even van me af schrijven hoor... tranen branden achter mijn ogen. een paar dagen geleden had ik zo'n tevreden kereltje en vanaf gister middag krijg ik m niet tevreden.. hij slaapt alleen nog maar buik op buik bij mij. begin gelijk te twijfelen of ik alles wel goed doe. hij krijgt bv, heeft voor nog een week medicijnen tegen spruw. drinkt onrustig. loopt dan helemaal rood aan, kan niet goed happen tijdens het drinken. afgekolfde melk lukt ook niet goed (heb al verschillende spenen geprobeerd een avent flesje met speen 1 heeft hij 80 cc in twee minuten leeg!) en vandaag was echt vreselijk. hij heeft alleen nog maar gehuild en niet jengelig, maar krijsen! heeft allemaal rode plekjes van het krabben. kortom het recept voor onrust. wordt hij nu een huilbaby of kan dit komen door de combinatie spruw, moeilijk daardoor kunnen drinken en toch wel een drukke week achter de rug.... (zijn elke dag nog weg geweest.) ik zou vanmiddag nog 4 dames op bezoek krijgen, maar die heb ik met een bezwaard gevoel afgebeld... zijn er meer die er zo'n dag tussen hebben zitten na een drukke onregelmatige week? hoop zo dat dat de reden van dit huilen is..
hey misschien heeft ie wel zijn eerste sprongetje te pakken en dan wil hij alleen maar mama en huilt dan iets meer en wil niet zoveel eten! Spruw kan ook een oorzaak zijn, maar daar weet ik niets van!
in het "oei ik groei:" boek staat datze rond de 4 a 5 weken na de geboorte hun eerste sprongetje krijgen. dat gaat gepaard met huilen, hangerigheid en humeurigheid. Sprongetje is, dat de hersenen meer gaan ontwikkelen, en dat je kindje straks weer iets meer ontwikkeld is, en dan waarschijnlijk straks bv gaat lachen, of je gericht gaat aankijken ed. Als deze ontwikkeling dus in een sprongetje plaatsvind, dan moeten de baby;s dit verwerken door te huilen etc. dat s hun manier om dit te verwerken. Voor ouders niet leuk, maar een troost, het duurt niet heel lang....
ik wou eventjes ingaan op dat krabben..... mijn kleintje heeft zich vanaf haar geboorte ook vreselijk gekrabt had ook echt rode schrammen over haar gezichtje lopen nu kreeg ik van mijn kraamhulp het advies om een zalfje op te halen dat is creme bioforce van a.vogel als je dat er dan op doe tis het binnen no time over en hebben ze minder kans om littekens over te houden bij mijn kleine meis heeft het heel goed geholpen! dat wou ik even tegen je zeggen verder heb ik geen idee wat het gedrag kan betekenen misschien inderdaad wel een sprongetje? ikhoop voor je dat het snel beter gaat!
Als jij zelf er een beetje doorheen zit, en je onrustig of radeloos begint te voelen, kan je baby dat ook voelen en daardoor ook weer meer huilen of moeilijker te troosten zijn Dit had ik met Ilias ook. Probeer een soort rust over je te krijgen, dat je op hem uitstraalt dat hem wel goed komt, dat hij even lekker mag huilen bij mama en jij hem troost. Makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik hoor En ik weet ook niet of het bij jou helpt maar bij mij hielp het wel een beetje!
gipsy, bedankt voor de tip van die zalf! marion, wat je zegt is ook zo, ik ben van mezelf heel gauw onzeker en gauw onrustig. baal dan ook wel dat ik gauw onrustig wordt van opmerkingen uit de omgeving... moet ik me niet aantrekken, maar onbewust gaat dit dan zo.. hoop echt dat het een sprongetje is. hij is nog steeds rustig..zoals ik al zei drinkt hij weinig vandaag. hoop maar niet dat de bv direct zal teruglopen..
Ik zou het inderdaad op een sprongetje gooien, hier drinken ze ook minder door hoor. Maar het kan natuurlijk ook aan de spruw liggen en daar kunnen ze ook heel onrustig van drinken. Wat heb je voor die spruw gekregen en hoe lang gebruik je het al? Sem heeft namelijk ook weer last van spruw en hij is al 6 maanden! Ik heb nystatine gekregen, een soort druppels die ik via een pipet moet geven. Het is maar een week houdbaar en zolang heb ik het ook gebruikt dus en nog heeft hij spruw! Nu voor de 3e keer dus die zooi in huis gehaald en advies gekregen om alle spenen en fopspenen en lepeltjes uit te koken 10 minuten, na iedere fles!
kunnen ze met zo'n sprongetje ook helemaal rood aanlopen dan met huilen? ove dat spruw, ik heb vandaag net het tweede flesje opengemaakt..inderdaad ook nystatine.. ik moet het 4 keer per dag geven of smeren aan de binnenkant van zijn mond en ook 4 keer op mijn tepels.. hij heeft ook een foppertje en daar doe ik het ook op en daar sabbelt hij dan op (maar met die 4 keer niet vaker) ik kook die speen 1 keer per dag uit maar mocht dat maar 1 minuut doen. verder kolf ik nu niet meer omdat het dan ook besmet blijft zeg maar.. hij heeft op zijn gehemelte echt een duidelijk wit hard puntje zitten. drink jouw kindje ook moeilijk nu? dat die speen zeg maar niet blijft plakken?
