Ik ben van plan om een stoomreiniger (Kärcher sc 3) te kopen, maar heb nog een paar vraagjes. Misschien dat jullie er antwoord op hebben Wat maken jullie allemaal schoon met zo'n reiniger? Ik ben sowieso van plan om em voor de vloeren (laminaat/tegels/vloerbedekking) te gebruiken, maar wat is nog meer mogelijk? Maakt zo'n ding veel lawaai bij het reinigen? En als je klaar bent met reinigen, kun je dan meteen over de vloer lopen of moet je wachten tot de vloer opgedroogd is? Zoals je kunt lezen heb ik geen verstand van stoomreinigers
Ik heb er 4 jaar geleden 1 gekocht. En vind het maar een rotding Ik kocht hem voor de vloer en de badkamer en heb het een paar keer geprobeerd. Vond t niks. De badkamer werd niet mooi schoon. Over de vloeren kon je na een paar minuten lopen zonder natte sokken. Ik vond het ding zwaar onhandig. En een hele korte stang hebben. Plus dat hij heel veel heet water drupte dus niet handig. Hij staat nu bij mn schoonmoeder. Die is dr helemaal happy mee
Ik heb dus een echter Kärcher en ben er enorm blij mee! Wat maakt hij allemaal schoon? De (stoffen) bank, ik fris er blazers mee op, bad wordt mooi schoon, kraantjes van de wasbakken... In ieder geval enorm blij mee en een echte aanrader. Oh ja speelgoed van kinderen ook nog. Ik zou er wel op letten dat je dus voor een echter Karcher gaat, ik heb namelijk nog nooit ervaren dat hij water lekte, dat hoor ik wel vaker bij "namaak"-karchers.
ik heb ook een karcher, alleen een lagere versie, met 1 liter water. meer vond ik overbodig. ik doe er alles mee. - vloeren - stoffen meubels - haal hem soms ook met hulpstuk over de houten tafel als die erg smerig is - dierenmandjes - speelgoed - badkamertegels en vooral de voegen - tijdje terug heb ik ook de ramen ermee gedaan. kleine borstel met hoesje erom en eroverheen. wel na getrokken met een trekker. vlekken die ik er gewoon niet af kreeg, vlogen er nu vanaf. oh ja, geen strak plan om te doen als het buiten vriest, dan kunnen je ramen springen. oh, ik ontdooi ook de vriezer ermee. is binnen een half uur gebeurd. en dan zit er hier flink ijs in van een paar cm. vriezer uit, spul eruit en stoomreiniger op het ijs zetten. hele brokken vallen eraf. vriezer droogmaken en aanzetten en spul erin. klaar. meestal kan je er daarna vrij vlot weer overheen lopen maar dat ligt er net aan hoe vochtig het is. de ene keer kan ik er vrijwel meteen overheen lopen, dan zie je het gewoon opdrogen zodra je de stang over de vloer haalt. maar soms blijft het wat langer nat.
Top, bedankt voor jullie antwoorden! Het wordt wel een echte Kärcher, geen namaak oid. De reiniger die ik heb gezien, is model kleine stofzuiger met 1 liter water volgens mij. Ik ben echt benieuwd hoe dat werkt, ben echt flauw van elke dag dweilen en dan lang moeten wachten tot de vloer eindelijk weer droog is. Maar wauw wat kun je er veel mee! De badkamer is ook een super goed idee! Nu sta ik vaak met een tandenborstel de voegen te boenen 😝. Welke doeken gebruiken jullie daarvoor? De originele of van een ander merk? Volgens mij zit er maar 1 doek bij, lijkt me erg weinig.
Ik zet tijdens het vloer reinigen even keuken en achter raam open dan verdampt dat vocht snel en kan je vlotter weer lopen. Hier ook tevreden. Vloer, bekleding en vooral de keuken en wc.
Ik heb een Kärcher sc3, topdag. Vooral voor de vloer, wc (randje onder de wc-bril waar je nooit bijkomt...ideaal!!!!) tegels, keukenkastjes, badkamer...eigenlijk alles haha. Geen herrie hoor, valt echt reuze mee het geluid.
