijn VK die echo zag zei dus ook dit is geen 99% maar 200% duidelijker kan het niet hihihihi

17. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    ik snap zowiezo niet waarom mensen tegenwoordig willen weten wat het wordt. Het is toch een hele leuke verrassing om er pas achter te komen na de bevalling?

18. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi safian...

dat heb ik ook altijd geroepen totdat ik weer zwanger werd!
    bij de2 meiden wilde ik het ook niet weten dat vond ik nooit leuk, maar toen ik die MK kreeg en weer in verwachting raakte wilde ik het eigenlijk wel zo snel mogenlijk weten...
    als eerst omdat ik niet wist wat mijn engeltje was toen ik die MK kreeg
    en 2 omdat ik pas de kamers van de meiden had opgeknapt zou het wel handig zijn om te weten wat het zou worden ivm roze behang wat er nu dus pas op zit :-D
    en aangezien we nu dus een jongetje krijgen moeten we alsnog 1 kamer behangen...
    en 3 omdat ik weet dat dit mijn allerlaatste zwangerschap is vond ik het ook wel heel bijzonder om het te weten...
    alhoewel ik onder de laatste echo er echt niet onderuit kon om het niet te zien hahahahah zooooo duidelijk hihihi

ik weet niet wat de rede is voor de rest van de dames, maar dit was dus mijn rede er achter...

19. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik wist het van de 4 meiden niet en deze keer wel, en nee niet omdat ik perse een jongen wilde maar omdat ik het ook wel eens mee wilde maken het van te voren te weten, ik vind t wel grappig :D De eventuele volgende keer wil ik t niet meer weten.

20. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    ik ben daar gewoon veel te nieuwsgierig voor aangelegd! en daarnaast vind ik het ook gewoon praktisch met het kopen van bepaalde spulletjes...al die neutrale spulletjes ben je op een gegeven moment ook wel zat vind k persoonlijk. En het is ook helemaal at ik alles in het roze neem...ben al helemaal niet zo van het roze...het kamertje wordt zelfs limegroen. En bovendien weet je toch nog niet hoe je kindje eruit komt te zien dus er zijn naar mijn idee nog verassingen genoeg in het vooruitzicht!

Share This Page