Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Mja is soms echt wel lastig. Maar ben blij dat het (nog) niet erger wordt allemaal nu.
    Mijn dochter snapt denk ik echt totaal niet wat haar te wachten staat. Ze weet wel dat ik baby’s in m’n buik heb en dat het een broertje en een zusje is, maar verder.. :D. Denk dat ze een hele lieve grote zus gaat zijn ❤️

Natascha33, Happyhope en xxmoixx vinden dit leuk.
  2. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Omg omg! Vandaag een voicemail van het UMCU dat we mogen bellen om onze behandeling in te plannen!! Nu al zo enthousiast. Waren maar bereikbaar tot half 12 dus kon natuurlijk niet terug bellen maar dat ga ik morgen ochtend direct doen! Beter begin van onze vakantie konden we niet wensen

Clueless01, xxmoixx en Happyhope vinden dit leuk.
  3. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Jaaaa wat fijn!! Eindelijk!
    Oh maar wat balen dat je het telefoontje gemist hebt, kan me voorstellen dat je wil dat het heel snel morgen is haha.
    Duimen voor een snelle startdatum!

Natascha33 vindt dit leuk.
  4. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    We hebben een startdatum hoor, zo zo blij!

7 oktober prik instructie en medicatie ophalen en dan vanaf 11 oktober beginnen met injecties en in de week van 15 november zal de punctie plaats vinden. Als er gezonde eitjes zijn dan zal de eerste terugplaatsing in Jan/februari of maart zijn. Zo fijn dat we nu echt een startdatum hebben

Happyhope vindt dit leuk.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn dat je een datum hebt!

6. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Jeeh fijn zeg! Komt echt dichtbij nu!

7. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    wat fijn! Een datum hebben geeft zoveel meer rust. Spannende tijd!

8. Dettine

Dettine Lid

9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw
    Hallo iedereen,

Wij mogen eindelijk los met het traject.

Gisteren begonnen met de decapeptyl. Nu vroeg ik me af. Wordt ik nog ongesteld? Aangezien ik niet de pil mocht nemen. Moet ik langer decapeptyl gebruiken.

Heeft iemand van jullie last gehad van de bijwerkingen? Komen die vrij snel of later? Beetje bang om strontchagerijnig te worden aangezien ik daar meestal wel gevoelig voor ben?

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Succes met jullie poging! Ik weet niet hoe het zit met menstruatie en alleen decapeptyl. Ik werd met de pil + deca wel ongesteld. Je kan ze altijd even bellen :)
    Ik had soms wat opvliegers/duizelingen in de ochtend met deca. Maar vond het wel goed te doen. Toen de gonal-f erbij kwam was dit ook weer een stuk minder. Het is echt afhankelijk per persoon en per poging hoe je erop reageert. Probeer lekker bezig te zijn. Anders ga je sowieso van alles voelen, alleen al van het piekeren erover ;)

Dettine vindt dit leuk.
  10. Dettine

Dettine Lid

9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Heel erg fijn. Oke. Dan moet ik voor de zekerheid nog maar even bellen. Hoe en wat. Tot nu toe nog weinig last. Laten we hopen dat het door de afleiding zo blijft!

xxmoixx vindt dit leuk.
  11. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Hoe is het met iedereen?

@Happyhope bijna op de helft! Wanneer heb je de 20 weken echo?

@xxmoixx hoe is het met jou nu? Het komt nu wel heel dichtbij hè

12. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja bizar hoe snel het gaat! Ik heb over een week de 20-weken echo. Vandaag precies 18 weekjes zwanger. Blijft onwerkelijk!

hoe gaat t nu met jou? Het gaat ook zo snel bij jou zeg! Is het lichamelijk nog een beetje te doen?

13. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Alles nog rustig hier! Ben zooo blij als ze er is straks. Blijft toch spannend, zeker na zo’n traject en de miskramen.
    Hoe gaat het bij jou? Kindjes groeien goed las ik :) !

14. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.667
    1.603
    113
    Vrouw
    Hoi meiden ik ben nieuw hier. In oktober veel te vroeg bevallen (31 weken) van een dochtertje dmv een spoedkeizersnee. Tijdens het begin van de zwangerschap kwamen wij dmv bloedprikken erachter dat wij beiden drager zijn van het gen van de volendammer ziekte.. ik heb toen een vlokkentest moeten doen om te kijken of ons kindje gezond was ( wat gelukkig zo was) de kansen waren
    - 25% kans op ziek kindje
    - 50% kans ip gezond maar ook drager
    - 25% kans op gezond en geen drager.
    Bij ons dochtertje is het 2e het geval, ze is gezond maar drager. Anyway. De dokter had het over bij een nieuwe wens ivf, ik heb een paar vragen

- moet je veel spuiten? (Naaldangst)
    - hoe zit dit met de kosten? Mijn verzekering vergoedt dit niet. Zijn de kosten dan ook echt 7000,- per poging? :eek:
    - moet je 1 x naar Maastricht of is dit iedere week/maand enz.
    - moet je vaak naar het ziekenhuis ter controles?
    - verschil icsi of ivf?
    - gebeurd de eicelpunctie onder een roesje of ben je gewoon bij, zoja hoe heftig is de pijn?
    Sorry voor alle vragen..

15. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    -qua spuiten: elke dag en dan een week of 3 bij mij. Ik vind zelf spuiten fijner dan dat een ander dat doet. Je vriend/man kan dit ook doen.
    - hoezo vergoed de verzekering dit niet? Kosten zijn denk ik wel meer dan 7000 om eerlijk te zijn. Het stukje pgd kost zo’n 7000 per poging maar je hebt ook nog de normale ivf kosten (2500 ongeveer) en ontwikkeling test.
    -je moet voor de intake naar Maastricht. Verder kun je het medische stuk in Utrecht, Amsterdam en Groningen doen (en Maastricht zelf). Je gaat een aantal keer per poging naar het ziekenhuis (controle vooraf, tijdens het spuiten, de punctie en terugplaatsing).
    -punctie is volgens mij afhankelijk van het ziekenhuis maar helaas niet met een roesje. Hier vond ik hem wel heftig, maar de ervaringen wisselen. Ik kreeg bij de 2e punctie een morfine pomp en dat hielp wel goed. Was nog pijnlijk maar te doen. De eerste punctie kreeg ik iets wat niet meer wordt gebruikt. Dat werkte niet en eerlijk, zo zou ik ook nooit meer een punctie doen. Die pijn was niet te doen bij mij. Maar nogmaals, er zijn vrouwen die het zonder pijn stilling nog goed te doen vinden.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  16. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    spannend die echo, dat vind ik toch ook weer zo’n grote mijlpaal!
    Ja heel spannend.. kan me voorstellen dat je er gewoon aan toe bent om haar nu in je armen te hebben. Nog heel eventjes… Hooelijk laat ze jullie niet lang meer wachten.

met mij gaat het goed. Lichamelijk kan ik gewoon niet zoveel, maar als ik rust pak gaat het goed. Op de bank liggen is m’n favo bezigheid :roflmao:. De kindjes groeien onwijs goed gelukkig. Nog 8 weken te gaan :)

17. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed gaat! Kan me voorstellen dat je weinig meer kan. Lekker rustig doen als dat lukt!

Ben hier sinds een paar dagen niet te genieten. Elke beweging doet ook pijn. Hoop zo dat ze aanstalten maakt haha. Wil ook gewoon niets en niemand meer zin/horen. :oops:

18. Dettine

Dettine Lid

9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw
    Heey hallo allemaal,

Ik ben op dag 17 begonnen met de decapeptyl. Elke dag 1 spuit. En heb donderdag de echo. Moet ik nu wel of niet ongesteld worden. Zat van te voren niet aan de pil trouwens. Maar kan niks vinden op internet. Meende dat de decapeptyl je eisprong tegen ging.... maar als ik bloedverlies heb. Dan heb ik toch een eisprong gehad? Kan je met deze vragen de spoedlijn bellen? Ik durf dat namelijk niet want ja wat is nou echt spoed. Is mij niks verteld over wel of niet ongesteld... of bloedverlies. Is vanochtend begonnen dusja.... please kunnen jullie mij antwoord geven want ik snap er even helemaal niks meer van. Wat is nu precies de bedoeling. Hoorde namelijk van iemand die zei tijdens decapeptyl hoor je niet ongesteld te worden.....

Alvast super bedankt voor jullie reactie.

19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou wel even bellen. Ik had traject met de pil. Dan begon je met decapeptyl en na een paar dagen pilstop. Ik werd dan ongesteld en dat was prima (terwijl ik deca spoot). Maar gewoon bellen hè :)

20. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Je hoort gewoon ongesteld te worden, is volkomen normaal :).

Dettine vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina