Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dettine

Dettine Lid

9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw

Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en hopen dat ze goed zijn. Nog 14 dagen duimen....

2. Dettine

Dettine Lid

9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw

Spannend.... nog even wachten en dan kunnen jullie starten en hopelijk gaat het allemaal goed.

3. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd @xxmoixx!! (sorry, late reactie, ben op vakantie geweest)
    @Dettine en @Natascha33 spannend zeg voor jullie beiden! Ik duim voor jullie

Ik had afgelopen vrijdag echo en toen was het grootste eicelblaasje 11 mm (maar... ze kon maar 1 eierstok vinden en heeft dus niet in de andere eierstok gekeken). Afgelopen maandag waren er veel eicelblaasjes en allemaal kleiner dan 11 mm. Huh??? Zou ik dan m'n ovulatie in de tussentijd gehad hebben? Echt zo'n mysterie, m'n cyclus.
    Nou ja, progesteron geprikt en die was laag, wat zou duiden op dat ik nog voor m'n eisprong zit (maar, arts zei ook dat het wel even duurt voordat die waarde stijgt na een eisprong).

Morgen terug voor een echo. Ben echt benieuwd of de eicelblaasjes gegroeid zijn, of er één dominante is of dat ik toch de ovulatie gemist heb en weer een maand moet wachten voor de terugplaatsing.

Geduld, geduld, geduld. Maar jullie weten er alles van!

4. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Dank je!

vervelend hoor dat het niet duidelijk was. Wil je geen kunstmatige cyclus? Ik vond dat wel fijn eigenlijk.

5. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Ik heb een kunstmatige cyclus geprobeerd, 3,5 jaar geleden (bij de 1e poging, waaruit m'n dochtertje is geboren). Dat werkte toen niet. Door de progynova kreeg ik een erg lange cyclus en m'n baarmoederslijmvlies bleef te dun (echt 3/4 mm). Twee cycli geprobeerd en bij de 2e cyclus vrij hoge dosering ook.
    Maar wellicht is het wel iets om toch eens opnieuw te bespreken, we zijn natuurlijk ook weer 3,5 jaar verder nu!

xxmoixx vindt dit leuk.
  6. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja! Ruim 2 weken nog, echt bijna

xxmoixx en Happyhope vinden dit leuk.
  7. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Succes! Lijkt me zooooo moeilijk! Weer zit ook niet echt mee om lekker te wandelen met al die regen. Ik denk aan je komende weken en duim met je mee☺

Dettine vindt dit leuk.
  8. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Lastig zeg deze onzekerheid. Hopelijk straks een duidelijke echo en dat je eisprong er nog aan mag komen

9. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    oh wat vervelend dit! Weet je inmiddels al meer? Hooelijk is het eitje inmiddels wel gevonden..

10. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Weer een teleurstelling :(
    Donderdag was het eitje 15 mm en zaterdag 19 mm. Dus alles prima. Maandagochtend leek het blaasje gesprongen te zijn, maar de arts wist dit niet zeker. Kon namelijk ook komen doordat ik zondagochtend Pregnyl heb gespoten (I know, wellicht stom, maar ik wist dat over 9 dagen m'n menstruatie er alweer aankwam en de ovulatietest was nog altijd niet positief). De arts zei in eerste instantie dat ik dan vrijdag de terugplaatsing zou hebben, maar later belde ze op dat het maandag werd. Terwijl ik een dag later ongesteld word! Nu kan dat wel wat uitgesteld worden door de Utrogestan, maar toch voelt dit echt niet goed voor ons. Daarom zelf besloten geen terugplaatsing te doen. Voor volgende cyclus was er geen plek meer. Dus dan zijn we alweer 2 maanden verder.

Heb zo hard gejankt gisteren, wat wordt ons geduld op de proef gesteld.

Dettine vindt dit leuk.
  11. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Och :(

12. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Ooohhh wat jammer @Blossom88 ! Ik kan jullie keuze, hoe verdrietig ook, Heel goed begrijpen. Als je een terugplaatsing hebt dan wil je wel graag dat het goed voelt maar hoe vervelend is het dat ze voor de volgende cyclus geen plek hebben.. een hele dikke knuffel voor jullie!

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend balen zeg! :(

14. MaiH

MaiH Lid

14 jul 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Docent (Middelbare school)
    Hallo Dames,

Tijdje niks meer laten horen maar heb het toch weer even nodig om van mij af te schrijven.

Even voorgeschiedenis
    Augustus 2020 spontaan zwanger Oktober 2020 missed abortion vastgesteld
    Eerst medicijnen gekregen uiteindelijk toch curretage moeten ondergaan.
    Nu via IVF/PGT bezig ivm genetische afwijking en 50% kans op gehandicapt kindje
    Juli 2021 eerste terugplaatsing gehad, eind juli positieve test maar 5 dagen later een miskraam
    September 2021 tweede terugplaatsing en 30 September positieve test.
    Gisteren (5 dagen later) bruine afscheiding, naar VK gegaan, rood bloedverlies en onduidelijk beeld op de echo bij 5w2d. Kortom ik schoot helemaal in de stress. Ik zag het alweer misgaan en de volgende miskraam voor mij.

