Pffft. Zoon 4 en nekklacht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door goblins, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Tegelijk ;)

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een reality check dat je ten alle tijden maar te gedragen hebt lijkt me heel normaal.

De juf is gewoon dag begonnen, er komt dan een huilend kind binnen en je wordt nog even zo behandeld. Eh nee, gewoon nee. Breng je haar dag nou ook niet bepaald verder mee.

Het zou even wat zijn zeg als je maar om je heen mag maaien overal omdat je overspannen bent. Wat denk je dat het effect op andere mensen is.

MrsBucket vindt dit leuk.
  3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ze heeft het aan de meester uitgelegd, en toen kwam de juf er aan en gaf gelijk haar oordeel. Na een spannende ochtend is het een hele verstandige keuze dat ze dan omdraait en wegloop. Juist voordat uit de hand loopt. De meester weet het verhaal en kan dat dan tegen de juf zeggen toch?

4. Evanesco

Wat een overtrokken reactie.

Je doet net alsof ze klas in liep. Een jankend kind bij de juf neer zette, en weg liep.

Ze was een meester aan het uitleggen wat de situatie was. Juf kwam er bij en gaf een opmerking zonder het hele verhaal te kennen.

Het lijkt me dan een goede keuze om weg te lopen, ipv het nog erger te maken.

Maar dit gezegd hebben vraag ik me wel af wat ik in het verleden voorgevallen is.
    TS lijkt weinig credits te hebben bij de juf.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit is totaal anders dan wat TS schrijft he... Ze legde wel uit wat er was.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Aan iemand anders dan de juf zelf die dag al begonnen was met een volle klas kleuters en er een huilend kind bij krijgt. Dat is echt niet prettig. Kun je zelf als ouder ook wel even wat beter over nadenken. En dan gewoon weglopen is echt a-beleefd.

Dus breng ter tafel wat je wilt, TS heeft zich gewoon absoluut niet van haar beste kant laten zien. Ook niet tegen een kind van 4 dat moet kiezen tussen een pil of school.

Ik zou bij mezelf te raden gaan wat er beter kan ipv een topic openen om de juf nog even een duw na te geven.

7. Evanesco

Is dat wat ze doet ja?
    Dat lees Ik nergens terug hoor.
    Daarbij, dit is anoniem he. Ze verteld haar verhaal. Doen we dat niet allemaal hier?

Ik lees een moeder die het even moeilijk had/heeft.
    Die zelf nu ook wel ziet dat dit niet handig was.

Je hebt het over "de juf een duw na geven".

Je doet nu zelf precies hetzelfde...

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze geeft de juf geen duw na, ze is gewoon onzeker over hoe het ging en zit niet goed in haar vel. Hoe jij reageert is echt a-beleefd.

Paardenbloem, Whoopy en Evanesco vinden dit leuk.
  9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wel 1 keer had ik wat mot met een andere moeder en die moeder ging gelijk dit door kleppen bij de juf en werd ik nog even door de juf terecht gewezen terwijl de juf er niks mee te maken had.
    Daar heb ik toen wat van gezegd. Dat ik niet door een juf terecht gewezen werd te worden op iets waar zij niks mee te maken had.

Verder begon mijn zoon pas te huilen toen hij de juf zag(hij is nogal een dramaqueen, wat de juf regelmatig bevestigd) en gelijk al de situatie uitgelegd.

Daarna gaf ze me nog die trap na.

Ik ben niet op mijn mondje gevallen en ik vermoed dat ze daar niet zo goed mee kan omgaan. Ik kan nogal fel reageren. Helemaal nu in de burn out.
    Dus wijselijk weg gelopen voor ik mijn mond open zou trekken.

10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Maar waarom heb je nu precies gefaald in het moeder zijn? Want hier zeg je het tegenovergestelde; wijselijk weggelopen.
    waar zit je nu mee wat je liever anders had gedaan?

11. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb een burn-out, en herken dat dingen die je denkt fout te hebben gedaan heel lang blijven hangen. Mijn tip: zet het niet op internet. Ga niet nog meer meningen vragen. Want er is altijd iemand die zegt dat je het fout hebt gedaan en dat komt extra binnen als je er al zo mee zit. Je hebt een vervelende ochtend en misschien iets onhandig aangepakt: big deal. Doen we allemaal en de wereld vergaat niet

Paardenbloem en NiekeKris vinden dit leuk.
  12. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wat ben jij vriendelijk zeg :thumup:.
    Nog nooit van inlevingsvermogen gehoord? En zelf zeker ook nog nooit een ‘fout’ gemaakt?
    Vind je reactie erg onvriendelijk!

@ts hoe is het nu met jou en je zoontje?

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had hem niet naar school laten gaan, maar je bent heus geen gefaalde moeder omdat je die keuze nu wel maakte. Volgende keer pak je het misschien anders aan. Ik snap je redenatie hoor, als jij die pil niet wilt heb je dus geen pijn en kun je naar school. Maar zo werkt het bij jonge kinderen gewoon niet.

Wat betreft de reactie van de juf. Niet tof. Maar hé, wie weet zit zij ook tegen een burnout aan. Die kans is in het onderwijs ongeveer 1 op 4, of 1 op 5 ofzo. Als er halverwege de ochtend een huilend kind op school verschijnt, waarvan eerder die ochtend nog is gemeld dat die echt niet naar school kon komen, is dat ook niet tof.

Laat me raden: oudere kleuterjuf?

Deel Deze Pagina