pfffffffff geldstress

Discussie in 'De lounge' gestart door luuus, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

nou heb net een uur met de belastingdienst aan de telefoon gezeten.. hun beweerde dat wij het nieuwe lkr nr niet doorgegeven hadden en het daarom stop gezet is, terwijl ik echt zeker weet dat we dit in maart dit jaar al doorgegeven hebben..

ze bleef volhouden dat we dit niet gedaan hadden, uiteindelijk nog een x alles uitgezocht en ja hoor in maart hebben we gewoon alles doorgegeven. ze gaf toe dat zei dit over het hoofd gezien hadden en werd doorverbonden. nu worden we binnen 2 dagen terug gebeld en dan kunnen ze alles rechtzetten + het geld alsnog naar ons overmaken..

echt een opluchting dit zeg! vrijdag heb me vriend hun gesproken die hebben ze afgewimpeld en na ff volhouden van ons komt het uit dat we toch gelijk hebben.

dus probleem opgelost we krijgen alsnog het geld :D

2. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Wat fijn om te horen dat je toch nog het geld krijgt. Hoop voor je dat het wel snel opgelost wordt. Rondom de jaarwisselig hadden wij ook gedoe met de kinderopvangtoeslag.

Voor onze jongst opnieuw aangevraagd. Nee ik had moeten wijzigen. Oh fijn. Oke dan opnieuw doen en WIJZIGEN. Heb ik dat gedaan wordt er ineens in januari voor de jongste niets mee betaald. HUH ik had het nu toch goed gedaan. Ja dat wel, maar alles NÁ half november gewijzigd moet ook voor het nieuwe jaar opnieuw gewijzigd worden... volgen jullie me nog??

Echt zo'n onhandige regel die ook nergens te vinden is, maar goed uiteindelijk ook 2 maanden voor moeten schieten met spaargeld, maar je knijpt 'm die maanden wel en hoopt dat er verder niets kapot gaat in huis

3. Haagje

Haagje Bekend lid

6 sep 2011
    511
    0
    0
    thuismama
    Raalte
    ja wij ook!!! verschrikkelijk!! in een week 6 brieven gekregen van 2006/2007/2008/2009 en dat krijg je dan in de kerstperiode binnen! nou gezellig!we zijn er echt letterlijk ziek van geweest ... maar we hebben het een jaar lang vol gehouden dat we het niet konden betalen , en toen hebben ze het kwijt gescholden (ook omdat het niet geheel onze schuld was)

maar idd de belastingdienst doet maar wat tie wil, maar als er uitbetaald moet worden door hun, dan doen ze moeilijk en duurt het lang maar owee als het andersom is. vreselijk! maar gelukkig voo rmij dan, en niet voor jullie allemaal en voor ons zelf natuurlijk, zijn we niet de enige
    oh ja over 2 dagen teruggebeld? dat moet bij ons ook nog steeds gebeuren, ben bang dat jij degene bent die over 2 dagen bij hun aan de bel hangt! succes!! met alles en hopelijk win je het maar mooi van die belastingdienst ... wat een scheit lui ook af en toe. en sommigen zijn ook zo onvriendelijk, dan denk ik van nou ga dan ander werk zoeken als je mij niet wilt helpen er mee ... maar goed ... hij doet schijnbaar ook alleen maar zijn werk (al zou een cursusje nederlans en een workshop beleefdheid niet misstaan bij sommigen daar)

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik had dit ook. Ik kreeg een brief dat ik 1000euro moest terug betalen en dat ik de rest van het jaar geen recht meer had op KOT. Bleek dus ook dat het LKR nummer niet klopte. Ik heb dus weer een wijziging doorgegeven en deze maand heb ik de toeslag van vorige maand ook gekregen.

5. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Niet te hard juichen, Luuus... U wordt teruggebeld binnen 2 werkdagen... Die zin heb ik de laatste tijd helaas al vaker gehoord en het gebeurt nooit! Kan je vervolgens zelf weer bellen en dan krijg je doodleuk te horen: u wordt binnen 10 (!) werkdagen teruggebeld...

6. luuus

luuus Niet meer actief

owww ik word nu wel weer beetje ontmoedigd door jullie ervaringen..! nou ik geef ze 2 dagen en anders hang ik weer aan de bel... vind het zowiezo al best aso dat ze zonder reden het stop zetten en heb geen zin om ook nog is lang te gaan wachten en krom te gaan liggen door hun...!

7. luuus

luuus Niet meer actief

nou jullie hebben gelijk ze hebben niet gebeld!!! baal er echt van, als wij iets te laat betalen krijg je het ook meteen te horen en op hun moet je maar wachten.. morgen moet ik de hele dag werken dus hoop dat ik dan tussendoor tijd heb om te bellen en anders ma!

word je toch moe man

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    he wat balen dat ze niet gebeld hebben, gaat het vertrouwen weer naar het nulpunt.

toevallig zelf ook voor de toeslag vandaag gebeld, wij kregen ineens niets meer, ook heeeel fijn zo voor de feestdagen maar goed, ik had een lieve vrouw aan de lijn en die vroeg of ik uiterlijk 4 minuten aan de lijn wilde wachten en ze heeft terplekke alles uitgezocht, wat vervelend dat dit bij jullie niet gebeurd is!!
    ik hoop echt dat jullie het geld heel snel krijgen en dat het opgelost wordt!!

joyce

9. luuus

luuus Niet meer actief

echt he maar is bij jou het geld wel meteen overgemaakt? ze hebben bij mij uiteindelijk ook alles uitgezocht maar om het geld over te maken zou ik dus terug gebeld worden want dan moest er eerst iets gewijzigd worden.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is op zich niet zo erg dat ze bij de BD een fout maken, dat kan gebeuren. En 9 van de 10 keer is het degene die de aangifte doet die ene foutje heeft gemaakt. Wat ik gewoon heel vervelend vind is dat het gewoon 2 maanden duurt voordat er iets rechtgetrokken word.

