Gulzige drinker

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Ava2011, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Mijn dochter is 6 weken oud en krijgt flesvoeding, 120/4.

Nu heeft ze vaak zo'n trek dat ze de fles (Avent, kleinste speen) echt aanvalt. Met als gevolg dat ze af en toe behoorlijk wat laat staan omdat ze in slaap valt, of ze gaat schreeuwen en schudden met haar hoofdje. Ze heeft dan soms nog wel trek volgens mij. Misschien af en toe ook een krampje. Ze heeft ook regelmatig last van harde ontlasting...
    Zou jij een andere speen aanraden? Of heb je andere tips?
    (als je haar 's nachts slapend een fles geeft, drinkt ze die rustig zo helemaal leeg....)
    Consultatiebureau gaf voor de ontlasting aan om af en toe wat water tussen door te geven, maar dat krijg ik er niet in bij haar. Wat meer water in de fles probeer ik al....

Ze heeft 's nachts een paar keer doorgeslapen, maar vaak brult ze omdat ze honger heeft. Zou het helpen om in de laatste fles wat voeding voor hngerige baby's te doen?

Bedankt!!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als ze de fles aanvalt en vervolgens dan in slaap valt, dan kan het inderdaad dat de speen te klein is. Je zou dan een grotere kunnen proberen. Misschien heeft ze wel wat meer voeding nodig. Gecombineerd met een andere speen zou alle problemen op kunnen oplossen. Zou je even haar gewicht door willen geven, en ook hoeveel voeding ze krijgt en wanneer? Dan kan ik kijken of ze genoeg krijgt.

Groetjes Adrienne

3. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze woog 27 dec 4920 gr, toen was ze ong 5,5 week.
    Ze krijgt overdag om de 3 a 4 uur een fles. Vaak gaat ze na 3 uur piepen, maar als ze slaapt laten we haar liggen. 's Nachts zit er vaak een keer 5 en een keer 4 tussen. CB zei dat we anders 150/5 kunne aanbieden. Daarnet dronk ze goed, de twee flessen daarvoor niet....
    Ik heb al een grotere speen in huis, maar omdat ze snel drinkt dacht ik dat dat goed zou zijn.....

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is wel een beetje tegenstrijdig. Ze valt de fles aan, maar laat er toch veel in staan? Ongeveer een minuut of twintig over de fles is mooi. Ze mag best iets meer in de fles hoor. Probeer die 150+5 maar eens, en kijk dan maar hoeveel ze er van leegdrinkt. Het is echt uit proberen wat de speen betreft.

De harde ontlasting is weinig aan te doen. Tegen kramp kun je eventueel infacol gebruiken. Daar gaan ze beter van boeren.
    Is te koop bi een goede drogist.

Groetjes Adrienne

5. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze drinkt eigenlijk sinds gister minder. Anders dronk ze ook niet elke 120/4 fles leeg, maar wel af en toe of ze liet 10cc staan. Nu laat ze bijna elke keer 40cc staan. Fles zit wel voller, omdat ik er wat extra water bij heb gedaan ivm harde ontlasting.
    Kan het zijn dat ze minder drinkt door die ontlasting, of kan het gewoon een 'fase' zijn? Lijkt me nu niet zinvol om te beginnen met 150/5 aan te bieden als ze 120/4 niet leeg drinkt.

Volgens mij heeft ze geen kramp, maar is het puur de ontlasting...
    Ik hoor van iemand een lepeltje sinaasappelsap toevoegen aan de fles?
    Ben bang dat als ik de huisarts bel dat ie meteen wat laxerends voorschrijft... En overstappen op andere voeding wil ik eigenlijk lieber nig niet, of denk je dat dat zin heeft? (nu standaard kruidvat)

Bedankt!

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk niet echt dat het een fase is, ze kan wel een tijdje stilstaan, maar minder gaan drinken eigenlijk niet.

Wanneer ga je weer naar het CB, dan weet je hoe het zit met groeien. Er is als het goed is een spreekuur speciaal daarvoor. Ik denk dat het goed is dat je met hun overlegt over eventueel andere voeding. Je zou ook nog eens een andere fles/speen kunnen proberen. Ik ben zelf erg te spreken over de dr Brown fles.

Sinaasappelsap bij de voeding, zou ik zo snel niet aan beginnen op eigen houtje. Altijd overleg met CB. Een huisarts kan je iets voorschrijven, maar je bepaalt altijd zelf wat je wel en niet wil geven. Soms is het tijdelijk nodig.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina