pfft hoelang duurt die winter nog?

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Grappig, ik dus het liefst naar een tropisch oord

2. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ik houd ook niet van de winter, maar als je echt angsten krijgt, heb je dan niet wat last van winter depressies? dan zou je bijv lichttherapie kunnen overwegen om je beter in je vel te voelen:)
    als het droog is, lekker zonnig en een blauwe lucht, mag het van mij wel rond het vriespunt liggen, heerlijke boswandeling maken met de kids en honden, zolang het maar droog is.. aan regen heb ik zon heken.. al hebben we het natuurlijk ook nodig vor het gewas..:)

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook heel veel moeite, vooral als het korter licht blijft en vroeg eruit moet. tja maar weer doorbijten en lekker een warm knus huispak halen en het gezellig maken met geur kaarsjes ofzo

4. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Dat klinkt alsof jij echt last hebt van een winterdepressie. Ik houd ook niet van herfst en winter, doe mij ook maar de zomer en dan hoe warmer hoe beter :D Mij hoor je niet klagen als het 35 graden is, ik doe gewoon minder (en zolang duurt dat toch nooit hier). Maar depressief word ik er ook niet van en als het dan toch winter moet zijn dan heb ik liever van die droge vrieskou met een zonnetje erbij. Niet al die nattigheid, grijzigheid en sneeuwtroep. Ja, sneeuw is even leuk als je niet de weg op hoeft en de kinderen lekker kunnen sleeën en een sneeuwpop bouwen. Maar ik vindt het doodeng om naar mijn werk te moeten als het glad is door sneeuw of nog erger, ijzel.

Wat mij er wel doorheen sleept, is dat wij in de voorjaarsvakantie altijd naar Tenerife gaan. Even een weekje in de zon aan het zwembad, terwijl de rest van Nederland dik ingepakt buiten loopt. Het duurt nog een poos (zeker dit jaar want we hebben pas eind februari pas voorjaarsvakantie), maar toch is dat vooruitzicht al genoeg. Daar verheug ik me echt enorm op. En ook als het weer daar dan even ietsje minder is omdat het bewolkt is, dan denk ik gewoon 'maar ik loop hier nog wel in mijn zomerkleren en in Nederland is het koud'. Want dat is het ook eind februari meestal nog wel.

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    De winter moet nog beginnen!
    Misschien helpt regelmatig een zonnebank of een zonvakantie tussendoor.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb het ook. En dan vooral vanaf januari. Dan zijn de feestdagen geweest en duurt het nog zo lang voor het goed weer wordt. Ik krijg in deze tijd van het jaar droge handen. Mijnhanden en voeten worden niet meer warm en ik raak down.

7. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij heeft ook echt elke winter weer baat bij licht therapie om zich toch net wat lekkerder in haar vel te voelen.

Ikzelf vind de winter in NL niets aan. Vind het niet koud genoeg. Van mij zou het best -30 mogen zijn. :p Ik kijk al weer uit naar de dag dat ik weer eens een fatsoenlijke sneeuwpop kan bouwen :p

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat heb ik dan weer wel. Zo vanaf begin februari dan. Maar dan vooral omdat het dan nat is. Ik vind kou en sneeuw niet erg, maar regen en van die vieze grijze drek (mix van half gesmolten sneeuw en strooizout) vind ik verschrikkelijk.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Kan wel dat ik een winterdepressie heb. Allee, ben wel gelukkig maar de herfst en winter heb ik echt een hekel aan. Herfst doet me alleen maar denken aan wind, regen en vieze verkouden mensen die om je heen zitten te hoesten. De bladeren die van de bomen vallen doen me denken aan de dood, snap niet wat mensen daar nu mooi aan vinden.
    Winter is alleen maar kou, begrijp ook totaal niet wat mensen leuk vinden aan sneeuw. Kan je een halfuur eerder naar het werk vertrekken, meer kans op ongelukken en verder is het maar zwarte viese drek ipv mooie witte sneeuw.

Het enige wat ik mooi vind aan de winter is de sterrenhemel. Sterren zijn veel helderder in de winter.

