Ik ben deze ronde begonnen met temperaturen op dag 18. Ik zit nu op dag 29. Naar mijn gevoel heb ik mijn eisprong gehad op dag 26. Vanaf dag 27 heb ik dus gezocht naar een stijging en die leek eraan te komen. Dag 27 had ik een beetje verhoging, dag 28 nog meer... En vandaag zakte mijn temp weer naar dezelfde als op dag 27. Hieronder zien jullie mijn kaartje: http://s22.postimage.org/p1rk3f3fl/kaartje_1.png Wat ik mij nu afvraag: ik ga elke weekdag slapen tussen 23u en 23u30. Ik temp 's ochtends om 5u55. Toen had ik telkens een gemiddelde temperatuur (VOOR mijn eitje) van zo'n 36.2 graden. Deze nacht ben ik pas om 1u in bed beland (heb daarvoor wel een halfuurtje in de zetel gelegen met mijn ogen toe) en heb ook om 5u55 getempt... Kan het zijn dat doordat mijn nacht 2u korter was, mijn temp niet behoorlijk gestegen is? Als ik mijn temp van vanochtend van 36.3 naar 36.4 verander (zoals hij gisterenochtend was), dan krijg ik dit: http://s12.postimage.org/72m0e8v8d/kaartje_2.png Wél een eitje op dag 26 dus. Wat denken jullie? Voorlopig mijn kaartje op 36.3 laten staan en zien wat mijn temp de volgende dagen doet? Als hij hoger is en bv. altijd 36.4 haalt, dan ben ik wel geneigd om mijn temp van vanochtend ook een tiende van een graad te verhogen. Ik heb sinds gisteren ook alle tekenen van een voorbije eisprong: krampjes en steekjes in onderbuik en pijnlijke tepels. (Het feit dat ik dat in mijn vorige niet-zwangere cycli voelde, vind ik wel vreemd. Ik hoop dat dat nu niet automatisch betekent dat ik niét zwanger ben.) Voor ik opstond om 9u30 heb ik nog eens getemperatuurd en toen zat ik zelfs aan 36.7. Maar ja, dat was wel 3.5u nadat ik gewoonlijk temp, dus dit zal wel niet betrouwbaar zijn, hé?
De temp kan altijd weer iets terugvallen hoor, het gaat erom dat hij boven een bepaalde marge blijft. Die marge die je weel in de horizontale lijn van het kruis na eisprong. Ik denk dat je morgen vanzelf je kruis te zien krijgt. Frauderen met je temperatuur heeft overigens geen invloed op je eisprong, dus dat heeft geen zin Dus gewoon eerlijk zijn en je daadwerkelijk gemeten temperatuur invullen. En nee... die later gemeten temp om 9:30 uur is compleet onbetrouwbaar, die is bij iedereen hoger. Ik ben net bevallen, dus ik moet even liegen of je minimaal 3 of 4 uur slaap nodig hebt voor je mag tempen. Je zit daar sowieso aan, dus dat zit wel snor. Verder is elke cyclus weer anders, dus je kunt bij elke nieuwe cyclus andere kwaaltjes en symptomen hebben. Dat zegt helemaal niets, dus laat dat lekker los. Het enige belangrijke is: wanneer is je eisprong geweest en heb ik op het juiste moment gevreeën.
Mja, maar als mijn temp morgen weer wat hoger is, dan gaat hij denk ik niet mijn eisprong op de dag zetten dat ik dacht dat hij was... En dan klopt het dus niet met mijn eigen ondervinding... Ik laat morgen alleszins weten hoe het zat met mijn temp! Edit: Net eens een zogezegde temperatuur op morgenochtend ingevuld, en zelfs al geef ik 36.6 in (wat dus al 0.3 hoger is dan ik vanochtend had), dan geeft hij nog stééds geen eisprong weer, net omdat ik vanochtend die dip heb gehad...
Weet je, ik denk dat dit komt foor de hoge temp op dag 23. Dat hij daardoor in de war is. Kijk eens wat er gebeurd als je die temp op 36,1 of 36,2 zet?
Ik heb die eens op 36.2 gezet en nu geeft hij inderdaad mijn eisprong aan op woensdag, zoals ik zelf al had gedacht. Mag ik dat zo laten dan? Je zei nochtans dat ik niet mocht frauderen. Ik moet wel zeggen dat ik die dag van 36.6 net heel zwaar verkouden was, dus ik denk dat mijn verhoogde temp toen enkel en alleen daaraan lag. http://s16.postimage.org/ft9vlgtt1/kaartje_ei.png