Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ahh super fijn! Blijft zo’n mooi wonder voor jullie ❤️

2. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Er zijn er nog 3 bijgekomen! 5 cryo's in de vriezer. Heel blij! Zegt natuurlijk helemaal niets maar voelt wat meer als een kans

Clueless01 en Happyhope vinden dit leuk.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Mooi aantal hoor! Wanneer krijg je de uitslag?

Natascha33 vindt dit leuk.
  4. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    7 januari de uitslag! Ben heel benieuwd. Eerst lekker op vakantie en dan de feestdagen vieren en dan mogen de zenuwen weer om het hoekje kijken

@Blossom88 hoe is de echo vandaag gegaan? Hopelijk snel je terugplaatsing!

Happyhope en xxmoixx vinden dit leuk.
  5. Dettine

Dettine Lid

9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw
    Hey alle maaal.

Spannend. 7 januari hopelijk een goede uitslag. Mijn cyclus deugd niet meer. Maar ik moet straks ergens ongesteld worden en dan hopelijk voor ronde 2 beginnen....

6. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    @Natascha33 Dat is zeker een heel mooi aantal! Meer dan ik ooit heb gehad bij een poging. We duimen!

Ik zit nu op cyclusdag 19 en vanochtend op de echo was het eicelblaasje 18,5 mm en het baarmoederslijmvlies 10 mm. Dus dat zag er goed uit, alleen word ik volgende week donderdag alweer ongesteld... We hebben afgesproken dat ik vanavond Pregnyl zet, zodat ik over een week (op maandag ook) de terugplaatsing heb.
    Nu begin ik natuurlijk weer te twijfelen, zucht... Willen jullie even met me meedenken?
    Stel, ik heb vanavond een positieve ovulatietest, dan zou ik a.s. zaterdag de terugplaatsing hebben. Alleen doen ze geen cryo-terugplaatsingen in het weekend, ik hoop dat ze hem dan verschuiven naar vrijdag.
    Waar zouden jullie voor gaan: sowieso vanavond Pregnyl zetten en dan maandag de terugplaatsing, of nog proberen of de test vanavond positief is en dan hopen dat ze de terugplaatsing op vrijdag doen?

7. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Oke, vergeet m'n vorige berichtje maar :) De arts gaf aan dat een 5-daags embryo altijd wordt teruggeplaatst 6 dagen na een positieve ovulatietest. Dus dan kom ik op zondag uit en zou de terugplaatsing ook op maandag plaats vinden.
    Nu vooral hopen dat het embryo de dooi overleeft en dat we zelf niet ziek worden voor a.s. maandag.

8. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wat spannend!! Ik duim heel hard met je mee! Maandag wordt jullie dag! ♥️

9. Saff29

Saff29 Nieuw lid

30 nov 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Kunnen jullie mij helpen, ik heb te weinig eicelblaasjesen nu willen ze stoppen met ivf, ik heb gevraagd naar een hormoon met meer eenheden maar ik heb 225 gespoten ik dacht dat je ook 300 eenheden kan spuiten
    Hebben jullie tips
    1 ivf behandeling gehadhelaas niet gelukt, wil nu graag een behandeling in Erasmusmc

10. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Ik ben geen expert, maar bij mij werd verteld dat er bij te weinig eiblaasjes de punctie ook afgeblazen zou worden gezien een punctie een vergoede poging is. Als je te weinig eiblaasjes hebt om echt kans te maken, zou dat heel jammer genoeg, zonde van je poging zijn. Doe jij ook PGD waardoor icsi de enige methode is? Want met minder eiblaasjes zou IUI mogelijk een optie zijn?

11. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    De terugplaatsing gisteren is goed gegaan. Helaas bleek wel, toen ik hiernaar vroeg, dat het embryo niet van goede kwaliteit was en ook maar voor 50% is overgebleven na het ontdooien. Dus op dit moment hebben we heel weinig hoop :(

Heeft iemand ervaringen met een embryo dat voor slechts 50% ontdooid is? Ik vind er zelf online niets over.

12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier was ze 75% ontdooit. Maar het zegt niet zoveel volgens mij.. Heb ook succes verhalen gehoord van embryo’s die heel slecht waren. Ik duim voor je!