Het zou goed een sprongetje kunnen zijn. Als je een drukke week hebt gehad kan je kleintje daar ook wat overprikkeld door raken. Denk dat het ook belangrijk is dat jullie samen tot rust komen, wat ik zou doen is lekker met zijn 2-tjes in bed gaan liggen, laten drinken op verzoek en veel uitrusten.
Ja Sem drinkt ook nu heel moeilijk en loopt rood aan van de pijn! Dus het is wel degelijk spruw bij jouw kindje hoor! Ik geef Sem 6x per dag die rotzooi, na zijn voeding! Het was even weg dacht ik maar helaas its back! Nu zit er zo hard wit puntje op zijn tongpuntje Echt zielig want hij schreeuwt het echt uit en drinkt daardoor minder. Maar ik heb wel door als je even wacht en weer die fles, of in jouw geval je borst aanbied dat hij wel verder drinkt Maar steeds kleine beetjes, zo krijgt hij wel genoeg binnen. Oja ik kreeg een tip van iemand anders, na de voeding nog afgekoeld gekookt water op een lepeltje geven, zo spoel je de melk weg en kan het niet gaan gisten
da's een goeie van dat water! ga ik ook doen nu. dus het maakt niks uit, met flesvoeding kunnen ze dit ook krijgen. tja het klinkt heel raar, maar ik zit hier met een ontaard gevoel dat ik mijn kind de borst geef... misschien overstappen op fles krijg ik hier terwijl het zou toch niet uit moeten maken! inderdaad drinkt elijah hier ook met kleine beetjes, ik kan hem niet meer tevreden wegleggen als eerst na een voeding...
Als ik jouw was zou ik zeker niet over gaan op flesvoeding hoor! Borstvoeding heeft zoveel voordelen en als ik het over mocht doen, dan had ik stug volgehouden ermee.................maar ja is niet anders.
spruw kunnen ze ook van een tutje krijgen of met vieze vinger in de mondje.. Enne verder, mocht je nu echt onrustig zijn als je kindje huilt, leg het dan even in de box, en loopt een kort rondje buiten om! Dat deed ik op een gegeven moment. Of als ik echt een grr aanval kreeg, dan sloeg ik de bank helemaal lens.. dan was ik het grr gevoel kwijt en kon ik mijn kind weer aan. Maar ik moet wel zeggen dat ik dit gevoel zoiezo heel zelden heb hoor. Ik ben niet zo gauw onrustig en dat zou jij ook niet moeten zijn. Je doet het vast heel goed!
rond 4 weken hebben heel veel kindjes dat hoor. is heel normaal, zal je even doorheen moeten. probeer alles een beetje in dezelfde regelmaat te houden, en niet wisselen met andere voeding, dan word het mischien nog wel erger. ik zou het even aan zien. maar als je hier rond gaat lezen bij de mamas zul je veel herkenbaars tegenkomen, en allemaal rond dezelfde tijd. mischien heb je daar wat aan. succes
Het zou inderdaad een sprongetje kunnen zijn. Hier is ze dan ook onrustiger. ook merk ik dat als ik een drukke dag met mijn dochter heb gehad, ze dan ook verschrikkelijk kan huilen en ontroostbaar is. Het lijkt wel of ze dan alle indrukken even moet verwerken en na een poosje stopt dit dan weer. Verder heeft je zoontje ook spruw. Dus ik denk een combinatie van factoren. Succes verder en kop op!
ff een update! vandaag is ie een heel ander kind! dus ws wel een sprongetje! ikheb gister de visite afgeblazen en een rustig middagje en avondje gehad, hem veel bij me gehad en gisteravond op bed gevoed, toen had hij eindelijk weer een goede rustige voeding te pakken, en vandaag ging het veel beter. vanmorgen bleef hij liggen tot 9.20 en heeft vandaag wel wat gehuild, maar ik heb nu een paar voedingen gehad waarbij hij lekker tevreden losliet, pfff dit lijkt zo lang geleden, wat kan zo'n huildag er in hakken
Ik zou de Difrax fles proberen met de Dental speen. Esmee (4 weken)deed er met de avent nr 1 ook te kort over, met de difrax een half uur over 150 cc. En als je flesvoeding wil gaan geven gewoon doen, het geeft je zoveel rust als je weet hoeveel ze in haar buikje heeft. Ik ben na 1,5 wk overgegaan op flesvoeding en heb nu een kindje wat slaapt tussen de voedingen (om de 4uur) en al 4 nachten heeft doorgeslapen en met de bv was het niets anders dan huilen. Wat een rust nu!