Na bezoek aan de VK thuis nieuwe inlegger ingedaan, oude zat bloed op, en tijdens echo ook bloed op de probe (of hoe dat ding ook heet). Daarna GEEN bloedverlies meer gehad.
    Nu in volkomen onzekerheid, wat betekend dit, blijft het goed gaan? Wordt het weer een missed abortion omdat de miskraam niet vanzelf doorzetten?

Zwanger WORDEN kan ik duidelijk wel, zwanger BLIJVEN lijkt wat lastiger voor mij.

Ik heb even jullie advies/ervaring/lieve woorden nodig om de komende 2 weken door te komen. Wat te doen? Behalve proberen niet te veel over na te denken? Is er uberhaupt IETS wat je kan doen? Dagelijks aspirine slikken heb ik al eens gehoord kan dat kwaad?

Liefs MH

15. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Oh wat shit :(. En ook naar dat ze jullie geen voorrang geven volgende maand..

16. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Inmiddels heb ik ook hand-, voet- en mondziekte gekregen (heeft m'n dochtertje ook momenteel) en daar behoorlijk ziek van. Als ik wel een terugplaatsing de komende dagen had gehad, had ik me waarschijnlijk heel erg druk gemaakt nu over de mogelijke gevolgen van deze ziekte op de terugplaatsing en of we het niet alsnog moesten uitstellen. Dus wie weet waar het allemaal goed voor is... Zucht ;)

Trouwens, we hebben deze maand ook de behandelplanbespreking in Heinsberg. We laten dit wel maar gewoon doorgaan, wie weet heeft dokter Cuypers nog wel hele goede ideeën om de luteale fase wat te kunnen verlengen. En mochten we in het allerbeste geval heel snel kunnen starten met een behandeling in Heinsberg, zou het ook nog kunnen dat we daarvoor kiezen.

@MaiH Jeetje, wat ontzettend spannend en zenuwslopend zeg! Ik kan me voorstellen dat je continu alert bent op alles wat je voelt in je lichaam. Ik vraag me af of je iets kunt doen, ik denk het eigenlijk niet. Misschien kun je met je arts/verloskundige bespreken om utrogestan te gebruiken? Voor de doorbloeding van de baarmoeder zou aspirine en granaatappelsap kunnen helpen, maar dit is niet wetenschappelijk bewezen. Baat het niet, schaadt het niet. Heel veel succes!

Dettine vindt dit leuk.
  17. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Gek hè, soms lijkt het net alsof bepaalde dingen zo horen te lopen zoals ze lopen. Maar wel ontzettend balen dat je er ziek van bent! Hopelijk knappen jullie snel allemaal op

18. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Oh wat een onzekerheid zeg! Vreselijk! Wanneer krijg je weer een echo?
    Ik zou vooral voldoende rust pakken en dingen doen waar je gelukkig van wordt. Lekker afleiding zoeken zodat de tijd snel gaat, hoe moeilijk dat nu ook is

sterkte! En ik duim voor je dat het gewoon goed gaat. Bloedverlies hoeft niet altijd een miskraam te betekenen!

19. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Oooch wat een stress moet je voelen zeg. Heel veel sterkte! Kan je nog een extra echo krijgen voor hopelijk wat meer duidelijkheid?

Mijn zus heeft in het verleden iets soortgelijks meegemaakt. Zwanger worden lukte wel maar zwanger blijven vaak niet. Zij zijn toentertijd doorverwezen naar België omdat ze daar wat verder waren met onderzoeken. Daar testen ze niet alleen op het pgd gedeelte maar op alle eventuele afwijkingen waardoor je meer kans zou hebben op een gezonde zwangerschap. Ik hoop heel erg dat dit niet nodig zal zijn en dat je zwangerschap verder doorzet. Spannend! Dikke knuffel

20. MaiH

MaiH Lid

14 jul 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Docent (Middelbare school)
    Even een update

Om te beginnen dank voor de lieve reactie.
    Vanmorgen (donderdag) weer opgestaan met bruine afscheiding, test gedaan en zo goed als spierwit heel licht lijntje zichtbaar.
    Daarna mij zielig en ellendig hele dag gevoeld en op bed gelegen, ik dacht nu gaat het wel echt fout.
    Ivm IVF moet ik medicatie nemen om de zwangerschap te bevorderen (niet nemen kan geen kwaad) omdat ik de hoop had opgegeven ben ik (in overleg met verpleegkundige, maar wel half tegen advies) gestopt.
    Nu om 16:00 weer een test gedaan en jawel er stond een helderder maar nog steeds vaag streepje en de bloeding had wederom niet doorgezet.
    Nu heb ik godzijdank 12 oktober al een echo ipv een week later.
    Artsen willen mij zo goed als kan uit de onzekerheid halen.
    Nu afwachten en hopen en "bidden".

Deel Deze Pagina