Hoi allemaal, Heeft iemand een idee hoeveel kans je maakt op een vacature medisch secretaresse als je geen medisch secr diploma hebt. Maar wel een normale mbo secretaresse diploma. Ik heb ook totaal gern medische kennis oid. Is dan een opleiding tot medisch secretaresse wel een must mocht je ooit een baan willen hebben?
Hmm.. voor zover ik weet is t meer weetjes dan dat je echt diepgaande kennis nodig hebt. Bijv als een arts jouw ordert om een bep. Bloedpakket aan te vragen moet je wel weten wat je moet aanklikken, maar je hoeft de inhoud niet te weten lijkt me. Ik zou t gewoon probrren en wellicht kan je intern nog wel een training oid volgen!
Als het een harde eis is in de vacature dan zou ik de moeite niet nemen om te reageren. Is het geen must, dan zou ik de kans wagen.
Mijn zus heeft tijdens haar opleiding het medische gedeelte er bij gedaan. Ze liep toen stage op een poli in een ziekenhuis. Volgens mij moest ze dingen doen als meten, wegen en dat invoeren, patiënten aanmelden, papieren in orde maken. Volgens mij geen speciale medische handelingen enz.
Geen idee hoe momenteel de verhouding vraag/aanbod ligt bij de medische secretaresse, maar het lijkt me wel heel handig als je kennis hebt van de medische terminologie.
Ja, zonder kom je echt niet aan de bak. Ik al niet mét de juiste papieren de opleiding is overigens flink pittig. Ik heb de opleiding in 4 mnd gedaan en houdt veel meer in dan alleen maar papieren aanklikken. Je medische terminologie bevat meer dan 2500 woorden die je écht foutloos moet kunnen schrijven in zowel Latijn als goed kunnen terug vertalen naar het Nederlands. Volgens mij kreeg ik 100 woorden waarvan je totaal maar 3 fout in mag maken. Zitten die 3 fouten in 1 woord ben je al gezakt. daarnaast moet je algemene medische kennis hebben, uiteraard niet alle ins en outs van alle ziekten, maar je moet wél van veel soorten enige kennis hebben. Laat ik het zo zeggen: van mijn klas van 25 zijn er 3 geslaagd (mezelf meegerekend)