Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hai allemaal!

Vandaag bericht gehad. Blijkbaar waren van de 5 eicellen er 3 rijp genoeg, en ze zijn alle 3 goed bevrucht en gegroeid!! Vanmorgen was de biopsie en morgenochtend krijgen we de uitslag. Om 14:45 heb ik een terugplaatsing (mits er een gezonde is natuurlijk)! Ik was echt zo opgelucht..

Ik begrijp dat bij anderen een biopsie pas op dag 5 was? Is dat dan die test waarbij de uitslag 8 weken duurt? Dat lijkt me echt vreselijk, ik vind deze 24 uur al heftig! :| Ik ben blij als het morgenmiddag is en we in ieder geval zekerheid hebben. Ik laat jullie de afloop weten :rolleyes:

@Blossom88 Ja klopt, wat heftig dat jullie kansen nog lager liggen zeg.. Worden bij jullie wel dragers/draagsters van de gebalanceerde translocatie teruggeplaatst of ook pas aan het einde van het traject? Ik had inderdaad al gelezen over je terugplaatsing van mindere kwaliteit.. :( Ik duim voor je dat het ondanks de lagere kansen toch raak is!!

2. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    wat fijn dat er 3 embryo’s zijn! Een heel spannende dag vandaag voor jullie dus! Hoelaat krijgen jullie de uitslag? Ik hoop heel erg dat je een tp hebt! En nog meer dat alle drie de embryo’s goed zijn natuurlijk.

hier was de bioptie idd op dag 5 met na 8 weken de uitslag. Was niet heel fijn idd :$ maar goed, dat was niet anders :) PCR methode was bij ons mislukt, dus we moesten de NGS methode doen.

3. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik ben echt even kapot.. Alle 3 niet goed voor terugplaatsing. 1 aangedaan, 1 afwijkend en 1 gaat de vriezer in voor herbiopsie maar ik begrijp dat ze dat pas na 3 pogingen doen..

Weten jullie hoe lang het duurt voor je weer aan een volgende poging mag beginnen op dit moment?

4. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ach nee, wat verschrikkelijk :cry:
    Weet exact hoe je je voelt.. wij hadden dit ook met poging 1, na 2 jaar gewacht te hebben om te starten. Dit is zo’n grote klap. Alsof de grond onder je vandaan instort. Wat een nare film is dit traject soms hè?

ik weet de wachttijden helaas niet. Heb je binnenkort een afspraak met de arts?

Heel veel sterkte in ieder geval ❤️ Neem de tijd om dit te verwerken, want het is echt vreselijk.

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Och :( zo erg hè. Al die moeite en dan geen eens een tp.. dit was ook ronde 1 bij ons. In welk ziekenhuis loop je? Maastricht had toen 2-3 maanden wachttijd voor de volgende poging.. Maar dat was 1,5 jaar terug.
    Neem ook de tijd het even te laten bezinken.. Het is zo’n rollercoaster waar je in zit.

6. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Wat een verschrikkelijk naar bericht Rosje83! Daar ben je inderdaad kapot van.

Weet je inmiddels al wat meer over de wachttijd? Hoop voor je dat het niet al te lang is. Vaak ben je wel eerder aan de beurt voor een 2e of 3e poging dan wanneer je helemaal aan het begin staat.

Wij nog altijd in de wachtweken, nog altijd weinig hoop en wellicht daarom ga ik maar niet eerder testen. Op zich vind ik het gebruik van Utrogestan wel fijn (nog niet eerder gebruikt bij een TP), want bij alles wat ik nu voel denk ik: dat komt door de Utrogestan.

7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Spannend hè die wachtweken! Ga je 14dg wachten?

8. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    @xxmoixx als het me lukt wel. Wil dit weekend gaan testen, op dag 13 of 14 dan. Dan is het ook meteen duidelijk en hoef ik geen hoop meer te hebben. Als ik nu zou testen, zou ik toch altijd nog hoop blijven houden dat het te vroeg zou zijn ofzo.

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja snap ik. Ik heb toen ook gewacht. Ik duim voor je!

10. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Helaas een negatieve uitslag. We hadden natuurlijk niet veel hoop, maar toch is het slikken en een teleurstelling.
    Nu op naar Cuypers & Cuypers. En van zorgverzekering veranderd, zodat we een 4e poging vergoed krijgen, mocht het nodig zijn.

11. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Och wat jammer :( neem ook even de tijd om dit te verwerken.

12. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    Ik schreef het wel heel pragmatisch idd. Maar we hadden zaterdagochtend getest, dus al even de tijd gehad om het te laten bezinken. Merkte vrijdag ook al dat er iets van ongesteldheid doorkwam (ondanks de Utrogestan), dus toen wist ik eigenlijk ook al genoeg.
    Bah wat een nare tijd is het. Merk wel dat ik me de laatste tijd behoorlijk down voel, door ons traject, problemen op het werk, december-maand waarin m'n vader 3 jaar geleden is overleden en de lockdown die ook echt niet meehelpt. Anderen hier ook last van?

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig @Blossom88 :( heel veel sterkte!
    Gaan jullie bij Cuypers poollichamen onderzoek doen? Of wat anders?

14. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja die maanden waren voor ons altijd extra pijnlijk :(

15. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    @Happyhope Ja klopt, we gaan poollichaamonderzoek (PKD) doen. Op die manier worden onze embyro's toch getest op de chromosomale translocatie waarvoor we PGT doen. Gelukkig dat die optie bestaat!

16. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    He Bah lieve @Blossom88 ik had het je zoooo gegund, Super vervelend zeg. Hebben jullie al een afspraak staan bij Cuypers & Cuypers?

Welkom @Rosje83 sorry voor m'n late reactie maar wij zijn even op vakantie geweest. Beetje ontspanning na zojuist ronde 1 te hebben gehad. Wij hebben in november de punctie gehad en krijgen begin januari te horen of we een gezonde embryo hebben. Las zojuist al jouw verhaal, wat verschrikkelijk zeg veel sterkte gewenst! Heb je al meer info vanuit het ziekenhuis gehad wanneer jullie voor ronde 2 mogen starten?

17. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    @Natascha33 Ja, we hebben 6 januari een check (bloedonderzoek, echo vermoed ik) om te kijken of alles in orde is en als dat zo is, dan kunnen we in januari starten met stimuleren. Hebben vanaf de zomer al intake, aantal onderzoeken (hysteroscopie, receptivfity en scratching) en behandelplanbespreking gehad.

Voor jullie ook hele spannende periode zeg! Heel hard hopen op minstens één (maar liefst meer) gezonde embryootjes.

18. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Gelukkig zit de check er gauw aan te komen. Scratching heb ik eerder gelezen op een forum. Volgens mij positieve verhalen. Is dat ook al uitgevoerd of enkel de check of het mogelijk is?

Oooh en @Happyhope jij bent ook bijna uitgerekend! Hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje?

En hoe gaat het met de babies? @xxmoixx en @Clueless01

19. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja het aftellen is begonnen! Vind het zo gek! :o: Het gaat nog best goed! Fysiek wordt het wat zwaarder, maar mag niet klagen!

hoe is het nu bij jou?

20. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja hier alles goed! Gaat zo hard allemaal. Hopelijk volgen er snel meer zwangerschappen en gezonde baby’s ❤️ Kan snel gaan, een jaar terug de terugplaatsing en nu een klein propje van 3 maanden..

Deel Deze Pagina