Hond gebeten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia was gisteren bij m'n moeder en er gebeurde "iets" met de hond. Zij stond bij hem (op z'n staart???) en de hond schrok opeens en snauwde. Het klinkt op deze manier misschien heel erg, maar het viel heel erg mee. Julia moest wel huilen en mijn vader heeft haar getroost. Niemand heeft het echt goed gezien, maar een paar minuten later zaten ze aan tafel en zag mijn moeder allemaal bloed aan haar hoofdje! Schrikken natuurlijk! Het bleek maar een heel klein wondje, van 2 bij 3 mm, tussen haar haartjes, maar het bloedde behoorlijk. Daar omheen zit ook een schaafwondje. Het lijkt me lang niet groot genoeg voor een hechting, en ze heeft gewoon haar DKT(etanus)P prik gehad, maar ik vraag me af of ik hier nog mee naar de huisarts moet ?!?! Ik ga liever voor niets, maar Julia is een beetje bang voor de dokter, dus als het niet hoeft...

Mijn moeder heeft het trouwens uitgespoeld, het heeft goed gebloed en ze heeft er betadine zalf opgedaan. Zal dat genoeg zijn?

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    als het nu niet meer bloed zou ik het zo laten, wel ff in de gaten houden of het niet erg rood word, en dan alsnog gaan, maar als ze gewoon haar prikjes heeft gehad lijkt het me niet nodig.

3. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    anders gewoon efe naar de ha bellen en voor de zekerheid even vragen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou even bellen voor overleg met de HA. Dierenbeten zijn vaak erg 'vies', in principe zou je met een DKTP wel goed moeten zitten denk ik, maar ik zou voor de zekerheid even bellen. Kunnen ze ook aangeven waar je eventueel nog op moet letten etc.

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

HA bellen en even overleggen?

6. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben hier een grote hond lopen en tot op heden gaat het goed, gelukkig.
    Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik niet naar de HA gaan, maar dat is helemaal aan jouw. Een wondje aan het hoofd bloed natuurlijk heel erg daarom lijkt het ook erg, maar waarschijnlijk is het gewoon een "schaafwond" van de hoektand van de hond.
    Als je de HA belt moet je toch langskomen, maar dat is natuurlijk aan jou, dat moet je zelf weten.

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    juist goed dat het ff goed heeft gebloed want dat neemt de meeste viezigheid mee!
    ik zou ook niet naar de HA gaan, maar wel even in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken..

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind dat je de huisarts altijd moet bellen bij een bijt van een hond met als gevolg een bloedende wond.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt! We hebben gebeld en moesten even langskomen. Bleek achteraf niet nodig, was idd niks aan de hand. We moeten even opletten dat het niet rood wordt, maar verder hoeft er niks. Gelukkig maar!

Achteraf een geruststelling, maar ik zou de volgende keer ook niet meer gaan. De HA moest zelfs nog in de computer opzoeken of er bij de DKTP wel Tetanus zat ;)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou in ieder geval even belllen met de HA en advies vragen. Misschien hoef je indd niet langs te komen en valt alles mee. Maar beter even vragen voordat het straks toch niet mee gaat vallen en je verder van huis bent.

Ik hoop dat je kindje niet al teveel geschrokken is ! En ik ben blij dat de hind niet echt gebeten heeft ! Liefs sassie

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He?:$
    Ben ik nou de enige die niet enorm schrikt van zo'n bericht?

Een hond die een kind op het hoofd BIJT als er op zijn staart gestaan wordt, die is dus niet te vertrouwen. In het vervolg hond in de bench, op de gang, weet ik veel, maar dus nooit meer samen.

Hier heeft zoonlief ook weleens op de staart van 1 van de honden gestaan, maar als 1 van mijn honden zou uithalen/bijten dan dus nooit meer samen!

Maar misschien ben ik wel een te overbezorgde muts hoor...

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik begrijp je wel hoor, want wij zijn ook ontzettend geschrokken en we zijn nu veel strenger met die twee samen. Die hond is echt niet gemeen of vals, maar schrok inderdaad en hij is niet van die kleine kinderen gewend. Hij vindt het niet erg, maar hij kent dat gewoon niet en schrok van haar. We houden ze nu beter uit elkaar, en de hond gewoon standaard in z'n mand liggen ipv languit over de vloer.

Ze heeft ook wel eens een uithaal van de kat gehad, over haar gezicht. Die was eigenlijk veel gemener, omdat de kat het echt in een dolle bui deed en Julia de kat niks aandeed. Maar ja, het blijven beesten, maar het klinkt meteen ook veel ernstiger als een hond het doet. Bijten is ook naar. Mijn moeder was ook ontzettend geschrokken en errug boos op de hond, ook al was het een ongeluk. Julia moet beter leren opletten, en de hond moet gewoon vaker in z'n mand of uit haar speelplek weg. Het klinkt ook erger dan het is, denk ik...

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Gentle, ik vind het een goede oplossing, waarvoor je gekozen hebt. Ik had het ook zo gedaan.

Ik heb 2 honden en mijn ouders 3, dus hier is het ook vaak opletten geblazen.

14. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Waarschijnlijk was het hoofd het dichtsbij de bek van de hond.. De hond schrikt heeft pijn en geeft hierop een reactie van schrik..
    Ik schrik hier niet van nee, hond is niet gelijk vals..

15. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn dochter is ook 2x gebeten door de hond van mijn ouders! Hond heeft amper tanden, dus kan niet echt doorbijten, maar het is zeker wel pijnlijk! Hond loopt nu met een muilkorf als mijn dochter er is! En die hond is niet vals, maar gewoon een oude chago en heeft overal arthrose en is gewoon heel pijnlijk! De minste aanraking is gevoelig bij die hond. Dus vals nee, maar we moeten zeker opletten

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zeg ik dat dan, Nanni, dat de hond vals is? Ik dacht het niet.

Mijn honden schrikken ook weleens en hebben ook weleens pijn, maar die geven geen bijtreactie, DAT vind ik verontrustend.

Dus: scheiden die twee, volgende keer is het wel goed raak. Maar dat vertrouw ik wel aan Gentle en haar ouders toe als ik haar reactie lees. Ik loop lang genoeg mee in de hondenwereld dat ik genoeg vreselijke verhalen ken, maar ik zal ze een ieder besparen.

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dat is ook wat zeg.... :)

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat vind ik ook, onze hond heeft nog nooit naar iemand, laat staan een bijtreaktie.. En dan hebben onze neefjes en nichtjes al van alles met hem uitgespookt, oren trekken, staart trekken, erop zitten, als hij het beu is, loopt hij gewoon weg..

Gewoon goed in de gaten houden, hond en kind!

Deel Deze Pagina