Welk boek lees jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hallo allemaal!!
    Even een topic over boeken. Ben gek op boeken! Voor mijn verjaardag heb ik voor zo'n 160 euro aan boekenbonnen gekregen van familie en vrienden en ben op zoek naar aanraders! Dusss

Welk boek lees jij ...
    - Thema boek
    - Korte samenvatting
    - Aanrader?

Ben benieuwd :D

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Net Haar naam was Sarah uit (weet even zo snel niet de schrijfster).

Gaat over een joods meisje Sarah in de 2e wereldoorlog, en over een journaliste in Parijs in het heden. Kan er verder weinig over zeggen. Maar het is zo ontzettend hartverscheurend triest en mooi tegelijk. Zeker met kleine kinderen kan het je af en toe nogal aangrijpen. 1 van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen. Dikke aanrader!!!!

Nu ben ik moederziel aan het lezen (ook even de schrijfster kwijt).

Er wordt gedacht dat een moeder zichzelf en haar 8 jarige dochter heeft omgebracht. Dit komt op het nieuws. Een andere vrouw herkent de naam van de man van deze dode vrouw, Mark Bretherick. Maar de foto die ze ziet is niet de man die zij heeft gekend en waar ze een affaire mee heeft gehad. Dus ergens klopt er iets niet en zij meldt dit aan de politie. Met grote gevolgen. Heel erg spannend, er staan ook dagboekdelen in van de dode vrouw. Naar om te lezen hoe zij eigenlijk haar kind haatte. Maar weet dus niet of het echt zo is gegaan want heb hem nog niet uit haha. Aanrader.

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Heb net het boek Staal uit, van Silvia Avalonne. Prachtig boek over twee meiden van 14 die opgroeien in een kleine industrie stad in Italie, ze komen net in de pubertijd terecht, over ontluikende liefde en seksualiteit. Ik vind het een aanrader omdat het goed geschreven is, heel herkenbaar, echt een lekker boek!

veel plezier met shoppen, heerlijk zoveel boekenbonnen!

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Oh nog een aanrader is My Sisters Keeper van Jody Picoult. Ik heb het engelse boek gelezen. Weet niet of hij ook in het Nederlands is gepubliceerd. Ik ga even zoeken...

(Ik ben echt een boekenwurm....heeeeeerlijk lezen!)

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, Haar naam was Sara heb ik ook pas gelezen: tranen met tuiten, maar verschrikkelijk mooi en goed boek!!!

Ik ben nu Terug naar de kust aan het lezen. Gaat over een moeder van 2 kinderen die last krijgt van een stalker. Ik dacht alleen al vrij snel te weten wie het is, dus als ik gelijk heb is het toch niet zo'n spannend boek misschien, hahaha! Maar wel lekker geschreven!

Verder kan ik alles van Dean Koontz (Stephen King-achtig, maar dan makkelijker te lezen) en Mo Hayder (rete-spannende boeken, maar soms wel erg ranzig) aanraden :D

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Die ken ik nog niet!! Spreekt mij erg aan! Ga gelijk even googlen op de titel. Bedankt voor de tip.

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja ga aanstaande weekend even heerlijk naar de boekenwinkel! Kan daar wel uren rondstruinen. Maar met dit topic weet ik een beetje waar ik naar uit moet kijken.
    Staal is ook typisch een boek die zou uitzoeken... het thema i.i.g. Heb ik nog niet gelezen.

8. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ik vind de volgende schrijfsters erg goed:
    Saskia Noort, Loes den Hollander, Simone vd Vlugt, Lieneke Dijkzeul, Marion Pauw, Esther Verhoef, Nicci French.
    Allemaal spanning...

9. Life in Pink

Zo is Herfstlied ook een goed boek, een Nederlandse triller, speelt zich af in Leiden (ken ik toevallig erg goed, dus extra leuk!). Gaat over een journaliste die bij een Leidsche krant werkt en dan een heel spannend verhaal met een heel goed plot, erg verrassend!

Haar naam was Sarah, prachtig! Huilen maar ook zo mooi! En zo veel feiten, ik wist de helft niet, heel aangrijpend, echt een boek dat je gelezen moet hebben!

En Sonny Boy, dat nu net verfilmd is, ook zo mooi! Lees altijd liever het boek dan dat ik de film kijk, boek vond ik ook heel mooi, over een donkere man uit suriname die in de tijden van de oorlog naar Nederland komt en daar 1 van de weinige donkere mensen dan nog is.

Boeken van Arthur Japin zijn ook zo mooi, non-fictie. Veel feiten verweven in een roman, zo leuk dat je er dan nog wat van leert. Prachtig van hem: De zwarte met het witte hard en Een schitterend gebrek (mijn favo aller tijden) verhaal over de eerste liefde van Casanovo.

