LOI - Pedagogisch medewerker kinderopvang

Discussion in 'De lounge' started by Selena149, Apr 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

#1 Selena149, Apr 3, 2011
    Last edited by a moderator: Apr 3, 2011
    Heeft iemand ervaring met de opleiding Pedagogisch Medewerker Kinderopvang van het LOI/NCOI?
    Na mijn examens in mei wil ik komend studiejaar graag kinderopvang doen. Zou natuurlijk ook bij een MBO-college/ROC kunnen, maar i.v.m. onze kinderwens/mogelijk komende zwangerschap, kortere studieduur en preferende keuze om het thuis te willen doen, zat ik te kijken naar het LOI/NCOI. :)

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb geen idee! Ik lees dus ook graag mee!

3. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Hoi!
    Ik doe de opleiding SPW 4 via een thuisstudie.
    Alleen niet via LOI maar via het NHA. Maar het thuisstuderen bevalt me erg goed. Lekker in je eigen tempo, geen druk of niks (kan ook negatief zijn natuurlijk:p)
    Maar persoonlijk vind ik het fijn om thuis te studeren, ook de kosten vallen me mee.

Wat wel een nadeel is, is dat je de examens er ook overheen moet betalen. Dus als je een examen wil doen kost dat geld per examen.

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    loop je dan ook stage tijdens zo'n thuisstudie?

kijk wel goed na of zo'n diploma officieel erkend wordt en of je er daadwerkelijk mee in de kinderopvang kan werken. toen ik namelijk nog aan het werk was in de kinderopvang, was er eens iemand die ook een thuissstudie kinderopvang deed. toen ze haar diploma op zak had, bleek het niet officieel erkend te zijn, terwijl ze van de thuisstudies beweerden van wel.
    het zou jammer zijn, als je er zoveel tijd en energie in steekt als je er uiteindelijk niks mee op schiet.

succes!

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Hoi,

Ik doe ook de opleiding spw kinderopvang via NHA. Je hebt de officiele mbo opleiding en de nha opleiding (dat is zonder stage)
    Ik vind het erg goed te doen. Moet nog 2 examens en dan ben ik klaar. Examen kan je 4 x per jaar doen en dan maximaal 3 vakken per keer. Ik doe hem in anderhalf jaar, als ik naar een ROC zou gaan was dat 3 jaar geweest.

6. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Ik doe de opleiding niveau 4 aan het roc en heb als het goed is in juli mijn diploma!! de opleiding heb ik dan behaald in 2 jaar.
    dit is inclusief stage en dat is me prima bevallen ik zou deze opleiding niet graag willen doen zonder praktijk er bij te doen

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik vraag mij wel af hoe de meiden die geen stage o.i.d. hebben gelopen het dan in de praktijk gaan doen. Je hebt de theorie, maar de praktijk nog niet, gaat dat dan niet enorm tegenvallen???

8. Selena149

Met de thuisstudie doe je óók praktijk. Je moet een kinderopvang zoeken waar je stage kan lopen. De opleiding bestaat dus uit theorie én praktijk.

9. tulip

tulip Niet meer actief

de nha opleiding is toch zonder stage, dat lees ik toch goed hierboven of niet???

Ik heb de opleiding op een roc gevolgd en doe het werk. Maar ik vind het mij gewoon moeilijk voor te stellen dat je zo de praktijk in kan zonder daar gekeken te hebben d.m.v een stage.

10. Selena149

De NHA biedt een MBO-opleiding kinderopvang (dus met stage, en een erkend diploma) en een cúrsus Kinderopvang/Pedagogisch Medewerker. De cursus heeft geen stage maar biedt dan ook geen compleet MBO-diploma, en is meer bedoeld 'ter voorbereiding van' een echte MBO-opleiding. :)

Share This Page