Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi, wel goed hoor! Last van mijn borsten en wel wat steekjes, mn darmen rommelen een beetje, zit niet helemaal lekker.. Gaat ook door mijn hoofd: Oooh hopelijk word ik niet ongesteld. Deze week wordt dus broekloeren.. Bleeeegh wat is dit vervelend..
    Hoop zo dat ik goed nieuws heb zaterdag. Duim duim duim..

    Ik kreeg trouwens een brief van het ziekenhuis, de overige 3 embryo's zijn ingevroren! :)
     
    Dexendon vindt dit leuk.
  2. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Klinkt wel als symptomen allemaal... stomme utro, je weet niks zeker nu. Oooooo dat broekloeren hahaha, hou op hoor, ik weet hoe je je voelt. Het liefst om het kwartier. Ben nog steeds hard aan het duimen voor je.

    Mooi nieuws! 3 in de vriezer. Is toch een fijn gevoel wat je achter de hand hebt. Hopelijk heb je ze de komende jaren nog niet nodig.
     
  3. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    @Kaatje87 , inmiddels woensdag, hoe gaat het broekloeren?
     
  4. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Whaaaa ik word gek! Na hoeveel wachtdagen testte jij positief?
     
  5. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hahaha, nou de achtste dag na de terugplaatsing (vrijdag was terugplaatsing, die zaterdag erop al licht positief), 6 dagen vroeger dan ziekenhuis had gezegd. Hoopte toen nog op een witte test zodat ik wist of prenyl eruit was, zodat ik daarna om de dag kon gaan testen. Maar hij is nooit wit geweest hahaha.
    En houd jij je testdwang nog in bedwang?
     
  6. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ah oke! Nou ik vind het steeds lastiger worden! :rolleyes:
     
  7. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Snap ik. Hoe voel je je verder?
    Ben heel benieuwd of je tot de 15e kan inhouden hihi
     
  8. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ben ongesteld geworden :cry:
    Ben zo verdrietig!
    Gelukkig hebben we nog 3 cryo’s, hopelijk daarmee meer geluk ❤️

    Er hangt al 1,5 jaar een donkere wolk boven ons leven, hoop zo op een lichtpuntje binnenkort..
     
  9. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ach nee wat klote nieuws zeg! Had het zó ontzettend gehoopt voor jullie. 2019 moet jullie jaar worden.
    Heel veel sterkte, dikke knuffel!
     
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    wat verdrietig zeg! Had het echt gehoopt voor jullie dat het goed zou gaan..
    Sterkte!!
     
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hey! Lief dat je het vraagt! Gaat wel hoor, mijn menstruatie is zo goed als voorbij, gelukkig!
    Nu wachten op de volgende menstruatie en dan kijken hoe het gaat met de cryo's. Maar we gaan in de voorjaarsvakantie eerst lekker op vakantie. Ik denk dat dat ook wel even goed is..

    Hoe gaat het met jou? Bijna januari!! Komt eindelijk dichterbij voor jullie!

    @Dexendon hoe voel jij je? Heb je de 20 weken echo al gepland staan? Schiet al mooi op!
     
  13. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Lekker op vakantie voordat jullie de mmm weer in gaan. Lijkt me een heerlijk plan.

    Hier nog alles goed. Misselijkheid is nog steeds aanwezig. En helaas begint mijn spierziekte al aardig op te spelen, in de avond kan ik bijna niet meer lopen. Maar goed, niet klagen maar dragen is het motto! Ik wist het van te voren.

    Ja 20 weken echo heb ik 22 januari, alle afspraken staan al gepland tot zelfs na mijn uitgerekende datum haha, ze waren erg enthousiast volgens mij in het ziekenhuis.
     
  14. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie even samen op vakantie gaan! Leuk vooruitzicht en hopelijk kun je dan even je gedachten verzetten...

    Ja hier komt het steeds dichterbij gelukkig! De tijd gaat snel voorbij merk ik dankzij de drukke decembermaand, maar als ik bedenk hoe lang het eindelijk duurt voordat we überhaupt de intake afspraak hebben word ik wel een beetje ongeduldig :) maar goed, het komt steeds dichterbij en hopelijk krijgen we dan ook uitsluitsel hoelang het ontwikkelen van de test gaat duren.

    @Dexendon jammer van de misselijkheid en dat je last krijgt van je spierziekte!
    Het gaat wel snel zeg, alweer bijna op de helft dus!
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Hoe gaat het hier?

