Zijn er meer stellen die dat ook doen: bewust een maandje overslaan? Wij zijn net begonnen, de afgelopen maand is het niet gelukt (vandaag ongesteld) en de komende 2 maanden slaan we even over. We willen liever niet in december uitgerekend zijn. Dat is voor ons zo'n drukke maand (ook met meerdere verjaardagen). En omdat we net begonnen zijn, vinden we dat we dit nog kunnen maken. Ik denk dat als we over een jaar nog bezig zijn, dat we dan gewoon blijven proberen. Is dat gek? Of doen jullie dat ook wel eens?
ik vind dit niet gek hoor! zeker niet als je net begonnen bent met proberen.. maar hoe doe je dat overslaan dan? met condoom vrijen of weer even aan de pil ofzo? ik zou nu niet meer een maandje overslaan...maar ja wij zijn dan ook al 14 rondes ver hihi
Hoi LadyInRed, ik vind het ook niet gek hoor Januari hebben we ook bewust overgeslagen omdat we dan beide met buikgriep zaten en we te misselijk waren om er nog maar aan te denken . Misschien dat we komende maand ook zullen overslaan omdat we dan volop in een verhuis zitten, maar daarna gaan we er volop voor, als het nu nog niet raak is natuurlijk . Marieke1610, niet klussen in de vruchtbare periode of idd met condoom
als je nog maar net bezig bent kan ik het goed snappen dat je er dan een beetje rekening mee houd. als je al langer bezig bent zou ik elke kans nemen die er is...
Kan me goed voorstellen hoor dat je een x een maandje overslaat. Wij hebben deze maand ook iets minder precies geklust
Wij zijn nou inmiddels 9 maand bezig en ik moet zeggen dat ik het voor mijn kindje helemaal niet leuk zou vinden als het in december jarig was! Maar ik ben inmiddels wel op het punt aanbeland dat ik al blij ben als we een kindje zouden krijgen, ookal is het met sinterklaas, verjaardag beste vriendin, verjaardag dochtertje beste vriend, kerstmis of opa &oma's trouwdag! Mocht het dus komende maand niet gelukt zijn, kan ik me in elk geval ermee troosten dat het kindje z'n eigen verjaardag normaal kan vieren! ff offtopic: @Jessie: zou jouw nod niet op 21/2 moeten zijn? je vorige cyclus was toch 34? Dan kun je daar toch nu ook van uitgaan? Al getest laatste paar dagen?
ha snap jou heel goed zelf een mk gehad en trouwen in juli dus wilde niet hoogzwanger zijn mar ja ik wilde eigenlijk wel snel opnieuwe proberen maar hebben toch 2 maadnen gewacht en gewoon met condoom gedaan en kijk nu in de 2e ronde erna weer raak succes
Tezzzz:Nee nog niet getest. Gister een heeeeeeel ienieminie beetje bloedverlies gehad, dus dacht dat ik ongesteld zou worden, maar dit heeft zich tot nu toe nog niet doorgezet........Wil nog een paar dagen afwachten en dan testen.....
Wij doen dat ook hoor.. We waren net begonnen en toen moest ik medicijnen gaan gebruiken waarmee ik niet zwanger mag worden, dus we klussen in ieder geval anderhalve maand niet. Het heeft ook allemaal niet zo ontzettend veel haast en mijn eigen gezondheid is belangrijker dan die van een baby die er nog helemaal niet zit aan te komen, toch?
Zolang er nog geen baby is zeker. Moet zeggen dat ik er niet zo op gelet heb wanneer ik dan uitgerekend zou zijn, maar kan me voorstellen dat je even overslaat, december is nou niet echt een geweldige maand om jarig te zijn.
HOI wij hebben ook besloten om 2 maandjes over te slaan. We zouden begin december of begin januari ook niet erg leuk vinden. Al die feestdagen op elkaar, nee liever niet. We hebben 2 maanden geprobeerd en we hadden dit vooraf al afgesproken. Tis wel spijtig, maar wat zijn 2 maanden achteraf hé! Stel je voor dat het juist nog in december geboren wordt of op Sinterklaas. 't zal effie met condoom moeten... ondertussen kan ik verder ontpillen! hopelijk lukt het dan daarna natuurlijk wel snel. ach ja we zien wel! maar ik weet dusd héél goed hoe jij je voelt! doeikes! wanneer gaan jullie er dan weer tegenaan? wij in mei!