Ik had in Juli een wijziging doorgegeven omdat Jelle van het KDv naar de BSO ging. 2 maanden later nog niks gehoord, gebeld en ik moest een nieuwe aangifte doen. Gedaan, onder protest omdat ik hem zeker weten wèl opgestuurd had. 2 weken later gebeld, ze hadden hem ontvangen. (gelukkig, ik had al 2 maanden toeslag gehad waar ik geen recht op had, alleen klopte het LKR nummer niet... Nieuwe aangifte gedaan met het goede nummer.

3 dagen later krijg ik een brief dat het LKR nummer niet klopt, ik controleren en het klopte. Bleek dat die brief bij de vorige en dus verkeerde aangifte hoorde. (weer 10 minuten aan de telefoon gehangen) Na 2 weken eindelijk bericht van het nieuwe maandbedrag, inmiddels 3 maanden teveel terug gehad. Nu krijg ik ipv 330 euro nog maar 135 euro terug tot het eind van het jaar omdat ik voor Jelle al teveel terug heb gehad. En waarschijnlijk moet ik daar dan sowieso nog voor terug betalen... Voor Jitte had ik het aantal uren aan het begin van het jaar te hoog ingeschat, dus die heb ik ook teruggezet. Het is nu even vervelend, maar uiteindelijk moet het ongeveer kloppen...

Ik ga niet liggen harrewarren met ons inkomen, dat is toch altijd anders omdat mijn man een eigen bedrijf heeft. Ik tel voor een dag kdv geen 11 uur maar 8 uur, zodat ik de dagen op kan vangen die ons kdv dicht is, (in de grote vakantie 3 weken) en voor de weken dat we zelf op vakantie gaan. Meestal kom ik precies uit. Jitte heeft nog een oud contract, waarbij ik aan kan geven of ze komt of niet, en die uren hoef ik dan niet te betalen, voor de nieuwere kindjes geld gewoon, niet komen toch betalen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Meid, ga verder niet bellen maar maak snel een afspraak bij een kantoor.

Ik heb het zo ook gedaan.

En anders als je toch alleen echt kunt bellen zou ik een super ingewikkelde vraag stellen. Dan snapt de eerste lijn medewerker ( vaak slecht opgeleid) het niet en dan word je doorverbonden met een tweede lijns medewerker ( wel goed opgeleid).

Vaak doen die veel meer voor je. Ze snappen beter hoe ze iets in een computer moeten invoeren en hebben meer zakelijk inzicht.

Zo doe ik het dus altijd. Niks met de eerste lijn.

Maar goed, ik zou een afspraak direct bij het kantoor echt aanraden.

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    bluesky, je hebt helemaal gelijk.
    overal kunnen fouten gemaakt worden en dat is ook niet erg.

Maar het is alleen balen dat het 2 maaden kan duren voordat de fout rechtgezet is.
    daarbij is de klant echt de dupe, krijg je een jaar lang toeslag omdat ze denken dat je er recht op hebt en aan het einde van het jaar mag je weer alles terugbetalen, zucht.

groetjes...

13. luuus

luuus Niet meer actief

dankje bosi voor je tip!!! ik ga zeker een afspraak maken bij het kantoor. ik ben al 2 keer doorverbonden met de 2delijn maar die zouden me dus terug bellen..

vandaag heeft mijn vriend weer op nieuw gebeld, moesten ze weer eerst alles opnieuw nakijken. dus hij legt het hele verhaal uit en dat we terug gebeld zouden worden maar dit niet gedaan is. zegt die mevrouw weer dat het enige wat ze kunnen doen is het geld pas over 4 weken naar ons overmaken en we moesten maar met het kdv een betalingregeling treffen,

dus hij zegt daar niet mee akkoord te gaan omdat ik geen gezeur wil op me werk en niet in het rood wil staan bij het kdv door een fout van hun. ook weer doorverbonden naar de 2de lijn. ze spreken elkaar zo tegen daar die vrouw zei vorrige keer tegen mij dat ik gebeld zou worden en het geld over gemaakt zou worden en nu weer niet dus:S maar mijn vriend heeft geeist iemand van hoger af te willen spreken hij zou vandaag terug gebeld worden door iemand van hoger af.

nou jullie raadde het al niet gebeurd. dus ik ga indd een afspraak maken bij het kantoor vind het echt niet kunne hoe hun met hun klanten omgaan!

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    wij mogen ook even 1100euro ophoesten tot belasting wel alles geregeld heeft,hebben geluk dat schoonouders willen voorschieten

Deel Deze Pagina