hoihoi! ik heb de laatste week zo'n last van brandend maagzuur! bij de zwangerschap van mijn dochter had ik dit ook, maar dan later in de zwangerschap (na 30 weken) en dan alleen als ik ging liggen. nu heb ik het ook als ik zit! ik heb steeds een brandend gevoel net boven mijn maag en ik loop de hele dag te boeren (sorry maar ook niet zuinig ) wie heeft er wat tips voor mij? ik heb melk al geprobeerd (ooit eens gehoord dat dat het zuur zou neutraliseren...) pepermuntje.. ook niet echt, dus alle tips zijn welkom
Ik heb de hele zwangerschap Maalox gebruikt en die hebben mij supergoed geholpen. Ik had het ook heel erg, tot overgevens toe
maalox? kun je dat gewoon bij de drogist halen? want ik hoorde dat rennie ook tegen dit helpt alleen kon dat weer niet tijdens zwangerschap..
Heb er ook geregeld last van. Heb dan meer het gevoel van een prop in m'n keel echt niet prettig. Maar ja het zal er wel bij horen. Silly
ja wel je kunt t allebei gebruiken, bij de apotheek raden ze Regla Ph aan bij ons voor zwangeren maar als je t echt heel erg hebt vind ik het niet zo goed helpen als Maalox! suc 6 (ik heb t ook 40 weken gehad en je wordt er niet vrolijk van )
drink sowieso geen koolzuurhoudende dranken, maar zelfs sapjes liggen nu even te zwaar op de maag... heb vanochtend de dokter gebeld en kreeg gaviscon mee, een roze naar anijssmakend (zeggen ze) drankje wat volgens hen gerust tijdens de zwangerschap gebruikt kan worden. ik heb het twee keer gebruikt vandaag en ben hondsberoerd geweest mijn mond en tong voelden gewoon verdoofd aan en ik had het gevoel dat het helemaal in mijn keel bleef hangen, ik ging me er in elk geval niet beter door voelen. heb nu bij een natuurwinkel een brooddrank gehaald wat ook schijnt te werken. ook niet lekker, maar liever dat dan die bittere troep waar je nog beroerder van wordt! verder zijn nog steeds tip welkom 8)
Hoi! Sapjes zijn ook niet zó slim (vooral sinaasappelsap zou ik weglaten) en koffie moet je ook niet drinken. Wat mij wel helpt: melk, joghurt (puur), amandelen kauwen (maar daar mag je ook weer niet TE veel van nemen, gewoon af en toe een paar). Succes! Cherda
Hallo volgens mij mag je ook gewoon rennies eten. Die helpen supergoed. Ik neem ze gewoon, dit mag toch? gr Fee
gevonden in de bijsluiter Rennie kauwtabletten kunnen, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht of de zuigeling, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt in de zwangerschap en tijdens de borstvoeding. http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl ... 08892.html
je mag gewoon rennies hoor heb het nagevraagt bij de VK k neem nu voor de zekerheid voordat k naar bed ga een rennie anders word k elke n8 om 3 uur wakker word er gek van maar nu is het over en heb standaard een paar in me tas voor onderweg heb er soms ook smiddags last van veel succes groetjes marline
een lepel vanille vla wil ook nog wel eens helpen, en in plaats van melk, warme melk nemen. Dat helpt bij mij wel een beetje. Pfff balen he, ik heb er ook zo'n last van. Succes Marijke
Vervelende van maagzuur is dat bij iedereen weer wat anders helpt. Bij mij werken Rennies helemaal niet, nooit gedaan ook. En bij Gaviscon krijg ik al helemaal kokhals neigingen... Ik ben iemand die al mijn hele leven, ok ok vanaf dat ik 8 jaar oud was en misschien wel eerder al last heb van maagzuur. Heb allemaal tesen gehad om te kijken waar het vandaan komt, maar kwam nix uit. Zantac hielp bij mij fantastisch, maar dat mag je dan weer net niet in je zwangerschap... eerste vraag die ik stelde aan de vk. Je moet anders maar vragen aan de vk wat deze je aanraadt, en verder gewoon proberen. Succes!!!!
Vervelende van maagzuur is dat bij iedereen weer wat anders helpt. Bij mij werken Rennies helemaal niet, nooit gedaan ook. En bij Gaviscon krijg ik al helemaal kokhals neigingen... Ik ben iemand die al mijn hele leven, ok ok vanaf dat ik 8 jaar oud was en misschien wel eerder al last heb van maagzuur. Heb allemaal tesen gehad om te kijken waar het vandaan komt, maar kwam nix uit. Zantac hielp bij mij fantastisch, maar dat mag je dan weer net niet in je zwangerschap... eerste vraag die ik stelde aan de vk. Je moet anders maar vragen aan de vk wat deze je aanraadt, en verder gewoon proberen. Succes!!!!
bedankt meiden! ik ga straks sowieso even vanillevla halen, die had ik nog niet geprobeerd die gaviscon is exit (bah) straks die brooddrank maar eens proberen (las gister ineens dat het het beste waarneembaar was na drie weken ja hallo! ik wil van die brand af! @ marjanne, we hebben bij mijn dochter toen ze 6 weken was reflux ontdekt, ze zeiden toen dat ze als ze ziek zou worden of nerveus het eerst last van haar maag zou krijgen en houden omdat dat dan een zwakke plek blijft, hebben ze dat destijds ook bij je getest? zij kreeg toen ook gaviscon en prepulsid... rennies wist ik echt niet dat je dat tijdens zwangerschap kon gebruiken, bedankt voor alle tips, ik laat jullie weten welke hopelijk heeft gewerkt
nog ff een verslagje... de vla! echt een aanrader, ik klop af, maar tot nu toe werkt het fantastisch, ik neem na elke maaltijd (dus ook ontbijt) een paar lepels vla en voila, klaar. vannacht weer voor het eerst zonder zuurbrand geslapen! heerlijk dus!
Rennies.... dat heeft echt mijn zwangerschap een stuk beter gemaakt !! zonder had ik het echt niet gered....!!! vla, lauwe melk, pepermunt (blijkt zelfs erger te worden) en andere dingen werkte niet 2 rennies voor naar bed gaan... en ik slaap als een rooossssssssss
misschien dat vla mij ook niet red tot het einde hoor, maar voor nu ben ik gered jij loopt ook al in zeg! al tekenen dat er een begin is?
nou ik ben pas 13 weken en heb nu ookal last van maagzuur echt niet normaal heb ook maar even vla gehaald
ik heb er ook al last van, vooral als ik in bed lig. ik ga eerst ff rennie proberen en anders haal ik morgen maar vla.