Hee, hier ook heel herkenbaar! Wij slaan nu ook even over. (maar als we wel echt zin hebben gaan we ook niet ingewikkeld doen met condooms denk ik). Ik vind nov-jan ook geen leuke maanden en bovendien hebben we net gemerkt dat dat met een eigen zaak echt de allerdrukste maanden zijn. Dus vanaf maart kunnen we veel beter gaan genieten van een klein wondertje! Overigens vorig jaar deze maanden ook redelijk bewust over geslagen... Maar ook al zijn we nu al ruim anderhalfjaar bezig, toch wil ik niet bevallen eind/begin van het jaar!
in het begin dat we net bezig waren had ik zo van niet midden in de zomer bevallen of eind van het jaar, maar ja toen we al meer dan een jaar bezig waren boeide me het niet meer wanneer ik zwanger zou zijn of eventueel moest bevallen. uiteindelijk raakte in na heel veel moeite zwanger,18 maanden over gedaan en tja ik was 2 december uitgerekend, dat maakte me niks meer uit, ik was zwanger en daar was ik al heel blij om. uit eindelijk ben ik 22 dagen tevroeg bevallen van een kern gezonde dochter. toen ze 10 november werd geboren had ik wel zo van o gelukkig niet rond sinterklaas.
Wij kunnen nu net gaan beginnen met klussen (eerder kon niet ivm medicijnen) maar wachten ook nog tot april/mei omdat we ook niet in december willen bevallen. December is super druk en mn man is dan ook jarig en we zijn in december getrouwd hadden we zoiets van toch maar ff wachten. Denk dat als we volgend jaar nog bezig zijn we er niet voor zullen stoppen, maar hopelijk zijn we dan wel zwanger. Vind het dus helemaal niet raar (dacht zelf dat ik de enige was die daar verder over na dacht). Maar ik zou het ook echt heel vervelend vinden om nog een feestje erbij te hebben in december, en idd nu is het wel ff uitzitten (want wachten is zoooooo vervelend), maar daar heb je straks nog jaaaaaaren plezier van Oja ik ben in januari al gestopt met de pil en wij doen nu gewoon aan "voor het zingen de kerk uit" en temperaturen, zodat we weten wanneer het ei vertrokken is. Dus als we toch nu zwanger worden door deze onwijs veilige methode :^o is het eigen schul dikke buik en wel bevallen in december.
ik ben in december 2007 gestopt met det pil en wij gaan pas eind maart begin april "serieus" klussen. tot die tijd gewoon een condoom gebruikt. wij hebben een huis gekocht en kunnen daar pas in september in. vandaar dat wij iets later beginnen met "serieus" klussen. ondertussen al flink kunnen ontpillen en zou het allemaal in 1x raak zijn dan maar in december bevallen. ik ben al blij als ik zwanger zou kunnen worden. maar ik kan ook best begrijpen dat mensen niet met de feestdagen willen bevallen.
Hmmm... Misschien ben ik de enige die het raar vindt? Ik zou denken als je een kinderwens hebt maakt het toch niet uit wanneer het kindje straks jarig zou zijn of dat je in de zomer moet bevallen? Ik ben begin augustus uitgerekend, heb er geen moment over nagedacht toen wij voor een kindje gingen en het kan mij ook allemaal niet zoveel schelen eigenlijk... Misschien ben ik wel erg nuchter, dat kan ook!
Weet niet of het met nuchter zijn te maken heeft. Ik ben ook harstikke nuchter, heb alleen een man die in december jarig is en dit dus echt niet leuk/handig vind. Bij mij in de klas vroeger zat er ook een meisje die 6 december jarig was en dat helemaal niet leuk vond. Vind ik op zich een goede reden om december maar ff over te slaan! Dus misschien zijn wij juist wel nuchterder om even voorbij de bevruchting te denken Weet niet of ik het volgend jaar nog zou doen, want dan zouden we al een jaar bezig zijn, maar om een maandje later te beginnen vind ik juist doordacht Ik kan me ook wel voorstellen dat de kindwens zo groot is dat je niet een maandje over wil slaan! Misschien is een maandje later beginnen toch minder moeilijk dan tussendoor starten. We hebben nog geen teleurstelling gehad.
Oh ik snap best dat er dagen zijn dat je liever niet jarig bent maar om daar nou rekening mee te houden met "klussen" vind ik persoonlijk ver gaan! Maar hey, iedereen moet fijn doen waar die zelf zin in heeft! Ik vind het alleen wel raar! Je hebt iedere maand maar zo'n kleine kans om zwanger te raken om dan om zo'n reden de kans voorbij te laten gaan vind ik gek en dat was de vraag!