En daar is het weer. Ben nu 27 weken zwanger en net zoals bij de vorige zwangerschap beginnen de restless legs weer. Wie heeft er tips?!
Helaas niet, ik lees mee voor de tips! Heb het namelijk 'altijd' niet allen bij een zwangerschap. Vind het meer vervelend voor mijn man, die in bed bijv ineens een trap krijgt hihi.
Ik heb het gekregen tijdens mijn vorige zwangerschap en het is helaas niet weggegaan. Het kan te maken hebben met een ijzertekort of een b12 tekort heb ik destijds uitgezocht. Maar goed dat was het bij mij niet. Wat bij mij soms helpt is nog weer even uit bed en even lopen en het voeteneind iets omhoog. Maar goed het helpt niet altijd. Ik merk dat het in deze zwangerschap minder wordt dus hoop dat het straks ook minder blijft. Hier nog wat info www.rlstest.nl
Bij mij helpt het soms om uit bed te gaan en op 1 been mezelf omhoog te duwen. Dus dat je steeds op je tenen gaat staan, 1 been tegelijk. Zo span je de spieren van je kuiten en dan wil het nog weleens weggaan.
Bij mijn vorige zwangerschappen ook last van gehad, nu gelukkig (nog) niet. Ik ging altijd even onder de douche en dan warm en koud afwisselen over de benen en eindigen met koud. Ik stond ook wel eens om 3 uur 's nachts onder de douche omdat ik het dan echt niet meer trok. succes!
Ik heb daar ook regelmatig last van, nu gelukkig al een tijd niet meer. Maar ik heb van meerdere mensen de tip gekregen om een stukje zeep in bed te leggen. Geen idee wat het effect ervan is maar het is het proberen waard!
Misschien hebben we hetzelfde. Is het s nachts? Ik heb mijn benen iets omhoog gedaan met een deken onder mijn matras. Het gaat een stuk beter. Soms nog last, maar een stuk minder gelukkig. Als ik echt veel last heb ga ik heel even uit bed. Ik heb ook gehoord dat steunkousen kunnen helpen. Bijv te koop bij Hema. Verder helpt massage van mijn benen als het heel erg is en in het zkh zeiden ze dat melk voordat je naar bed gaat kan helpen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. O ja ook wisseldouche kan helpen i.v.m. doorbloeding.
Ik heb ook standaard een kussen onder m'n matras en elke keer na het douchen na spoelen met koud water.. 'k heb het idee dat het helpt. Succes
Den hema heeft heerlijke verkoelende creme voor de zwangere benen ik vond het heerlijk verkoelend en ontspannend en hielp goed bij rusteloze benen!