Welke dagen zouden jullie kiezen?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Minny, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb al eens eerder een topic geopend over mijn werkdagen. Omdat ik in principe zelf mijn dagen mag bepalen zijn er nog al wat opties :D

Welke optie zouden jullie kiezen en waarom?

maandag dinsdag donderdag en vrijdag van 8.30 tot 14.00 uur. dan kom ik op 22 uur in totaal

of

maandag dinsdag en donderdag van 8.30 tot 14.00 uur en de woensdag van 8.30 tot 12.00 uur. Dan kom ik op 20 uur.

Eigenlijk dus de vraag welke dag vrij lekkerder is. Woensdag of vrijdag? Ben wel altijd alle middagen lekker vroeg dan.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Gaat je kind al naar school? Dan zou ik de tweede optie kiezen, zodat je 1 middag minder opvang nodig hebt. En ik vind het zelf ook wel lekker om vrijdag vrij te zijn, dan heb ik m'n huis op orde voor het weekend en hoeven we zaterdag niet meer zoveel te doen, zodat we tijd hebben voor leukere dingen.

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    En zo vind ik het heerlijk om de week in 2en te splitsen ...

Ik werk voor mijzelf met 2 wekelijkse roosters...di-wo-do-vrij of di-wo-vrij-zat Maar ik vind de weken van 4 dagen op rij het zwaarste, ook wat betreft het missen van mijn zoon. Maar ik werk dan wel hele dagen, dus dat scheelt daarin misschien ook wel weer.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan je niet helpen, want ik heb al 3 jaar op dinsdag vrij. Is voor mij een ideale dag! Als ik weer aan het werk ga na dit verlof, houd ik het ook op de dinsdag.

Qua woensdag of vrijdag... Ik zou het zo zien:
    Hangt inderdaad af van of je kindje al naar school gaat EN van de schooltijden. We hebben hier twee scholen, waarvan er eentje op vrijdag maar een halve dag hebben, terwijl bij die ander vrijdag een gewone schooldag is, tot 3 uur.

Verder kan het een voordeel zijn om vrijdag vrij te zijn, als je op vakantie gaat of zo. Ook als je man bijvoorbeeld die dag niet vrij is, dan kun jij die vrijdag al vast gebruiken om spullen te pakken. Ook voor een lang weekend, hoeft er maar één van jullie de vrijdag vrij te nemen.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Op dit moment werk ik nog anders, want alleen de oudste gaat naar de basisschool. De jongste is 2.5 jaar. Maar omdat de BSO waar de oudste heen gaat ons niet bevalt wil ik het graag veranderen. En omdat ik niet straks als de oudste ook 4 is weer wil veranderen, wil ik proberen alvast zoveel mogelijk te gaan werken als straks.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou op vrijdag werken, maak je net iets meer uur en die twee uur merk je denk ik in vermoeidheid toch niet..
    En de woensdag tussendoor lijkt me fijner als 4 dgn achtereen.
    En mocht je een weekend weg willen ofzo, ben je nog vroeg genoeg thuis.. Dat had ik als reden voor de vrijdag. ;)
    Doen we nog wel eens en wil niet steeds vrij vragen..

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hmm ja 4x 5.5 uur is best lekker denk ik. Korte dagen, alle middagen vrij. Ik werk alleen vaak op vrijdagavond ook nog ergens anders en vraag me af of het dan niet te druk wordt. Want dan moet ik om 17 uur al beginnen!

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben nu ook gewend om 2 hele en 1 halve dag te werken. Ik heb nu op woensdag om 12 uur al weekend. Maar ik wil straks geen opvang meer voor de kids, dus kan alleen onder schooltijden werken.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

We hebben dan helemaal geen opvang meer nodig. Dan werk ik echt onder schooltijden.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het heerlijk om op woensdag vrij te zijn. Lekker mijn mini-weekend midden in de week! Twee dagen werken en meteen weer vrij!

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ja ik ben nu de donderdag en vrijdag vrij, wel luxe hoor...

Maar ik wil ook niet meer op woensdag werken, want ik kan maar tot 12 uur. 3.5 uur werken is echt de moeite niet! Maar dan moet ik op vrijdag. Wel tot 14 uur.

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    welke jobs doen jullie dan dat je zo zelf alles mag kiezen???
    ik werk van maandag tot vrijdag van 7u30 tot 15u36

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ik heb een kantoorbaan!

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik werk 20 uur per week.
    Ik heb gekozen voor maandag (middag/avond), dinsdag (middag/avond) en woensdag een halve dag (overdag, een vergadermiddag)

Kwam mij beter uit i.v.m. rooster van min vriend en de kids gaan maar 2 dagdelen per week naar het KDV.
    Maandag en dinsdag van 13.00 - 18.00 uur. Dus goed te doen voor ze en ook voor onze portomonnee :)

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ga nu het volgende aanvragen. KDV is al akkoord.

maandag van 8.30 tot 17 uur
    dinsdag van 8.30 tot 14 uur
    donderdag van 8.30 tot 14

Dan kom ik op 19 uur. Om de week werk ik dan nog een vrijdagochtend van 8.30 tot 12.30 uur extra. Dat maakt gemiddeld 21 uur.

Het is wel een dure optie, want we nemen 2 hele opvangdagen af, maar dan hoeven we mijn moeder in ieder geval niet extra te vragen. Die past op maandag al de hele dag op.

Zoontje moet dan 2 keer tot 2 uur naar het kdv en om de week nog een vrijdagochtend erbij.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik kan je niet helpen want ik werk maandag, dinsdag en donderdag en dus zowel de woensdag als de vrijdag vrij :) Ik werk wel hele dgn, in totaal dus 24u.

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dank voor je reactie, maar heb het al geregeld. Ik heb gekozen voor maandag hele dag, dinsdag en donderdag tot 2 uur en om de week op vrijdagochtend.

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Houd je dan wel in de gaten dat je niet meer dan 140% van de werktijd van de minst werkende vergoed krijgt van de belastingdienst. Alle uren die je daarboven zit moet je helemaal zelf betalen. Misschien heb je er al rekening mee gehouden, maar ik roep maar even... ;)

19. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook op woensdag vrij en dat bevalt super goed, de andere vier dagen werk ik, maar door die vrije dag midden in de week ervaar ik het niet als pittig. Dus ik zou ook zeggen de woensdag.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb een contract van 21 uur. Krijgen we dan max 29 uur vergoed?

Deel Deze Pagina