Quick Step laminaat of juist niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marijtje, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    In onze nieuwe woning willen we graag een goede kwaliteit laminaat neerleggen in de woonkamer.

    In heb nu een staal in huis met Quick Step laminaat met een kleine groef aan de lange kant, kleur Merbau. Ik moest even wennen, vond hem eigenlijk nog vrij rood. Maar na een paar dagen er tegen aan kijken is hij toch wel erg mooi...

    Maar, als ik op het internet zoek lees ik toch best wel wat negatieve verhalen over Quick Step. Het zou toch wel vrij snel krassen geven. Wie heeft er ervaring met Quick Step laminaat en is heel tevreden of juist niet?
    Misschien iemand die juist een van de volgende merken heeft: Pergo, Berryfloor, Balterio ?
     
  2. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn ouders hebben nu al 11 jaar hun quickstep laminaat liggen en ziet er nog steeds heel netjes uit. Hebben 2honden gehad (nu nog 1)
     
  3. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi,

    Zelf heb ik geen ervaring met al die merken.
    Wel heeft mijn man jaren die merken gereden en bezorgt bij klanten en hebben we ons goed laten informeren aangezien we in eerste instantie vloerverwarming onder laminaat wilde leggen. (zal in de toekomst nog wel eens gebeuren)

    Uit alle informatie die we hebben, en die mijn man van verschillende zaken heeft gehoord in de loop van de jaren blijkt dat quikstep en balterio van gelijke goede kwaliteit zijn. Wel is alleen van quikstep bekend dat je er vloerverwarming onder kunt leggen en geven zijn op hun website de isolatiewaarden aan en welke ondervloer je dan nodig hebt.

    Zelf zouden wij dus quick step kiezen.
    Wat voor jullie het beste is, ligt eraan wat jullie ermee willen en welke kleur je het mooiste vind. Elk laminaar krast maar al die merken hebben een stevige toplaag dus bij normaal woongebruik zal het wel meevallen. We kennen zaken die het zelfs in een winkel hebben liggen zonder die problemen terwijl de belasting daar hoger is.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je veel succes met het kiezen. Ga uit van je eigen idee na het inzamelen van informatie en zeker ook van wat je mooi vind. Er zit volgens mij wel vershil tussen de verschillende collecties.

    Veel succes,

    Krissa
     
  4. kili

    kili Niet meer actief

    Hoi,

    Wij hebben sinds 1 jaar Quick Step laminaat, met aan allebei de kanten een groef.
    Bij ons is het nog mooi. Wij dweilen eens in de zoveel tijd met spul van het kruidvat. ( Eerst met spul van Quick step zelf, maar dat is zo duur, en moet je nadrogen met een doek, dus veel werk).

    Hopelijk weet je zo genoeg, en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel !

    Liefs,

    Kili

    Ps; Van andere merken weet ik dus niet zoveel :)
     
  5. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ook hier hebben we een QSvloer door het hele huis. En inderdaad wel wat krassen (tja je kan ook niet alles over de vloer heen trekken). Maar dat is volledig onze eigen schuld. Wij zijn er echt heel blij mee.
    Succes met kiezen.
     
  6. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    Dank voor jullie antwoorden! De keuze is inderdaad enorm en het is best moeilijk om een goede kleur te kiezen. Woonkamer is vrij groot, dus het is dan wel een heel groot vlak.
    We gaan de eerste etage ook doen, maar wel zonder groef. Stuk goedkoper en handiger in de kinderkamers.
     
  7. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    wij hebben Balterio en een hond.. geen krassen hoor echt supersterk .. we hebben eens een testlatje een week in de regen buiten laten liggen en nog niks aan de hand... met quick step geen ervaring
     
  8. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    ik heb QS gehad en ook balterio..

    ik was over balterio meer te spreken..
    absoluut na 5 jaar geen krasje en dan met kind,twee honden en katten..
    ik laat nog wel een wat uit mijn handen vallen en ook daar geen beschadigingen van.

    Qs krast toch sneller..
     
  9. Rossi

    Rossi Actief lid

    6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Wij hebben beneden tegellaminaat van Quik step, en die bevalt ons harstikke goed, we hebben er nog geen krasje op en hij ligt er nu 2 jaar, en onze hond gooit er toch regelmatig haar botjes op, en boven hebben we ook laminaat liggen van Quik step en bevalt ook harstikke goed :D
     
  10. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Mijn vader heeft pergo ligt er nu ik denk 2 jaar is heel mooi! en gaan krassen en beschadigingen. Pergo heb je in verschillende prijsklasses.. dus hoe duurder hoe beter.
     
  11. inge75

    inge75 Actief lid

    12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    wij hebben nu 5 jaar een QS vloer en ik ben er erg blij mee.
    wij willen binnenkort gaan uitbouwen en dan kunne we deze vloer gewoon houden want hij is nog steeds leverbaar.


    Groet Inge
     
  12. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mijn moeder heeft QS sinds een aantal jaren enne... ziet er nog steeds prachtig uit!
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm wij hebben uiteindelijk vooral uitgezocht op kleur in de bouwmarkt

    bovendien staat er op het laminaat vaak waar het het meest geschikt voor is
    dus voor woonhuisgebruik, keuken of openbare ruimtes.

    dus uiteindelijk gewoon een kleur uitgezocht.. en daarbij voornamelijk opgelet of het geschikt was voor openbare ruimtes
    gezien die toch duidelijk wat meer aan slijtage onder hevig zijn dan normaal in je woonkamer

    maarja.. het ligt er nu 2 weken.. dus nog even afwachten wat het resultaat op lange termijn gaat zijn :)
     
  14. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hier Quickstep door het hele huis. Prachtig! Onder de bureaustoelen wordt het een beetje dof, maar als je het schoonmaakt met een goede laminaatreiniger dan ziet her er weer als nieuw uit. Ons huis is ontzettend licht, dus we hebben ook voor een wat donkerder vloer gekozen gekozen (merbau), en dan die variant met vier groeven, zodat het als planken ligt. Iedereen die voor het eerst bij ons thuis komt maakt een opmerking over de vloer. Van "jee, is dat echt hout?" tot "waanzinnig mooie vloer, waar heb je die vandaan?". Het was geen goedkope vloer, maar hij is iedere euro dubbel en dwars waard wat mij betreft.
     
  15. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    Hoi Belle,

    Dat is dan precies de vloer die hier nu in een test-staal in huis ligt... Ik vind het inderdaad ook erg mooi.
    We hebben hier ook een staal liggen in een donker-eiken geoliede vloer en we zijn er dus nu over uit dat die het niet gaat worden.
     
  16. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Oeh, die donker eiken variant is ook mooi.

    Ik had zelf nooit gedacht dat ik een laminaatvloer zou leggen, want in het verleden waren dat altijd van die saaie, nietszeggende gladde vloertjes in diverse varianten geel en beige. Maar zo'n donkere vloer geeft een huis echt karakter, vind ik. Tegenwoordig hebben ze zelfs zwarte vloeren. Super voor in een oud huis, en zoveel makkelijker te onderhouden dan echt hout.

    Nou ja, we horen wel welke het wordt, nietwaar Marijtje?
     
  17. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb geen ervaring met t merk, maar heb wel een laminaatvloer die ook rood-achtig is.
    En dat zou ik dus nooit meer doen, je ziet er best veel op. Boven heb ik een lichte kleur, met zo'n witte waas erover en dat is niet zo besmettelijk.
     

Deel Deze Pagina