Chiropractor

Discussie in 'De lounge' gestart door Luchia, 18 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Hoi :) ,

Ik heb volgende week een afspraak bij de chiropractor om te kijken als ze wat voor me kunnen betekenen. Ik heb op en af pijn in me nek, Gezicht, Hoofd en schouders eigenlijk gewoon het hele bovenlichaam en nu ook rond om me oren en dus verminderd gehoor daar door waarschijnlijk, Testen bij de KNO waren ook goed. Ik ben begonnen bij de fysiotherapeut maar zij denkt ook dat het probleem begonnen kan zijn bij de hoogste nekwervels, Hier lopen ook de zenuwen van de kaak en het gehoor.

Ik vroeg me af hoe hebben jullie het ervaren ? Ik ken het voornamelijk van het "kraken" maar weet wel dat het meer is dan dat, Volgende week is eerst alleen een uitgebreid onderzoek. Scan van me lichaamshouding ook en ze kijken naar me spier spanningen

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mij heeft het heel goed geholpen. Ik zat aan de oxycodon langwerkende en kortwerkend, kon mij niet meer bewegen van de pijn in mijn nek. Na 1 behandeling was de pijn dragelijk en na zo'n 3 behandelingen ging het alweer redelijk goed.

Luchia vindt dit leuk.
  3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Bij mijn man heeft het waanzinnig geholpen. Hij heeft allerlei therapieën gehad maar niets verbeterde. Sinds de chiroprachter is de pijn nagenoeg weg en zijn houding beter. Tijdens de behandeling is t kraken en voor thuis oefeningen

Luchia vindt dit leuk.
  4. Madeliefje1234

Madeliefje1234 Actief lid

6 dec 2018
    227
    205
    43
    Vrouw
    Mijn man had rugklachten. Hij is naar chiropraktor gegaan en heeft een aantal behandelingen gehad. Het ging steeds beter, maar we kochten ook in die periode een nieuw bed, dus wat uiteindelijk geholpen heeft weet ik niet. Nu elk geval klachten vrij.

Luchia vindt dit leuk.
  5. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Weet van mezelf ook dat ik een enorme "forward head posture" heb te veel achter de pc altijd gezeten en op me mobiel:roflmao::roflmao:

Ik vindt het idee van het kraken een beetje spannend maar gelukkig is het nu alleen nog eerst onderzoek en niet al behandelen enso

6. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik ga al een aantal jaren naar de chiropractor. En het is echt niet altijd kraken wat hij doet.
    Wat ik fijn vind is dat ze ook verder kijken. Als je bijv pijn hebt in je knie, kan de oorzaak van die pijn heel ergens anders zitten.

spruitje80 en Luchia vinden dit leuk.
  7. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Had je ook aan de start een vragenlijst die je moest invullen ? Ze gaven aan dat ik van alles waar ik wel eens meer last van heb gehad moest aangeven op de lijst

Vindt het zelf vooral spannend omdat het meer in me nek/oor regio is maar gelukkig is het een hele fijne man geeft ook al wat rustiger gevoel en zou heel fijn vinden wat verlichting te krijgen

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik ben in het verleden ook geweest maar ik vind het zelf niet prettig, vooral niet bij mijn nek. Ik kan me best voorstellen dat veel mensen er baat bij hebben. Echter wat mij tegenstaat is dat het geen beschermd beroep is en dat het ook wel eens mis gaat met ernstige gevolgen. Ik vond het bij de praktijk waar ik zat ook net een fabriek. Je moest je al uitkleden in ee kamertje dan kwam die vent snel naar binnen. Kraakte je en hij was weer weg. Consult was destijds vlg mij 65 euro ofzo (voor 5 min ofzo). Ik snap zelf niet zo goed als je zoveel geld verdient op een dag waarom het dan nog zo gehaast moet (waarschijnlijk om nog meer geld te verdienen).

Als alternatief beweeg ik extra veel en ga ik om de 4 weken naar de fysio. Voor mij helpt dat ook maar is natuurlijk afhankelijk van je klachten.

9. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik denk wel dat ik een vragenlijst heb ingevuld, maar zeker weten doe ik dat niet. Is inmiddels al een aantal jaar geleden dat ik gestart ben bij de chiropractor.

10. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Toch vandaag al kunnen komen !! Ze hebben onderzoek gedaan en bepaalde scans gemaakt. Blijk problemen te hebben met me onderste wervels en me bovenste 2 die dus ook op me gehoor zenuwen waarschijnlijk duwen ! Met de scans was het des te witter des te meer spanning me nek was helemaal wit :|

Morgen een behandelplan, Vindt het wel super spannend maar die man is zo lief en heeft me zo erg gerustgesteld

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Wervels die op gehoorzenuwen duwen... ik ga maar even op mn vingers zitten denk ik :|

chrystel73, Elsss en Madeliefje1234 vinden dit leuk.
  12. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Wat dan ? Ik heb het verkeerd verwoord dat weet ik

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    De nekwervels liggen niet eens in de buurt van de gehoorszenuw ;)

Elsss en Luchia vinden dit leuk.
  14. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Ik ben niet helemaal wakker :roflmao::roflmao:

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    We horen dit soort dingen en nog vreemdere concepten wel vaker terug van chiropractors, orthomanueel therapeuten en anderen.

Elsss vindt dit leuk.
  16. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Het was meer me eigen zin hahah, De chiropractor gaf aan dat deze nekwervels wel invloed konden hebben op hoe ik hoor, Gezien een gehoortest bij mij helemaal goed was maar nog steeds het gevoel alsof ik watten in me oren heb:roflmao:

Deel Deze Pagina