Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Heej! Lief dat je er aan denkt. Ja dinsdag de 20 weken echo, wel spannend maar heb er ook zin in. Inmiddels werk nog maar 50%, mijn lichaam begon het zwaar te krijgen.

    Hele fijne vakantie toegewenst, geniet ervan en rust lekker uit. Houd je me op de hoogte hoe het daarna allemaal gaat?
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi Kaatje!
    Wij moeten nog heeel eventjes wachten.. nog anderhalve week (zijn echt in de laatste dagen van januari pas aan de beurt), dus nu aan het aftellen en daarna begint hopelijk het “echte” aftellen voor pgd en ivf.

    Goed dat je even pauze neemt en lekker gaat ontspannen! Dan kun je weer met frisse moet verder hoop ik... moet je straks lang wachten voor een terugplaatsing? Of ben je omdat je een cryo hebt snel aan de beurt?

    @Dexendon spannend zeg! En gaat snel zeg! Wil je weten wat voor geslacht het wordt?
     
  3. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Succes morgen!
    Goed dat je aan jezelf denkt! Als het niet gaat dan gaat het niet. En vanwege je spierziekte is het ook niet vreemd dat je het niet meer trekt.

    Tuurlijk hou ik je op de hoogte! Volgende maand gaan we nl op vakantie en daarna wachten op mijn menstruatie en dan hopelijk een cryo terugplaatsing met goed resultaat!!
     
  4. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ah eind januari pas! Nou gelukkig is dat nu bijna!

    Nee, ik moet wachten tot mijn menstruatie en dan kunnen we verder. Maar de vakantie zit er net tussen, anders moet ik utrogestan bolletjes (3x daags inbrengen) meenemen op vakantie, dus besloten om na de vakantie verder te gaan. Dan ben ik ook helemaal uitgerust en ik denk dat het ook wel goed is!
     
  5. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Dexendon hoe was je 20 weken echo vorige week?
     
  6. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja alles was heel erg goed. Alle waardes precies het gemiddelde. Was zo leuk om te zien. Echo duurde ruim een uur. Echt zo leuk om zo lang te mogen kijken. Je ziet alles heel goed, tien teentjes en vingertjes, ik ben verliefd Hahaha.

    Al zin in de vakantie? Waar ga je heen?
     
  7. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wat leuk Dexendon!

    Wij zijn eindelijk bij Maastricht geweest :)
    Was een heel positief gesprek. Het maken van de test duurt waarschijnlijk maximaal een half jaar, misschien kan het zelfs sneller!
    We hebben meteen ons eigen bloed laten afnemen en gegevens gestuurd van de familieleden die bloed moeten laten afstaan.
    We krijgen binnenkort een uitnodiging voor intake bij het UMC in Utrecht waar we het traject gaan voortzetten voor ivf/icsi.
     
    Kaatje87 en Dexendon vinden dit leuk.
  8. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend fijn! Weer een stapje dichterbij jullie grote wens. Je kan nu echt van moment naar moment leven. Het wachten klinkt misschien allemaal lang, maar achteraf heb ik het echt als snel ervaren. Zodra die test af is, gaat het ook lekker snel.
    Wij zijn ook onder behandeling geweest in het UMC Utrecht en dat hebben wij als zeer prettig ervaren. We vinden het zelfs jammer dat we nu bij het Erasmus lopen (en die zijn ook prima), maar Utrecht was qua reistijd te ver. Maar zo'n lieve arts daar gehad.
    Ik ga heeeeeeel hard voor jullie duimen en hopen dat die test mega snel klaar is. Mocht je vragen hebben, laat het ons weten hoor. @Kaatje87 en ik zijn inmiddels ervaringsdeskundige.
     
    Kaatje87 vindt dit leuk.
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Dat is heel fijn om te lezen! Je bericht geeft ons echt goede moed en kijk er nu zelfs bijna naar uit om naar Utrecht te gaan haha :)
    Wel jammer dat je niet in Utrecht kon blijven!

    Het gesprek gisteren vond ik ook al heel fijn!
    Echt een super fijne arts hadden we.
     
  10. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hallo meiden,

    Ben nieuw hier. Alles is nieuw voor mij. :) Mss dat ik best wat uitleg geef over hoe ik hier terecht ben gekomen.
    8 jaar geleden en twee miskramen verder, eentje op 7 en eentje op 8 weken, zijn we trotse ouders geworden van een jongetje. Alles op en aan, perfect. Is nu 6 jaar.
    Een dik jaar geleden wilden we graag starten voor een tweede kindje. De eerste drie keer (2MK+1ZW) was ik vlot zwanger maar nu wilde het maar niet lukken. Dus bezoekje gebracht aan de gynaecoloog. Ik vermoedde wel dat ik ergens eens terug een miskraam of miskramen had gehad, heel vroeg maar wist het niet zeker want had geen test(en) gedaan. Had dit ook aan de gynaecoloog verteld. Dus stelde hij voor om toch eens een genetisch onderzoek te laten uitvoeren bij mezelf en mijn man. Bij mijn man was alles perfect. Bij mij niet... verdict; een gebalanceerde translocatie op chromosoom 7;8. OK, dit verklaarde alles.

    Dus vorig jaar oktober zijn we voor de eerst keer naar het UZ in Jette geweest (Brussel). Hebben ze nog een reeks testen gedaan en we mogen starten met het PGD traject. Zagen het niet zitten om terug te wachten op een zwangerschap met het gevolg dat het terug een MK zou zijn. En aangezien ze onze voorgeschiedenis kennen moet ik vlokkentest en vruchtwaterpunctie ondergaan moest de zwangerschap wel doorzetten.

