Persoon weren kraam week

Discussion in 'Kraamtijd' started by Misha85, May 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Kan ik iemand die ik absoluut niet moet wijgeren bij kraam bezoek ook als die persoon al voor de deur staat?

2. kersje

kersje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,594
    1
    36
    Noord-Holland
    Natuurlijk, sowieso visite die zomaar voor je deur staat kun je weigeren/ vragen om een afspraak te maken. Waarom zou je iemand binnen laten als je dat niet wilt.....

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    tja ligt eraan of er ruzie van komt als die persoon in huis komt maar persoonlijk zou ik niet gauw iemand bij de deur wegsturen

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Die ruzie zou direct ontbranden.
    Ik ben absoluut niet moeilijk en hou niet van ruzie maar die persoon zou ik t liefste aan de hoogste boom ophangen. T is helaas "familie" en dat geeft veel stress tussen mij en m'n vriend.

Ik heb van af t begin geroepen dat dit "mens" niet aan hoeft te komen laat staan mijn kleine kereltje vast te houden

5. kersje

kersje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,594
    1
    36
    Noord-Holland
    Niet binnenlaten, jullie huis / leven / kindje.

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ligt er een beetje aan, als het directe familie is, waar verder gewoon contact mee is..

7. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Is "stief"kind aan vriend lief z'n kant
    Hij gaat er 1x pm heen.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk mag je weigeren. Al stonden de koning, koningin en de paus voor je deur; als jij ze niet bij je binnen wil hebben, stuur je ze lekker weg.

9. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Hahahaha maxima en Alexander lijken me wel erg gezellige mensen dus die zijn welkom :)
    De paus die komt de trap niet op hahaha te stijl en hij is te oud :D
    Zou vriendlief ff naar beneden sturen met kleine man ;)

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Zo'n "mens" hebben wij ook in de familie. En nee het is niet eens familie.
    Het is een oudere dame waar mijn partner vroeger gewerkt heeft en een vriendin van zijn familie is.
    Maar ze heeft duidelijk altijd wel iets te zeuren over mij.
    Daarnaast gedraagt ze zich alsof zij de belangrijkste persoon op aarde is. Want tja.... zij is al ouder... :(

Zo zegt ze bijvoorbeeld : Hij wilde nooit kinderen en nu heeft hij er opeens 2 omdat hij met haar is...... ( oftwewel.... mijn schuld?? )

Zo heeft ze wat te zeuren over mijn uiterlijk..... ik ben te dun..... laat te lang mijn uitgroei zitten..... en ohja... ik moet meer op mijn houding letten..... :$ Ze kraakt dus mijn uiterlijk af!

En nu zie ik haar al helemaal niet meer want een tijdje terug zouden we samen naar de kapper gaan. Ik had die dag last van mijn nieren en moest even langs de poli om het na te laten kijken. Dus ik belde netjes af.
    Kwam ze hier een aantal dagen later controleren of ik wel echt in het ziekenhuis lag. Uhm....... tja...... poli is even wat anders dan opname.
    Daarna wilde ze weer samen naar de kapper maar had er geen zin meer in na dit gedoe. Tja.... nu ben ik dus gelijk de b*tch. :)

Ik vind het jammer dat partner niet voor mij opkomt en zegt dat zij te ver gaat. Maar goed. Aan de andere kant is het natuurlijk mijn probleem en niet die van hem.

Maar mij afkraken is mijn kinderen ook niet zien. Want ze komen tenslotte wel uit mijn buik. :)

11. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Oh heerlijk hè zulke lui! NOT!
    Deze persoon in kwestie is 1 jaar ouder dan ik en n enorm over t paard getild
    Word er zo moe van!
    Ging ook in n dronken bui relatie advies geven aan mij
    Was zoo boos! Had t zat en t gat van de deur gewezen.
    Dat werd mij niet in dank afgenomen en toen kwam er een scheld kanonnade !
    Vriend lief heeft er bij mij ook niets van gezegd tegen over die persoon
    En heb m duidelijk laten weten dat ik mij echt in de steek gelaten voelde.
    Kwartje is nog niet helemaal gevallen wat dat betreft maar al zeker wel op 3/4e van de weg ;)

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ligt er wel een beetje aan: als vader dat "mens" ook niet binnen wil hebben, lijkt het me duidelijk. Als hij wel graag wil dat dat die persoon op kraamvisite komt, ligt het lastiger. Maar dan vind ik het niet onredelijk dat je hem verantwoordelijk maakt voor het feit dat het bij een errug kort bezoekje blijft. En dat jij bijv. lekker boven blijft rusten terwijl hij beneden even jullie kindje showt. Je bent kraamvrouw tenslotte, dus dat kan best.

13. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0

Als het aan mij ligt ziet de persoon in kwestie mijn kleintje helemaal nooit en al helemaal niet vasthouden als dat gebeurd is de wereld te klein ;)

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Met dat antwoord is het voor mij nog steeds niet duidelijk wat de aanstaande vader hier van vindt. Maar ik geloof dat ik onder de vrouwen bij een minderheid hoort die vindt dat een vader (ja, zelfs in de kraamweek) net zo veel over z'n kind te zeggen heeft als de moeder.

15. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Ik heb werkelijk geen idee wat hij er van vind
    Zo dra ik de naam laat vallen heeft hij zo iets van gaat t nou al weer hier over dus ik houd m'n mond maar dicht.

Geloof wel dat i t niet erg zou vinden als deze persoon hier zou zijn

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik begrijp dat het jou erg hoog zit. Gelukkig heb je nog even. Misschien even een paar weken laten rusten, zodat het 'komt ze weer'-effect bij je vriend wat weg zakt. Even het stress-level wat omlaag.
    En dan gewoon een keer rustig (zo rustig mogelijk) ervoor gaan zitten en het er over hebben. Gooi het er desnoods op dat je het toch allemaal al zo spannend vindt die bevalling en kraamtijd en dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent. Leg uit dat het jou rust zal geven om een duidelijke afspraak te maken en dat je hem daarbij nodig hebt. (Mannen reageren vaak wat begripvoller en liever als je een beetje de 'dame in nood' bent / speelt, is mijn ervaring. Vooral als zij de ridder kunnen uithangen.)

Vraag hem gewoon hoe hij het voor zich ziet wat betreft kraambezoek en persoon X. Hij weet waarschijnlijk al hoe jij er in staat. En probeer vervolgens tot een concessie te komen. Hoe vervelend ook voor jou: als deze persoon voor hem wel belangrijk is en een deel uitmaakt van zijn leven dan is het denk ik niet reëel om van hem te vragen om zijn kind helemaal uit beeld te houden.
    Wat je misschien wel kunt afspreken (zijn maar voorbeelden hoor)
    - Niet de eerste twee weken (eerst maar eens de mensen langs laten komen waar jullie beiden een goede band mee hebben / jou de kans geven zonder stress te herstellen)
    - Hij kan die eerste dagen / weken bijvoorbeeld wel al eens een foto laten zien.
    - Als zij langskomt, ben jij er niet of lig je boven te rusten.
    - Ze mag wel komen kijken, maar de baby niet vasthouden. Dat doet je vriend of als je er toch bij bent jijzelf.
    Etc.

Als je vooraf samen met je vriend afspraken kunt maken, kan hij ook duidelijke afspraken maken met die persoon. Daarmee voorkom je dat zij onverwachts op de stoep staat of dat je in de kraamweek (toch al een lastige tijd met hormonen / emotie / slaapgebrek) nog moet gaan overleggen en beslissen.

17. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Zit idd erg hoog voor mij, met 2 mnd heb ik hysterisch liggen huilen en gegild dat ik dat mens niets met mijn kind te maken wil laten hebben

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vraag me dan wel af wat er zó erg is tussen jullie dat aan het jou aan de ene kant zo hoog zit, terwijl je vriend er voor kiest om nog wel maandelijks contact met haar te hebben.

Natuurlijk ken ik jouw vriend niet, maar even generaliseren: veel mannen 'kunnen' niks met hysterie. Dat steken ze maar liever hun kop in het zand en willen het er gewoon niet meer over hebben. "probleem opgelost" Tot het zo ver is natuurlijk... En dan kun je het er helemaal niet meer rustig over hebben. Zou toch zonde zijn als zoiets je kraamweek verpest of misschien zelfs voor langdurige spanning zorgt tussen jou en je vriend. Ik zou het dus voor nu echt even laten rusten. Desnoods kondig je het aan: we zullen het er nu niet meer over hebben. Maar ik wil wel duidelijkheid, dus als ik 34 weken zwanger ben, wil ik gewoon afspraken maken die voor ons beiden kunnen werken.

19. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Je hebt n pbtje ;)

20. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jazeker kan dat!

Wij hebben elk bezoek afgeweerd in de eerste week, op onze ouders en broers met vrouwen en kinderen na.

Share This Page