Zomer is zo heerlijk! En wat ik in het andere topic lees, dol op de winter. Dat mensen het heerlijk vinden om kaarsen aan te doen, warme choco te drinken en met een dekentje op de bank. Die dingen doe ik ook in de zomer, heb ik geen winter bij nodig. Allee de warme choco drink ik dan s'avonds :D

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hier nog een hoor.... Ik wordt 's ochtends echt chagrijnig wanneer ik ijs van mijn autoramen moet krabben :) In het donker naar mijn werk en weer in het donker terug, extra lange files, koukleumen aan de kant van het voetbalveld.... niet aan mij besteed. Ik zeg heel vaak dat ik gewoon in het verkeerde land geboren ben.

11. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Ik vind de herfst en winter ook vreselijk! Bah. Die donkere dagen, regen, grijze lucht (dat zien we hier helaas nou eenmaal meer als dat mooie frisse winterweer) zieke mensen, deuren dicht, binnen zitten. Ik kijk er nu al naar uit dat de dagen na 21 dec weer langer worden, voor mijn gevoel gaan we vanaf de feestdagen weer 'de goede kant op'. Hoewel ik weet dat het dan helaas stiekem ook nog lang duurt..

Nee van mij mag het het hele jaar wel voorjaar/zomer zijn. Heerlijk dat zonnetje, blauwe lucht, vogeltjes, alles groen, lekker maar buiten! Kortom ik kan niet wachten!!!

12. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik vind de winter heerlijk wanneer het t/m -5 vriest en het zonnetje lekker schijnt of als er een pak sneeuw ligt!
    De regen en grijze lucht vind ik dan weer niks
    Maar ik heb wel liever de zomer.
    Op 1 of andere manier zijn de mensen altijd veel gezelliger, meer buiten etc...

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind t zalig. Kan niet wachten op dikke pak sneeuw maar helaas zal dat niet gebeuren met die idioot hoge temperaturen.

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh heel herkenbaar! Ik tel ook echt af tot 21 december en hou me voor dat dan de dagen in ieder geval weer langer gaan worden. Wat een drama zeg. En ook dat depressieve gevoel. :( Helaas moeten we januari en februari nog doormaken. Die vind ik nog het aller ergst.

15. Shinestar31

21 apr 2016
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ohh ik vind het heerlijk, mooiste tijd van het jaar.

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Toepasselijke nick heb je ;)

17. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik vind dat we nog niet zoveel te klagen hebben want is is nog erg zacht voor het tijd van het jaar.
    Maar ik begrijp wel dat mensen minder lekker in hun vel zitten (sneller donker, geen vitamines van de zon,)
    En ik denk dat veel mensen altijd aan het eind van het jaar wat emotioneler en depressiever zijn omdat je toch terug denkt aan het afgelopen jaar wat dat voor je gebracht heeft.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ga niet met 28 graden binnen op de bank zitten onder een deken met warme choco en kaarsen heb je niet veel aan als het tot 2300 uur licht is 😂

Ik vind de winter echt zalig. Lekker in de ochtend met de hond lopen als alles nog bevroren is, na 2 uur thuiskomen en lekker opwarmen met een kop thee of koffie. Heerlijk. Kleding is veel leuker in de wibter, leuke truien, laagjes dragen, mooie sjaals, mooie laarzen etc.

Zomers in nl zijn vaak klef en vies. Dan eeer regen, dan weer 30 geaden zonder enige vorm van wind. Hoge luchtvochtigheid dus wat je ook aantrekt, het is te warm. Honden kunnen niet lekker rennen, veel te warm. Elke keer jezelf en de kinderen moeten insmeren etc.

Zoner is gezellig ondat iedereen buiten is maar de winter heeft echt mijn voorkeur.

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het is al donker! <3 Kaarsjes aan, lichtjes in de boom aan. Woei!

Maar ik weet ook wel dat veel mensen het moeilijk hebben met de herfst en de winter, lastig lijkt me dat. Ik heb eigenlijk niet eens speciaal een voorkeur voor een bepaald seizoen. Ik vind de afwisseling geweldig.

20. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Welke winter? Of je bedoeld de 3 dagen met nachtvorst :p Hier in het midden van het land niet. Ik zit er wel op te wachten. Flinke vorstperiode en hopelijk wat sneeuw.

Deel Deze Pagina