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Dat is best een tegenvaller als je dat hoort! Maar, volgens mij zegt het niet perse heel veel.. heb genoeg verhalen hier gelezen van vrouwen die een topembryo teruggeplaatst kregen en niet zwanger raakten, en vrouwen die een matig embryo kregen en wel zwanger raakten. Duimen dat dit embryo 8 maanden blijft zitten!

14. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meiden, ik sluit me graag aan bij jullie clubje. Wij zitten momenteel middenin ons PGT traject en ik heb het tot nu toe allemaal best 'zakelijk' kunnen benaderen (stukje zelfbescherming), maar begin het nu echt enorm spannend te vinden. Even een kleine samenvatting van het verhaal.

Wij hebben in mei 2019 de eerste afspraak in Maastricht gehad. Toen zijn ze gaan beginnen met de test ontwikkelen. Eerst PCR methode, dat lukte niet. Toen de andere methode, lukte ook niet. Terug naar de PCR en dat is nu wel gelukt. September 2021, ruim 2 jaar later, was de test eindelijk klaar. Uit een echo in de tussentijd bleek dat ik 30+ eiblaasjes klaar had liggen per eierstok.. Heel veel dus. Dat gaf al spanning, want de dosering moest daarop aangepast worden en dat is lastig. Niet teveel ivm overstimulatie, niet te weinig ivm te weinig stimulatie. Omdat ons voortraject zo lang had geduurd mochten we hoger op de wachtlijst en kon ik 10 november beginnen met de decapeptyl (en ervoor microgynon30). Uiteindelijk bij de uitgangsecho bleken er nog 'maar' 22 per eierstok klaar te liggen. Daar was ik dus wel erg blij mee, want dat maakte het iets makkelijker qua dosering. Uiteindelijk heb ik 100eh GonalF gespoten. Eerste en tweede groeiecho lieten zien dat er 15 eiblaasjes in totaal klaar lagen boven de 10mm. Dosering goed gelukt zou je zeggen!

Afgelopen dinsdag had ik de punctie. Er zijn in totaal 5 rijpe eicellen gevonden... Ik kon wel janken. Eigen schuld misschien, maar ik had het idee dat er wel meer dan 10 gevonden zouden worden omdat er zoveel blaasjes geteld werden groter dan 10mm. Ik hou me nu vast aan 'kwaliteit over kwantiteit'. Ik hoop niet dat ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, maar het geeft mij een soort van geruststelling. Het liefst had ik er natuurlijk 15 gehad.

Morgen word ik gebeld over hoeveel embryo's er zijn en de biopsie hebben overleefd. Dan zaterdag de uitslag en ik denk dan ook meteen een terugplaatsing als er eentje is? Dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen.

Ik merk in mijn omgeving dat ik weinig mensen heb die IVF/ICSI hebben gedaan, behalve de meiden die ik bij mijn vorige zwangerschap (zonder PGT) hier heb leren kennen. Ik merk dat de reacties buiten hun heel goed en opbeurend bedoeld zijn ("Je hebt er maar 1 nodig" of "Er zijn vast ook mensen die er minder hebben"), maar dat niemand begrijpt wat het nou precies inhoudt. Daarom dacht ik toch hier een berichtje te plaatsen, want jullie weten precies wat dit traject inhoudt en dat die extra afvalronde zo heftig is.

Hoeveel eitjes hadden jullie bij de punctie en hoeveel embryo's zijn er overgebleven? Ik weet dat het niets zegt over mijn situatie, maar toch vind ik het fijn om verhalen van anderen te lezen!

15. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Welkom! Hier geen goede aantallen maar wel een succes verhaal, zal hem dus toch even delen.
    1e poging: 12 eiblaadjes,8 eicellen, maar 1 embryo en deze was ongezond.
    2e poging: 9 eiblaasjes en 9 eicellen, 4 embryo’s, 3 goed genoeg om te testen: 1 gezond. Dat is onze dochter geworden!

Mag ik vragen om welke aandoening jullie pgd doen en hoeveel kans er is dat een embryo gezond is? net jouw test methode zal je idd wel al een terugplaatsing hebben als er een gezonde is. Neem aan dat je nu ook utrogestan gebruikt? Spannend allemaal!

16. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik hoop op toch ook zo'n mooie uitkomst want daar draait het uiteindelijk om he!

