Hoi iedereen, Hopelijk kan iemand me een beetje in de goede richting helpen. Ik ben nu 5 jaar samen met mijn vriend en we hebben een dochter van 2. Ik wil bij hem weg (ik laat de redenen maar in het midden) mijn vriendinnen willen me ook allemaal helpen maar ik ben realistisch en uiteindelijk moet ik toch alles zelf doen. Ik ben erg bang voor de financiële gevolgen. Ik heb altijd gewerkt en blijf dit dus ook doen. Ik had zelf gedacht zo een 30 uur per week. Dit komt dan neer op een netto salaris van ongeveer 1100 euro in mijn geval. Is dit te doen? En wat voor toeslagen kan ik zo al verwachten en wat zijn de bedragen.
in deze topic staan misschien wat handige links/tips voor je. http://www.zwangerschapspagina.nl/alleenstaande-moeders/320895-algemeen-tipe-and-adviezen-voor-de-nieuwe-alleenstaande-ouder.html Je zou eventueel een afspraak kunnen maken met Maatschappelijkwerk. Zij kunnen je meestal ook helpen met aanvragen en dergelijke
als je voor jezelf op een rijtje zet wat jouw vaste lasten per maand zijn kan je aan de hand daarvan kijken o je het zal redden of niet... tenminste ik vond dat wel handig. wat betreft de toeslagen enz, als je naar www.rechtopgeld.nl gaat zie je binnen no time waar je allemaal recht op heb.
je kan een aanvulling krijgen van de sociale dienst naast je werk omdat je recht hebt op het minimum voor alleenstaande ouders. Ik krijg ook een aanvulling (krijg geen allimentatie nl) en werk 24 uren in de week. als je blijft werken levert dit een belastingvoordeel op: aanvullende alleenstaande ouderkorting en combinatiekorting dit krijg je niet met alleen een bijtandsuitkering.