    Eén geluk, de test was onmiddellijk voorhanden.
    Ik ben gelukkig ook vruchtbaar en alles is in orde want in December nog een miskraam gehad. Alleen willen de eitjes niet zo mee. 2/4 zou aangetast zijn, vermoedden ze. Ik moet geen medicatie op voorhand nemen, maar moet mijn menstruatie afwachten om te mogen beginnen met spuiten. Dus nu zit ik te wachten....hopelijk komen ze er snel door want mijn datum was 29/01 -7 dagen /+7 dagen. En anders moet ik mss terug 1 of meerder maanden wachten. :(

    Proficiat Dexendon met je zwangerschap!
    Aan de andere meiden veel success. Een nieuw jaar met nieuwe pogingen en een grote dosis geluk.

    Fijne namiddag nog.
     
  11. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    #231 Kaatje87, 31 jan 2019
    Laatst bewerkt: 31 jan 2019
    Oh wat fijn zeg! Ja bij de 20 weken echo zie je echt heel veel! Haha snap dat je verliefd bent, leuk joh!
    Heb je je namenlijstje al klaar? Zitten jij en je vriend een beetje op dezelfde lijn qua namen?

    Ja heb wel zin in de vakantie, we gaan naar Egypte. Daar is het lekker warm en voor onze zoon is dat natuurlijk heerlijk. Lekker warm voor zijn spieren.
     
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ooh hehe eindelijk! ;)
    Bij ons zou de test ook 6 maanden duren, maar gelukkig was de test na 4 maanden al klaar.
    Fijn dat jullie een positief gesprek hebben gehad, welke arts had je? Wij hadden dokter Muntjewerff. Hele fijne arts.
    Heel goed dat jullie meteen bloed hebben laten afnemen, nu de familieleden nog ;)

    Wij hadden in november 2017 onze afspraak in Maastricht, in augustus 2018 kon ik beginnen met de hormonen. De test was na 4 maanden al klaar maar er was geen plek in het UMCG, daar baalde ik best van. Maar al met al is dit denk ik best redelijk vlot.

    Uitnodiging voor een intake krijg je best snel van het ziekenhuis. Wij hebben ons traject in het UMCG.
     
  13. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63

    Hoi Kiki,
    Welkom!
    Ach wat naar om te lezen over je miskramen. Goed dat je een genetisch onderzoek hebt laten doen, weet je nu wel waar de miskramen vandaan komen, helaas.

    Hopelijk gaat je menstruatie snel beginnen zodat je kunt beginnen met de hormonen. Laat 2019 voor ons allemaal een goed jaar zijn!
     
  14. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Toevallig, wij hadden ook Muntjewerff! Zeker fijne arts!
    Wauw 4 maanden is vlot! Maar jammer dat je dan uiteindelijk toch nog een tijd op Groningen hebt moeten wachten. Moet je na elke poging weer opnieuw zo lang wachten? Of heb je het idee dat zodra je bij hun ‘bezig bent’ je sneller aan de beurt bent?
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Welkom Kiki!
    Jeetje, wat heb je al veel meegemaakt zeg! Heel heftig allemaal. Wel fijn dat je nu weet wat het is en dat je met pgd aan de slag kunt.
    Weet je al meer over het mogen starten?
    Heel veel succes, hopelijk wordt het een mooi jaar voor je!
     
  16. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Dankjewel @Kaatje87 en @Happyhope voor de verwelkoming.

    Haha hier zijn de :evil:!! Nooit gedacht dat ik deze zo zou wensen. :D
    Morgen mag ik naar het UZ voor een bloedafname en hopelijk krijg ik dan goed nieuws en mag ik starten met de injecties. Lijkt me een gans gedoe met die pen. Heb wat angst dat ik iets verkeerd zou doen dus misschien toch wel vragen aan de mensen van de ziekenhuisapotheek om deze klaar te zetten. Dan ben ik zeker. Wijst waarschijnlijk zichzelf uit. :)

    @Happyhope
    Ik hoop zo voor jou dat deze maanden voorbij vliegen. Misschien is de test ook sneller klaar. Van al dat wachten word je beetje gek. Alé dat heb ik toch. :p
    Toch fijn dat je leuk gesprek had, geeft je toch weer nieuwe moed.

    @Kaatje87
    Ohh op vakantie. Lekker de batterijtjes terug opladen.
    Zal jullie zo deugd doen. Kun je met goede moed er nadien terug invliegen.
     
    Kaatje87 vindt dit leuk.
  17. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja dat was wel een beetje balen, maar opzich vond ik augustus wel fijn omdat toen bijna alles in de vakantie viel.
    Met de 2e poging hoefde ik niet lang te wachten met starten. 1e punctie was begin september en de 2e punctie eind november. Ik was nog niet eens gaan menstrueren tussendoor, dus daar kreeg ik eerst weer tabletten voor.
    Maar dat ging dus wel erg vlot.
     
  18. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Oh haha de rode duivels.. Wat kan je daar blij mee zijn he?! Haha had ik ook nooit gedacht!
    Hopelijk mag je snel starten met de injecties! Oh krijg jij een pen?
    Ik had wat anders. Menopur kreeg ik, poeder met water mengen en dan injecteren. In het begin dacht ik ook: Oh jee, maar dat wijst eigenlijk vanzelf! De verpleegkundige laat het je ook zien hoe het werkt hoor!
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Heb je gisteren een goed gesprek gehad in het ziekenhuis? Hopelijk mag je beginnen met injecteren!
     
  20. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Misschien een gekke vraag, maar wij kregen gisteren ineens de brief op de mat van Maastricht gericht aan het UMC Utrecht om een afspraak met ons in te plannen. Hebben jullie dit ook gehad?

    Ik twijfel nu of deze ter kennisgeving aan ons gestuurd is, of dat wij per ongeluk in de adressering zijn gezet :)
     

Deel Deze Pagina