pffffffffff,kwetsend!

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 17 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Mijn z.u.s overwoog al een tijdje een sterilisatie,
    en zet dat dus nu door,ze heeft 1 dezer dagen een afspraak bij de gyn.
    Moet ze helemaal zelf weten hoor,maar ze zit het allemaal in geuren en kleuren te vertellen en nog eens tegen Jan&Alleman,zelfs bij ons op het werk :(
    Terwijl ik 4 jaar terug een hersteloperatie gehad heb.
    Iedere keer als ik het er weer over heb,zeg ik maar 'ja' en 'oh'.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan me idd voorstellen dat het kwetsend is.
    Zou dan ook een goed gesprek met je zus aan gaan,waarin je haar duidelijk maakt dat het je kwetst, dat het haar recht en keuze is om het tegen iedereen te vertellen maar vraag of ze er rekening mee kan houden dat als jij in de buurt bent dat het allemaal niet zo uitgebreid hoeft.
    Vind dat ze daar best een beetje rekening mee kan houden.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik hoop dat je er met je zus over kunt gaan praten. Ze bedoelt het vast niet kwetsend.

Groetjes, Didier

4. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    maar op die hersteloperatie werd destijds al niet zo enthausiast gereageerd :D en medeleven of ik al zwanger ben ja of nee,krijg ik niet(zit ik niet mee ook moet ik zeggen)
    Maarja,dat zwanger worden niet iets vanzelfsprekends is,heb ik nu dus ondervonden,en misschien,dat als ik me niet had laten steriliseren eerst,had ik misschien wel een 3e kindje gehad al,kan ik ook weinig van zeggen.
    Liet wel eens de moed zakken hoor in die 4 jaar sinds de hersteloperatie,en ging dan maar weer aan de pil om de menstruatie te verminderen,maarja dat schiet ook niet op,dus gebruik nu geen anticonceptie,en mocht het op de natuurlijke manier niet meer lukken,dan leg ik me er bij neer,maar als een ander dan doodleuk over een sterilisatie zit te praten steekt me dat.

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik praat ook gewoon over een sterilisatie terwijl mijn zus geen kinderen kan krijgen.
    ze zegt dat ze dat liever heeft dan dat ik op eieren ga lopen.

begrijp jou niet helemaal,je hebt zelf een sterilisatie gehad in het verleden,maar omdat jij dat hebt laten herstellen moet je zus haar mond houden.

6. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Nee,zo bedoel ik het niet.

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hoe bedoel je het dan?
    ik zie het hetzelfde als ruby.
    ik praat ook gewoon over mijn eigen sterilisatie,
    geen geheimen over,
    snap eigenlijk niet waarom het jou kwetst?

8. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    omdat het bij mij nu al zo lang duurt :confused:

9. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    en ze probeert ook een reactie uit te lokken merk ik,
    of of ik iets los laat over mijn 'zwanger willen worden'

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ook ik vat het niet helemaal. Als ze nu morgen zwanger bij je op de stoep stond, en dat je dan even van de kaart zou zijn.... dat zou ik snappen maar omdat jij niet zwanger kan worden vindt je het vervelend dat zij een sterillisatie ondergaat? Het spijt me voor je maar ik zie de link niet hoe dat jou moet kwetsen.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    moeilijk , maar ik denk dat je best mag zeggen dat je het moeilijk vind om te horen, omdat je zelf al zo lang weer wil. En dan kun je best zeggen; nee ik ben nog steeds niet zwanger. Dan is dat maar duidelijk toch?
    Kijk dat ze het erover heeft is logisch, maar ik vind -in tegenstelling tot de laatste reacties- omdat ze het weet, dat ze er best rekening mee mag houden en het ietsje minder mag. Maar lang niet iedereen is zich er van bewust. Dus ik denk dat je het wel aan moet geven....
    sterkte!

12. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Sorry,misschien heb ik het wat warrig gebracht...

Omdat zij natuurlijk het hoofdstuk kinderen krijgen al gesloten heeft,en bij ons die wens er dus nog wel is(daar heb ik destijds aardig wat kritiek op gehad van d'r,maar ze heeft mijn keus/wens maar te respecteren,net zoals ik die van haar nu ook doe)
    Zij zal waarschijnlijk denken,doordat het 'al' weer 4 jaar terug is van mijn operatie,dat het er hier misschien niet meer van komt,maar dat zal de tijd wel leren of ik nog zwanger KAN worden.
    Ze zegt het dan wel niet letterlijk,maar zoals ze er nu zelf over praatte,zou ze het liefst hebben dat ik me ook weer liet steriliseren.
    (en ik ken haar het beste ;) )

13. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik begrijp het nog steeds niet helemaal, maar dat komt misschien doordat ik niet het hele verhaal ken :( Heb je al kinderen en heb je je daarom laten steriliseren? En waarom zou je zus in vredesnaam willen dat jij je laat steriliseren? Ik heb een zusje, maar ik geloof niet dat ik ooit een mening zou hebben over haar wel of niet kinderwens. Ik wens dat mijn zusje gelukkig is en verder heb ik niets met haar keuzes te maken lijkt mij. Als dit je werkelijk kwetst, dan zou ik dat denk ik, toch maar met haar bespreken. Veel succes!

Groetjes, Carlijn

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mag ik vragen waarom je z.u.s. schrijft inplaats van gewoon zus?

15. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    ivm zoekfunctie ;)

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ? snap het niet.

17. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    ivm meelezers(je weet maar nooit)

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    maar als andere in het antwoord gewoon zus typen komt het er ook gewoon uit hoor.

19. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    dat wist ik niet dus...

topic misschien maar ff verwijderen?

20. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    denk niet dat je zus hier op een zwangerschapsforum zit als ze zich gaat steriliseren

Deel Deze Pagina