Hallo dames, Ik heb een uitdaging, en alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd heeft niet geholpen. Ik heb een zoontje van 10.5 maand. Over het algemeen gaat alles best lekker, en ik heb hem best aardig uitgevogeld hahaha... Het enige waarvan ik niet goed weet hoe ik ermee moet omgaan is als hij Pffrrr doet tijdens zijn eten... En dat doet hij dus altijd wanneer we hem iets geven met een lepeltje. Met als gevolgd dat hij alles weer uitsproeit zeg maar.... Dat is een eerste keer nog best wel grappig, maar gaat zo ontzettend vervelen. (het eten duurt er behoorlijk wat langer door, alles incl mama wordt erg vies als je niet oppast... Ik heb al vanalles geprobeerd, bozig zeggen dat mama dat niet leuk vind, stoppen met eten geven, wegkijken en op die momenten geen aandacht geven etc. Het punt is dat hij het al vrij in het begin van de hapjes doet, dus stoppen met eten geven is geen oplossing, want dan krijgt hij nooit genoeg binnen! Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hiermee om?????? Groetjes Guppie
hmm zo erg heeft timo het niet gedaan, ik stopte even met eten e ging na een minuut weer verder, en inderdaad vermanend toespreken. Hij doet het nu niet zo vaak meer, was denk ik ook eenfase toen hij het net geleerd had, even uitzitten denk ik succes Miek
ik zei nee ..!! hield hij niet op... gaf ik hem nog een waarschuwing, hield ie nog niet op... loop ik weg, dan krijgt hij maar ff geen eten... hij kreeg gauw genoeg in de gaten dat als hij honger heeft en wil eten dat hij het niet moet doen.
Ik negeerde het gewoon en ging gewoon verder met eten geven. Zorg dat niemand erom lacht, ook niet de oppas etc. want dan kun je weer van voor af aan beginnen! Hier was het na een weekje wel over met de pret. Maar ze heeft weer iets nieuws bedacht . Achja, houd je bezig .
dat doet mijn meisje soms ook, ik besteed er geen aandacht aan en meestal is het dan niet meer leuk na 2 keer.
Hier nog één, en ook al van alles geprobeerd, zonder resultaat! Negeren, weglopen, boos worden, geen eten meer geven Ik merk vooral dat mijn zoontje het doet als hij halverwege is, dus de grootste honger weg is. Ben er ook niet blij mee, soms zit het brood in mijn haar... Ik heb er ook nog geen oplossing voor, hoop 'm in jouw topic te vinden...
Geen eten met een lepeltje meer geven, maar stukjes eten in zijn handje geven kan een oplossing zijn. En anders het lepeltje aan hem zelf geven. Met bijna 11 maanden kan dat heel goed. Het eten zit wel in zijn haar de eerste paar keren, maar als het kind zelf de regie heeft over zijn lepel en bordje eten heeft vergeet het waarschijnlijk om gek te doen. 't Is sowieso goed voor de motoriek en het zelfvertrouwen.
Ik zou geen dingen van een lepel geven, hooguit zelf met een lepel laten modderen. Dat kan hij helemaal niet meer pffrr doen. Gewoon stukjes laten pakken en zelf laten doen. Als hij honger heeft dan eet hij heus wel. En inderdaad compleet negeren als er toch iets met een lepel is, niet reageren, hooguit met lepel eten van gezicht vegen en weer in de mond doen.