Veel plezier dan zaterdag!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb toevallig net 2 nieuwe boeken binnengekregen.

Genisis van Karin Slaughter.(Is de hele reeks van Sara Linton, echt een superreeks)
    Het Juvenalis dilemma van Dan Brown.
    Ben nog in dubio over met welk boek ik ga beginnen...

11. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Handig!! Ik doe zo leuke ideeen op dankzij jullie!

Een schitterend gebrek heb ik met Sinterklaas gekregen maar ligt nog even in de wacht omdat ik op dit moment 'het familieportret' van Jenna Blum aan het lezen ben.

12. Life in Pink

Ik zou met het Juvenalis Dilemma beginnen, heerlijk zijn boeken. Net alsof je een goede thriller aan het kijken bent!

Ik ga met Triptiek beginnen van Karin Slaughter. En Eten, bidden, beminnen licht ook nog op me te wachten, maar vind het zo'n dikke pil, moet ik ff zin voor maken!

13. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Her Fearful symmetry van Niffenegger. Zij schreef ook The Time Traveller's Wife, die ik ook bijzonder kan aanraden. Heeeerlijk weg te lezen.

Lees je eigenlijk Engels?

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    stuk van judith visser.
    verder heb ik nog "tegengif" liggen van judith visser en een hele rits boeken besteld bij de bieb.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    genesis is inderdaad een aanrader.. zoals alle slaughter boeken..

Lees nu "in wankel evenwicht" van Elizabeth George...
    Is er 1 uit de reeks over lynley..
    Zijn vrouw is in een vorig boek vermoord en nu is hij op een verwerkingstocht.
    Daar vindt hij een lijk
    en zover ben ik:D
    Vind boeken van george altijd wel mooi..

Haar naam was sarah vond ik niet zo'n hit als de rest van de wereld. Vond de delen uit het verleden prachtig en ontroerend en ik heb er nachten over gedroomd.. Dan keek ik naar mijn dochter en kon bijna wel huilen om al die kindjes even groot als zij is.. En die zo wreed uit de wereld werden gehaald.. krijg weer een brok in mijn keel.
    HEt deel in het heden vond ik daarentegen erg zwak en vrij voorspelbaar..

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Boek, zo'n ding wat je leest....owwwww....heerlijk!
    Moet er echt weer eens tijd voor maken!
    Heb nog wel wat nieuwe boeken liggen, kan je dus nog niet helpen aan leuke titels.

17. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.638
    381
    83
    ..
    - Het familieportret heb ik vorige week gekocht, nog niet gelezen.. soortgelijk aan haar naam was Sarah.. vond ik prachtig, dus deze waarschijnlijk ook..

- Mijn zoon Mowgli.. over een jongentje met een syndroom, die zich op 3 jarige leeftijd ontpopt tot een jungle jongentje/aapje.. zijn moeder vertelt over hun leven..

- De jongen die leefde als een hond.. dit boek heb ik in kader van mijn studie.. gaat over trauma.. geschreven door Bruce Perry.. hij behandelt mensen met trauma's.. het is wel een boek die je zo leest, niet perse als leermateriaal..

- Nieuwe handen.. geschreven door meisje die de volendambrand heeft meegemaakt..

18. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hee dit lijkt wel een beetje op het soort topic die ik ook gemaakt hebt laatst over boeken!

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier nog een boekenwurm :)
    Heerlijk is het!!!

Ik lees vooral boeken van:
    Suzanne Vermeer
    Nicci French
    Esther Verhoeff (ook de ESCOBER serie is super leuk van haar met een man geschreven!!! Wel op volgorde lezen ;))
    Karin Slaughter (vooral de Sara Linton reeks is super)
    Karin Slaughter, de losse delen zijn ook erg leuk.
    Loes den Hollander
    Tess Gerritsen (op volgorde maar ook losse delen erg leuk!)
    Alex Kava
    John Grisham

Jeugdboeken van ..... een vrouw weet even niet hoe ze heet maar de titels zijn: Stalker, Overdosis, Eerwraak, Ontvoerd.

P.S. Ik hou van je van cecilia ..... (is ook film van, boek is beter!)
    Kluun

Hier weet ik de schrijver/schrijfster niet van:
    Ploetermoeder
    Drie dubbele deining
    Buikgevoel
    Babypraat

Nou kan nog wel even doorgaan haha

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn mooie dochter (eerste helft van het boek mee zitten janken)
    PS IK hou van je - Cecilia Ahern

Ben nu bezig in Sneeuwval.. de nieuwe van Tess Gerritsen.. Tot zo ver een spannend boek, maar ben nog maar op de helft

Deel Deze Pagina