Wij doen PGD voor X-ALD, ik ben 'draagster'. Tegenwoordig is het geloof ik verandert naar 'vrouwen met de ziekte' omdat ze er toch achter komen dat meer vrouwen klachten krijgen op hogere leeftijd. De ziekte komt bij jongens het heftigst tot uiting, dus aangedane jongens worden niet teruggeplaatst. Aangedane meisjes worden ingevroren en mogen aan het einde van poging 3 teruggeplaatst worden indien er geen zwangerschap is ontstaan met een gezond embryo.

Ik gebruik nu inderdaad ook utrogestan, wat een vies spulletje is dat zeg :confused: Moet dit de 18 dagen na de punctie blijven gebruiken, dus we hebben nog even te gaan!

17. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Welkom @Rosje83 !

Kan me de teleurstelling zo goed voorstellen!
    Je wilt gewoon het liefste een berg embryo’s hebben om de kansen zo groot mogelijk te maken!

Hier had ik ook veel eicellen klaarliggen. Uiteindelijk 13 rijpe eicellen, 9 embryo’s van 3 dagen oud en uiteindelijk 4 embryo’s van 5 dagen oud. Wij hadden helaas de pech dat 3 embryo’s aangedaan waren en 1 niet-conclusief was. Geen terugplaatsing gehad die ronde.

Het is echt een soort kansspelletje heb ik ervaren en aantallen zeggen niet ontzettend veel, zolang je maar genoeg gezonde embryo’s hebt :) maar snap het wel ontzettend goed dat voor je eigen gemoedsrust meer eicellen en embryo’s veel fijner is! Hopelijk is het in jouw geval dan inderdaad kwaliteit boven kwantiteit en heb je een aantal heel mooie embryo’s!

Spannende dagen zeg voor je! Ik ga heel erg voor je duimen dat je meerdere embryo’s hebt die gezond zijn! ❤️

18. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Welkom @Rosje83!
    Wat een verhaal en weg die jullie al hebben afgelegd zeg! Ik heb even X-ALD opgezocht, want ik kende het nog niet, maar wat een verschrikkelijke ziekte lijkt me dat. Jij bent draagster, dus dat betekent dat er 25% kans is op een jongen met de aandoening, 25% op een meisje dat draagster is (en waarvan het embro dan bewaard wordt tot een evt. laatste poging) en 50% op een gezonde jongen of meisje? Dat zijn hogere (betere) percentages iig dan bij mij (gebalanceerde robertsoniaanse translocatie) en dit waren mijn cijfers:

2018: 12 eicelblaasjes bij punctie, 10 bevrucht, 3 tot dag 5/gebiopteerd, 2 normaal/gebalanceerd (1e TP mislukt, 2e TP is onze dochter)
    2020: 18 eicelblaasjes bij punctie, 16 rijp, 6 bevrucht, 3 tot dag 5/gebiopteerd, 2 normaal/gebalanceerd (1e TP mislukt, 2e biochemische zwangerschap)
    2021: 9 eicelblaasjes bij punctie, 7 rijp, 3 bevrucht, 3 tot dag 5/gebiopteerd, 1 normaal/gebalanceerd (deze week TP van gehad, maar weinig hoop omdat het geen goede kwaliteit embryo was)

Ik heb ook telkens gestimuleerd met decapeptyl en 100 eenheden Gonal-F, omdat ze ook bang waren voor overstimulatie. Ik snap je teleurstelling wel heel goed, want dit had ik zelf ook al bij de derde punctie in 2021 toen er 'slechts' 7 rijpe eicellen werden gevonden. Het kan gewoon elke keer/punctie heel erg verschillen. Maar met 5 rijpe eicellen is er zeker nog hele goede hoop op 1 of 2 (of mss wel meer) mooie embryo's!

19. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ah wat balen.. maar wat de rest ook al zei, het zegt ook allemaal niet zoveel. Ik ga voor je duimen!
    Welkom! Wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet. Heb je vandaag wat gehoord? Hopelijk morgen een terugplaatsing!

@Happyhope hoe is het met jou?

20. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    @Clueless01 lief dat je het vraagt!
    Hier gaat het wel goed eigenlijk! :) Vandaag mijn 1e verlofdag gehad! Zo gek en alweer bijna 34 weken…

hoe gaat het met jou en de tweeling?

Deel Deze Pagina