    Ik ben even het “oude” (gesloten) forum over pgd aan het lezen. Altijd fijn om ervaringen te lezen. Nu kwam ik daar een berichtje tegen van iemand die ook pgd wilde doen, maar waarbij het niet doorging omdat ze geen contact meer had met haar vader en daardoor geen bloed kon krijgen van hem voor het ontwikkelen van de testen.
    Hoe ging dit bij jullie? Hebben jullie ouders / naaste familie naast jullie allemaal bloed moeten afstaan? En weten jullie nog wat de reden hiervan was?

    De reden dat ik dit vraag is omdat de enige naaste familie die ook deze ziekte heeft bij ons al overleden zijn aan de ziekte... (behalve mijn vriend natuurlijk). we hebben wel DNA dossiers van de tijd die gemaakt zijn toen ze de ziekte ontdekten en deze worden als het goed is naar Maastricht gestuurd, maar ik zit nu in de stress dat ze hieraan misschien niet genoeg hebben.
    Weten jullie hoe dit zit met het bloed afnemen?
     
  16. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hoi! Toen mijn zus aan het traject begon hebben al mijn ooms en tantes met deze aandoening bloed afgestaan. Hoe meer familieleden die mee wilde doen hoe beter het was. Ze gaan namelijk een test ontwikkelen waarmee ze het dna van het bevruchte eitje gaan vergelijken (zo begreep ik het). Hoe meer duidelijkheid ze hebben waar de fout zich in het dna bevind, hoe beter de test. Bij ons was destijds de vraag of alle familieleden wilde meewerken ivm geloofsovertuiging. Uiteindelijk hebben ze allemaal meegedaan.
    Toen wij aan het traject begonnen konden wij de test gebruiken die voor mijn zus d'r traject was ontwikkeld. Het enige wat toegevoegd moest worden was het dna profiel van mijn vriend. Hij heeft toen ook bloed moeten afstaan. Ze wilde daarnaast ook het bloed hebben van mijn schoonouders. Die wonen helaas in Suriname en bloed opsturen was niet mogelijk (of daar laten onderzoeken). We hebben toen mijn schoonmoeder naar Nederland gehaald. Maar de dag voordat ze aankwam werden we gebeld door Maastricht dat de test helemaal klaar was, het bloed van mijn vriend was al voldoende gebleken.
    Vind het dus lastig te zeggen of je meerdere familieleden moet hebben die bloed afstaan. Ik denk dat het te maken heeft met hoe duidelijk de afwijking te zien is in het dna, hoe moeilijker hoe meer bloed misschien?
    Bij ons was uiteindelijk het bloed van mijn vriend alleen al voldoende, maar hij is dan ook niet de gene met de aandoening. Hoewel ze wel eerst 'moeilijk' deden dan ze meerdere mensen nodig hadden. Ik denk dat het afhankelijk is van de situatie. Denk dat je niet gelijk de hoop moet opgeven.
     
  17. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    @Dexendon bedankt voor je reactie!
    Fijn dat jullie familie uiteindelijk mee wilden werken. Wel heftig dat je schoonmoeder helemaal uit Suriname moest komen en dat je dan zo kort van tevoren hoort dat het toch niet nodig is...

    Ik wacht voorlopig nog even een maandje af en hopelijk krijgen we dan het verlossende antwoord tijdens de intake :)
    Je verhaal geeft me wel toch weer een beetje hoop. Hopelijk hebben ze genoeg aan alleen het bloed van mij en mijn vriend en eventueel familieleden die niet de ziekte hebben en aan het DNA dossier dat al beschikbaar is.
     
  18. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hahaha ja was zeker heftig, want zat vervolgens alsnog twee maanden opgescheept, want ticket was nu eenmaal betaald hahaha. Nee hoor, ze is lief, maar twee maanden is gewoon heel lang.

    Bij de intake gaan ze waarschijnlijk gelijk de familie in kaart brengen, dan horen jullie gelijk wel wat er allemaal nodig is. Ik ga voor jullie duimen.

    Fijne feestdagen!
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Oh wauw Dexendon, twee maanden is zeker lang haha.
    Bedankt voor de info! We gaan het zien, op dit moment zit er even niks op dan geduldig te wachten (en laat ik daar niet zo goed in zijn haha).

    Gaat het goed met je zwangerschap? Nog veel last van misselijkheid ?
     
  20. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Happyhope hoi hoi, zijn jullie inmiddels al in Maastricht geweest?

    @Dexendon, hoe gaat het met je? Dinsdag de 20 weken echo al, gaat echt snel! Ben je al weer op de helft van je zwangerschap!

    Hier is alles rustig.. We gaan eerst op vakantie in het voorjaar en gaan dan weer verder met het traject. Eerst even lekker ontspannen op vakantie.
    Hopelijk brengen de cryo's meer geluk.
     

Deel Deze Pagina