Mijn schoonouders, zwager en ik hebben er allemaal één (geen Kärcher). Zijn hier allemaal erg blij mee, naar ons idee worden de vloeren goed schoon. Wel doen wij nog een keer per maand ofzo een goede dweil eroverheen, maar die is dan nagenoeg niet vies.
ik dweilde me suf. met zo'n leifheit uitknijpding. had altijd daarna last van mn schouders vanwege het kracht zetten op vlekken. mn water was altijd redelijk schoon dus dacht dat mn vloer dat ook wel was. niet dus. toen ik de eerste keer de stoomreiniger gebruikte, schrok ik me rot. de doek was alleen van de hal al gitzwart leifheit-ding woont sindsdien bij mijn moeder verwacht er niet meteen de eerste keer wonderen van. vooral oude vlekken krijg je ook met de stoomreiniger niet in 1x weg. wel makkelijker. hier nog wel eens wat aangekoekte etensrestjes onder de tafel of plak limonade. die maak ik even vochtig door met het "pistool" er even op te stomen. daarna ga ik verder met de kamer. later ga ik nog een keer over de vlek en foetsie. ik heb er wel andere doeken bij gehaald. voor het borsteltje zit er een soort hoesje bij. die werkt wel goed. maar de standaard dweildoek vind ik een waardeloos ding. heel dun en verschuift vaak als je dweilt. mijn moeder heeft ze daarna zelf gemaakt van een oude badhanddoek. en er dan een zakje van maken. gewoon 3 kanten dicht. hier schuif je dan de voet van de stoomreiniger in. met klittenbandjes vast en klaar. halverwege de kamer kan je hem omdraaien en gebruik je de schone kant. de standaard doek klem je aan de zijkant van de voet vast. later heb ik er nog 2 bij gekocht. alleen niet de originele lappen van karcher maar die van de dirt-devil. die waren bij het kruidvat toen 2 voor (dacht) 10 euro. lekker dik en aan 2 kanten te gebruiken. Ze pasten precies om de voet van de karcher.
Ik zie hier veel mensen schrijven dat ze hem voor vanalles en nogwat gebruiken. Met dat idee schafte ik hem ook aan, maar in praktijk gebruik ik mijn 'echte' Karcher SC2 alleen voor het dweilen, en dat is welgeteld 1 keer per maand (weinig thuis, geen huisdieren, geen schoenen aan in huis). Voor andere dingen vind ik hem niet handig of niet nodig. Ik heb laminaat, en loop na het dweilen direct weer overheen als ik mijn rondje klaar ben (op schone blote voeten).
Ik vind het heerlijk! Heb een nepperd maar pak m veel makkelijker dan een gewone dweil. Heb 4 dweilen dus na 1x gebruiken lekker de was in.
Ik heb die dus ook... en dacht dat het heel handig zou zijn... ik dacht lekker snel de badkamer tegels e.d.... Maar ipv daarvan... worden de tegels net zo nat als ik het met een doekje zou doen en moet ik alles gewoon droogmaken met een doek... Dan ben ik dus net zo lang bezig als met een sopje.. en dat was nou net niet de bedoeling.. ik doe er dus alleen de vloer mee, met de ramen open en ook dan moet ik nog 10/15 minuten wachten voor ik kan lopen Buiten dat moet ik voor ik begin eerst even stomen boven de wasbak, want er komt dan een plons water uit, waardoor als ik dat doet als hij op de grond is met de doek erop de doek zeiknat is en ik dus 30min kan wachten voor ik weer kan lopen Dus of ik echt enthousiast ben...? vind het eerder zonde van mn geld
Maar je badkamer raam kan je toch ook open zetten? En dat afstomen boven wasbak vind ik nou niet heel bezwaarlijk (bij dweilen laat ik eerst koud water stromen tot het warm is en giet dan veel vies water weg waardoor m'n emmer vies is, dat zou je ook op zo'n manier bezwaarlijk kunnen noemen?
Ik vind hem heerlijk! Ik krijg de badkamer echt mooi schoon mee! Er zaten nogal wat plekjes die ik met het gewone schoonmaak spul niet schoon kreeg (ongemakkelijke plekken) en met de Kärcher wel. Ook doe ik bij zwaar vervuilde plekken eerst wat witte azijn erop, even laten intrekken en daarna met de stomer erover heen. Klaar! Vloeren drogen ook best goed op hoor! Als je ziet wat er op die doeken zit aan vuil... Jeetje! Dacht ik dat ik goed schoonmaakte haha! Wat mij betreft dus een aanrader.
Ik heb geen badkamer raam.... Ik kan toch niet m'n tegels zeiknat laten... Dat ziet er toch niet uit als dat opdroogt, wandtegels hè. Ik had gewoon niet verwacht dat het uiteindelijk allemaal big zo nat zou zijn als met een doekje/dweil.. In dat opzicht heb ik er dus niks aan want als ik een sopje maak ben ik sneller klaar dan dat ik moet wachten oTot de stoomreiniger klaar is
Niet in 1 keer. Als je het eenmaal bijgehouden hebt (alles kalkvrij) dan blijft het wel eerder kalkvrij. Maar om het kalkvrij te maken kom je er niet met alleen hete stoom. Heb je toch wat van azijn of Antikal nodig om in laten trekken en dan nog steeds wel schrobben. Schimmel heb ik nooit gehad, daar geen ervaring mee.