Hey, mij net ingeschreven hier, maar lees al ff mee Ben gestopt met mijn pil, 5 dagen ontrekkingsbloeding en sindsdien niets meer... had gerekend dat ik de 8e mijn menstruatie moest krijgen, daarop gebaseerd zou ik nu 5 dagen overtijd zijn. Ik weet dat cyclus door stop van pil helemaal overhoop kan liggen, maar ik had gedacht dat ik toch mijn ongi al zou hebben.. heb namelijk alle tekens gehad, die ik normaal 2 dagen ervoor krijg (acne, pijnlijke rug, ..) Die tekens heb ik echter al een weekenhalf geleden gehad en nog steeds geen menstruatie... Gisteren had ik ook heel de dag pijnlijke steken in mijn linkeronderbuik ter hoogte van eierstokken.. Test van 3 dagen geleden was negatief. Iedereen zegt me dat mijn hormonen gewoon helemaal overhoop liggen door pilstop, maar ik wou toch graag nog ff wat andere meningen horen... Hoop op een toffe babbel
Dag Jlien, Toen ik stopte met de pil vanwege gezondheidsredenen, werd ik pas na een jaar weer ongesteld. Mijn vriendin die stopte met de pil, werd na elf maanden zwanger. Ben zelf ook mega ongeduldig, maar als je die tijd voor ogen hebt, valt het misschien allemaal nog mee Succes! (ben nu trouwens al een jaar bezig met zwanger worden na koperspiraal, dus zegt niet zo heel veel misschien ) Zet hem op en hopelijk kom jij met een ander verhaal!
Ik denk inderdaad dat het komt omdat je net gestopt bent met de pil. Het kan echt wel even duren voordat je je cyclus weer terug hebt..
Helaas kan je lijf echt wel even de tijd nodig hebben om zijn normale cyclus terug te vinden. Hier mijn spiraaltje op 1 april verwijderd en niet eens een echte onttrekkingsbloeding gehad. Ja, een paar dagen heel minimaal wat bruinverlies. Ik hoop begin mei dus mijn menstruatie te verwachten, maar dat blijft natuurlijk afwachten.
Geduld is een schone zaak Toen ik voor onze 1e uk stopte duurde het 6 weken (dus 2 weken langer dan normaal) voordat ik ongesteld werd. Daarna normale cyclus van 28 dagen. Ben 3 weken geleden gestopt voor een 2e ukje en ben nu alweer ongesteld (1 week te vroeg en 3 weken eerder tov de eerste keer). Geen pijl op te trekken dus, gewoon de natuur z'n gang laten gaan
Ja je zal echt even geduld moeten hebben hoe lastig ook. Ik werd toen gestopt was (en na de onttrekkingsbloeding) netjes na 21 dagen ongesteld. De volgende ronde was er 1 van 6 weken...!!! Werd toen wel zwanger, maar het kan gewoon heel onregelmatig zijn..is heel normaal..
heel erg bedankt voor al jullie reacties Zal dan maar inderdaad nog ff geduld opbrengen Stel dat je toch van de eerste keer zwanger bent, hoe weet je dan vanaf wanneer je test positief kan uitslaan? (als je je NOD niet kan bepalen door stop pil) ik wens btw ook alle proberen veel succes toe
Tja eigenlijk weet je dat dus niet, tenzij je een idee hebt wanneer je eisprong was. Ik zit nu ook in eerste ronde na pilstop en ik kan nu aan mn slijm merken dat eisprong ergens nu moet zijn, dus dan zou mn nod over 2 weken zijn en kan ik dan testen. Maar na de pil kan het ook lang duren voor je een eisprong weer hebt. Mogelijk waren de steken die je voelde daarvan, dan is 2 weken daarna je nod ongeveer. Dat geduld he pff
Zeg wel probleem is dat ik mijn eisprong voordien nooit gevoeld heb, dus geen idee hoe dat voelt. Ik weet dat het niet eerlijk is om nu al ongeduldig te zijn aangezien er mensen zijn die al vele langer aan het proberen zijn, alvast sorry daarvoor de drang zit er toch in.. ja mijn slijm is weird had ongeveer 2 weken na ontrekkingsbloeding doorzichtig rekbaar, daarna bijna niets meer en nu is het oranje achtig.. geen idee wat alles betekent...
Rekbaar is normaal rond ovulatie, dus kans dat je je ei wel hebt gehad dan. Paar daagjes wachten of je ongi wordt of misschien nog testje doen...
Als je de pil slikt dan heb je ook geen eisprong dus dat is niet echt een probleem dat je hem niet gevoeld hebt, zou eerder een probleem zijn als je hem tijdens de pil wel gevoeld zou hebben. Je zal helaas echt geduld moeten hebben, want helaas kan je lichaam heel gek reageren op het stoppen van de pil. Je zou wel kunnen proberen om na iets langer dan 2 weken na dat rekbare slijm een testje te kunnen wagen als je nog niet ongesteld bent geworden, want wir wret was dat je eisprong!
Vanmorgen nog testje gedaan, wederom negatief. Ik doe er nu gewoon geen meer, 't is toch niets gewoon wachten tot ik ongi word...
9 maart ik weet dak waarschijnlijk te vroeg overal aan denk, maar mijn zus had gezegd dat ze na pilstop gewoon direct dezelfde cyclus had als tijdens haar pil had daar een beetje teveel op gehoopt denk ik...
Ik snap je helemaal hoor, maar helaas is het bij veel meiden ook anders en bij sommige blijft de eerste menstruatie na de pilstop zelfs maanden uit. Er valt echt helemaal niks over te zeggen, helaas! Ik had de mazzel dat ik ook gelijk een mooie cyclus had, maar dit had als ik niet zwanger was geweest in de 3e ronde ook ineens wel 40 dagen kunnen duren bij wijze van. Iedereen die zwanger wilt worden is ongeduldig en hoopt dat het allemaal snel wilt lukken, maar helaas hebben we dat zelf niet in de hand. Ik hoop voor je dat je of snel ongesteld wordt of dat je toch zwanger blijkt!
't is da e... heb mezelf nu opgelegd: het komt wanneer het komt dankjewel voor de hoopgevende berichtjes ik wens jou dan ook alle succes toe